Problem med outlook och exchange

Permalänk
Medlem

Problem med outlook och exchange

Jag har problem med att att vissa användare får problem med att kontakta mailservern och det står att den försöker ansluta och det tar väldigt lång tid. Någon som har en ide om varför det blir så?
Vi pratar om timeouter på 5-10 minuter som den kan tänka innan Outlook startas.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Jag har problem med att att vissa användare får problem med att kontakta mailservern och det står att den försöker ansluta och det tar väldigt lång tid. Någon som har en ide om varför det blir så?
Vi pratar om timeouter på 5-10 minuter som den kan tänka innan Outlook startas.

Vill man ha hjälp är det bra om man kan bidra med så mycket information som möjligt. Det både snabbar upp och underlättar processen för alla.
T.ex: Version på server och klient? Hur är klienten konfigurerad? Infrastruktur, molnbaserad mailhosting eller lokal? Klientprogramvara, dvs antivirus, brandvägg? mm.osv.etc...

Låter som något fel är trasigt men vad kan jag bara gissa utifrån din minst sagt sparsamma miljöbeskrivning och då gissar jag på plugin-moduler i Outlook-klienten? Adobe, SMS etc...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Vill man ha hjälp är det bra om man kan bidra med så mycket information som möjligt. Det både snabbar upp och underlättar processen för alla.
T.ex: Version på server och klient? Hur är klienten konfigurerad? Infrastruktur, molnbaserad mailhosting eller lokal? Klientprogramvara, dvs antivirus, brandvägg? mm.osv.etc...

Låter som något fel är trasigt men vad kan jag bara gissa utifrån din minst sagt sparsamma miljöbeskrivning och då gissar jag på plugin-moduler i Outlook-klienten? Adobe, SMS etc...

Sorry...
KLienter kör win7 32-bit och servern är Exchange 2010. Körs som virituell maskin. Ingen molnlagring.
Det konstiga är att jag aldrig haft några problem alls och det funkar hur bra i min Outlook och för vissa användare.
Det jag misstänker är att vissa användare har flera mailkonton upplagda hos sig. Men det har aldrig varit några problem tidigare när jag satt upp det så.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"