Reparera skärm på Galaxy S4

Permalänk
Keeper of Traditions

Reparera skärm på Galaxy S4

Tjipp,

Skärmen på min Galaxy S4:a, bara glaset och inte displayen bakom, sprack häromdagen och behöver nu få den lagad. Jag kontaktade Tele2, som jag köpte den ifrån, och frågade där vad det kunde kosta. De visste inte och hade ingen möjlighet att kontakta sitt serviceställe och fråga. Den första personen jag frågade gissade däremot på runt 500kr, men det är nog ett ganska optimistiskt tänkande.

Det känns som att "officiella" serviceställen brukar vara ganska dyra. Tittar man på Samsungs hemsida står det 1300kr, men då är själva skärmen inräknad i det priset. Jag behöver endast byta ut glaset, eventuellt ramen runt. Det borde ju ha gjorts tusen gånger tidigare, så lite statistik på vad det kostar hos de officiella serviceställena borde finnas, tycker man, om de nu inte tar olika varje gång av någon anledning...

Jag har för mig att jag sett olika hemsidor erbjuda sig byta ut glaset för cirkus 600-700kr, men om man även kan få ramen utbytt för någon hundring extra så tar jag ju hellre det.

Vart ska man vända sig egentligen?
Är det bäst att skicka in den dit man köpte den, eller finns det mindre aktörer som kan göra samma sak billigare?

Jag vill inte göra det själv, så tips om att köpa lösdelar på ebay och smälla på undanbedes vänligast.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Glaset sitter fast i displayen så det är inte bara att plocka isär dem , går att göra med värmepistol, såg en video på det , men det kändes lite "risky" med en kniv under glaset med sladdar som gick att kapa av om man gjorde fel...

http://42store.se/samsung-quick-support-center/

som sagt verkar kosta 1300kr

Permalänk
Avstängd

30 sekunder senare på google och så hittade jag detta, http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-s4-216179c1.h...

vi kanske letar olika, men skrev, Reparera glaset på Galaxy S4 på google.

Permalänk
Medlem

Vart bor du? har du nära till ett service ställe så skulle jag vända mig dit och inte till tele2. En auktoriserad Samsung verkstad tar 1300kr + eventuell frakt. Då byts silver ramen där fram och hela displaymodulen. Sen finns det ju självklart billigare icke auktoriserade. T.ex It dator & mobil service i västerås tar 600kr för att byta bara glaset.

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

hmm problemet med http://www.mytrendyphone.se/shop/sam...-216179c1.html är det att om de konstaterar att displayen också är skadad så kostar det 2.027kr istället för 615kr

Bör nog vara väldigt tydlig att man endast accepterar reparation av glaset

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av JSvanberg:

30 sekunder senare på google och så hittade jag detta, http://www.mytrendyphone.se/shop/samsung-galaxy-s4-216179c1.h...

vi kanske letar olika, men skrev, Reparera glaset på Galaxy S4 på google.

Jo, den sidan hittade jag också, men det låga priset fick mig att undra om hur seriösa de var. Det blir ju billigare materialmässigt när de bara byter glaset, men vad händer om de har sönder skärmen bakom när de gör det något riskfyllda bytet av glaset?

Skrivet av Zippeer:

Vart bor du? har du nära till ett service ställe så skulle jag vända mig dit och inte till tele2. En auktoriserad Samsung verkstad tar 1300kr + eventuell frakt. Då byts silver ramen där fram och hela displaymodulen. Sen finns det ju självklart billigare icke auktoriserade. T.ex It dator & mobil service i västerås tar 600kr för att byta bara glaset.

Bor på västkusten. Finns det någon smidig lista över serviceverkstäder, eller är det bara att fortsätta googla efter ställen som utför reparationer?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av guineapig:

hmm problemet med http://www.mytrendyphone.se/shop/sam...-216179c1.html är det att om de konstaterar att displayen också är skadad så kostar det 2.027kr istället för 615kr

Bör nog vara väldigt tydlig att man endast accepterar reparation av glaset

Jao, jag såg också det, väldig stor prisökning... Men eftersom skärmen fungerar så bör inte det vara något problem. Om den nu inte "råkar" gå sönder när de tar emot den.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Här har du några som gör det för 1300kr om du lämnar den över disk. Då är det som sagt hela displaymodulen som byts ut.
http://www.samsungservice.se/kontakt/goteborg-2/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Trots ditt gigantiska, fula skal?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Red Beaver:

Trots ditt gigantiska, fula skal?

Nej, enda dagen på hur länge som helst som jag går utan skal så lyckas jag snubbla och telefonen åker ner i berget, med skärmen rätt ner såklart.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Zippeer:

Här har du några som gör det för 1300kr om du lämnar den över disk. Då är det som sagt hela displaymodulen som byts ut.
http://www.samsungservice.se/kontakt/goteborg-2/

Jao, det känns ju inte särskilt värt om nu mytrendyphone.se kan göra det för halva priset.

Ingen som gjort service på telefonen genom den sidan förut?
4.21 i betyg hos Prisjakt känns ju sådär...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.