Permalänk
Avstängd

Har nu varit i olika datorbutiker och kikat på nyare TFT-skärmar med kortare responstid osv. jag bad demoköra 3dmarks och jag kan säga som så att för mig så duger de inte än idag. Datorn gav höga scores, så inget var fel på burken. Men det såg ut förhelvete som det var en 3-5 år gammal burk när man körde via DVI till en TFT-skärm på nära 10 papp. Jämnförde med en vanligt 19' CRT mot samma burk. heh Alltså, när det kommer till riktiga FPS lir. Så är all tjafs om att TFT är bra blablabla, bara ren skitsnack.
Stick och brinn, jag skulle ALDRIG vänja mig vid så dålig bilduppdatering.

Permalänk
Medlem

Undrar vad det var för skärmar dom visade..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Undrar vad det var för skärmar dom visade..

Hehe det undrar jag också. Måste varit en lcd till ett gammalt game & watch eller något om det är så som han beskriver det.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g4bb3
Har nu varit i olika datorbutiker och kikat på nyare TFT-skärmar med kortare responstid osv. jag bad demoköra 3dmarks och jag kan säga som så att för mig så duger de inte än idag. Datorn gav höga scores, så inget var fel på burken. Men det såg ut förhelvete som det var en 3-5 år gammal burk när man körde via DVI till en TFT-skärm på nära 10 papp. Jämnförde med en vanligt 19' CRT mot samma burk. heh Alltså, när det kommer till riktiga FPS lir. Så är all tjafs om att TFT är bra blablabla, bara ren skitsnack.
Stick och brinn, jag skulle ALDRIG vänja mig vid så dålig bilduppdatering.

Härligt, jag undrar vad det är för "riktiga FPS" du kör då min Q17S klarar Q3 utan problem, och den kostar ju under 5000 Antar att de var lite äldre skärmar de visade, de verkar ha kvar ett högt pris av någon anledning.

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av g4bb3
Har nu varit i olika datorbutiker och kikat på nyare TFT-skärmar med kortare responstid osv. jag bad demoköra 3dmarks och jag kan säga som så att för mig så duger de inte än idag. Datorn gav höga scores, så inget var fel på burken. Men det såg ut förhelvete som det var en 3-5 år gammal burk när man körde via DVI till en TFT-skärm på nära 10 papp. Jämnförde med en vanligt 19' CRT mot samma burk. heh Alltså, när det kommer till riktiga FPS lir. Så är all tjafs om att TFT är bra blablabla, bara ren skitsnack.
Stick och brinn, jag skulle ALDRIG vänja mig vid så dålig bilduppdatering.

Vi har inte sagt att du ska köpa en heller.
"riktiga fps lir" Vad är det??

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Härligt, jag undrar vad det är för "riktiga FPS" du kör då min Q17S klarar Q3 utan problem, och den kostar ju under 5000 Antar att de var lite äldre skärmar de visade, de verkar ha kvar ett högt pris av någon anledning.

Jag hade en sån men jag sålde den för den sög så frukansvärt.. sämsta köpet jag har gjort iaf.. Jag rekommenderar inte tft till gamers

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Medlem

En 17" tft har ju större bild yta än en 17" crt. Det försvinner en liten bit av bilden på crt. Själv ska jag köpa mig en Samsung syncmaster 957 MB 19" CRT. Har ingen nytta av tft.

Visa signatur

Framtiden var bättre förr...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bajenvraket
du fatta inte vad moderatorn sa till dig ... detta är inte vad trådskaparen vill ha reda på vad nån så kallad gamer nörd som spelar cs tycker om tft plattor... ohh

kan säga att jag hade en Compaq TFT5015 för 1 år sen den funka utmärkt lira cs osv på märkte inte nån ghosting alls.. är bara spel nördar som suttit vid sin 19+ crt som kanske märker att dom inte ser nått...

Finns ju mer folk som läst denna tråd än trådskaparen och iom det tycker jag att man ska ta fram sanningen om att tft inte fungerar bra än om man tycker det är kul med spel!

kul att en 15"tft fungerade bra för dina behov!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
Var det verkligen nödvändigt att gräva upp en halvårtet gammal tråd för att meddela detta?

Iom att jag kom och tänka på denna tråd när jag läste testet i microdatorn så ville jag gärna dela med mig av den infon till fler som kanske inte läser tidningen, så ja det var nödvändigt!

Ps. forumet är ju frivilligt, och jag har inte tvingat dig att varken läsa tråden eller svara i den?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monoman
Vi skiter i om crt är bättre i cs än tft.
Om bds tycker det så måste ju inte alla tycka likadant. Han är ingen allsmäktig gud.
Måste ha retat dig mycket eftersom du tar upp det igen efter så lång tid.
Lägg ner

Vi? tala för dig själv ist!
Tror säkert det finns många här på forumet som spelar och kanske tänker på att köpa ny skärm. frågan blir ofta tft eller ctr?! svaret är ju rätt lätt om man spelar.

Vad bds och Clanen "SK" har för åsikter om skärmar är ju iaf för mig en väldigt bra opartiskt vägledning i valet av skärm! om han inte är din gud eller ej har jag inga åsikter om.

Som sagt, jag kom och tänka på denna tråd när jag läste testet i microdatorn så ville jag gärna dela med mig av den infon till fler som kanske inte läser tidningen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av g4bb3
Har nu varit i olika datorbutiker och kikat på nyare TFT-skärmar med kortare responstid osv. jag bad demoköra 3dmarks och jag kan säga som så att för mig så duger de inte än idag. Datorn gav höga scores, så inget var fel på burken. Men det såg ut förhelvete som det var en 3-5 år gammal burk när man körde via DVI till en TFT-skärm på nära 10 papp. Jämnförde med en vanligt 19' CRT mot samma burk. heh Alltså, när det kommer till riktiga FPS lir. Så är all tjafs om att TFT är bra blablabla, bara ren skitsnack.
Stick och brinn, jag skulle ALDRIG vänja mig vid så dålig bilduppdatering.

Nemmen titta, en till som vet lite vad han pratar om kutw!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaanin
Härligt, jag undrar vad det är för "riktiga FPS" du kör då min Q17S klarar Q3 utan problem, och den kostar ju under 5000 Antar att de var lite äldre skärmar de visade, de verkar ha kvar ett högt pris av någon anledning.

klarar q3 utan problem? hmm drar en liknelse:

Min 233 mmx klarar systemkraven på en del nya spel, men hur kul är dom att spela på denna dator?

att den klarar q3 utan problem tror jag säkert, men skulle du få spela q3 på en bra ctr med 150hz så märker du grym skillnad!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monoman
Vi har inte sagt att du ska köpa en heller.
"riktiga fps lir" Vad är det??

Vet du ej vad Fps spel är tycker jag inte du har något mer att tillägga i tråden!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vitalizer
Jag hade en sån men jag sålde den för den sög så frukansvärt.. sämsta köpet jag har gjort iaf.. Jag rekommenderar inte tft till gamers

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MsK
En 17" tft har ju större bild yta än en 17" crt. Det försvinner en liten bit av bilden på crt. Själv ska jag köpa mig en Samsung syncmaster 957 MB 19" CRT. Har ingen nytta av tft.

Själv mister jag gärna någon m.m bildyta än att ha 4 trasiga pixlar i en nyköpt 19" tft för 10000kr och sedan inte kunna spela på den pga att den är för långasam i uppdateringen

Permalänk
Medlem

Jaha...
Intressant med e-postbekräftelse ibland
Kan tilläga att jag aldrig ville ha en TFT skärm till att spela på även om TFT skärmar blir bättre och bättre. Tror föresten inte att det är några större problem att spela SC och WC på TFT skärmar, antagligen mest quake/ut/fps-lir vid hög framerate som blir lidande.

Spel som Doom III kommer ju vara låst till 60 v-syncs.
Har det någon inverkan? Och föresten, jag använder just nu en 17" från 90-talet *grin*
Ingen som vill ge sin dåliga skärm till mig? >:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av riche
Jaha...
Intressant med e-postbekräftelse ibland
Kan tilläga att jag aldrig ville ha en TFT skärm till att spela på även om TFT skärmar blir bättre och bättre. Tror föresten inte att det är några större problem att spela SC och WC på TFT skärmar, antagligen mest quake/ut/fps-lir vid hög framerate som blir lidande.

Spel som Doom III kommer ju vara låst till 60 v-syncs.
Har det någon inverkan? Och föresten, jag använder just nu en 17" från 90-talet *grin*
Ingen som vill ge sin dåliga skärm till mig? >:)

Hihi.. kul att du tittade hit igen! har tyvärr ingen skärm att ge bort, men då det låter på dig som att du fortfarande inte har köpt någon ny så har du ju fått ytterligare lite nyttig info på vägen! lycka till med nästa skärm köp, du behöver ju knappast fråga mig om vad du ska välja

Permalänk
Medlem

Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att DjHypnoz vet vad han talar om. Med detta säger jag inte att jag är någon expert på skärmar för det är jag inte men jag skulle i alla fall inte lita på någon som skriver ctr-skärm

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Det är faktiskt eftersläpningar på crt-skärmar också, märks om man spelar ett spel med släckt taklampa och går i ett rum med en ljuspunkt. Bilden sitter kvar ett litet tag. Märktes tydligt i morrowind för mig.
Fast den eftersläpningen är nog liten jämfört med tfts.

Permalänk
Medlem

De snabbaste 17 tums TFT-skärmarna funkar hyffsat bra till spel, men självklart är de ännu inte lika bra som bra crt, dock så duger de nog för de flesta gamers även om världseliten inte är nöjd.

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
De snabbaste 17 tums TFT-skärmarna funkar hyffsat bra till spel, men självklart är de ännu inte lika bra som bra crt, dock så duger de nog för de flesta gamers även om världseliten inte är nöjd.

Problemet är att man idag inte vet vad man får för panel i sin TFT. På många forum hävdas det att en 16ms TN-panel är betydligt långsammare i många fall än en 30ms S-IPS-panel. För att ta ett exempel så levererades LG1910B från början med S-IPS men idag med en helt annan och betydligt slöare panel. Trots det så står den fortfarande specad som 16ms på komplett.se (http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&AvdID=1&CatID=23&...) och koneo.se (http://www.webshop.koneo.se/P12.jsp?prodid=83277&catid=3745) bara för att ta två exempel. Ringde LG Sverige idag och påpekade detta och de sa att den ENDAST finns i 25ms-utförande nu och de vet inte när den kommer i 16ms-utförande igen. Allt detta beror på att det är en enorm brist på paneler just nu enligt honom. Tyvärr är det vi konsumenter som blir lidande. Fast att det sitter en äldre och sämre panel i skärmen är priset oförändrat och ingen notis lämnas till kunden. Det allra värsta är ju ändå att som tex komplett strunta i att ändra specen på den. Jag har två gånger ringt kundservice på komplett och undrat om det är rätt spec på den men de kan tyvärr inte svara på det. Detta gäller även 17"-skärmar i vissa fall.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Om jag ska vara ärlig så tror jag inte att DjHypnoz vet vad han talar om. Med detta säger jag inte att jag är någon expert på skärmar för det är jag inte men jag skulle i alla fall inte lita på någon som skriver ctr-skärm

vad har du för belägg för att utala dig så? jag är väl den som lagt fram mest fakta i denna tråden, och just inte bara snack!

Permalänk
Hedersmedlem

Känns lite onödigt att klanka ner på någon. Upplever man ghosting så gör man, det är väldigt subjektivt.

Känslan i spel skiljer sig lite mellan CRT och TFT, så jag kan förstå dem som ej vill spela spel med TFT. Men för mina (och många många andras) spelbehov är dagens TFT-skärmar mer än nödvändigt.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nilsrock
De snabbaste 17 tums TFT-skärmarna funkar hyffsat bra till spel, men självklart är de ännu inte lika bra som bra crt, dock så duger de nog för de flesta gamers även om världseliten inte är nöjd.

Håller med till 100%, men frågan blir ju då? varför köpa tft? e det bara för att det e en ny fluga?

-dom är mycket MYCKET dyrare i större storlekar
-dom kommer med största sanolikhet att ha trasiga dioder vid leveransen
-dom är sämre än ctr på bildåtergivning
-dom är sämre än ctr på bilduppdatering

+dom är lätta och tar mindre platts
+bättre ljus styrka

fyll gärna på!

Permalänk
Hedersmedlem

+ Dom ger en behagligare bild.
+ Drar mindre ström
+ "Strålar mindre"

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

+ Bättre geometri
+ Högre skärpa
+ Lika hög skärpa över hela skärmen

Det finns CRT-skärmar som klarar detta nästan lika bra, men de kostar å andra sidan mer än en TFT-skärm i samma storlek.

Jag undrar hur många som utsätter sej för en hälsorisk med att använda en CRT-skärm som är ansluten till ett ojordat vägguttag?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fogel70
[BJag undrar hur många som utsätter sej för en hälsorisk med att använda en CRT-skärm som är ansluten till ett ojordat vägguttag? [/B]

Jag gör det! Har en kompis som lovat att jorda mina uttag i över ett år nu men inget händer... Kan bara sitta nån timme i sträck nu framför datorn sen kliar det i ögonen.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz
vad har du för belägg för att utala dig så? jag är väl den som lagt fram mest fakta i denna tråden, och just inte bara snack!

Jag tycker inte det är så proffsigt att skriva ctr-skärm när det heter crt-skärm som du gjort på flera ställen. Jag tycker inte du verkar så trovärdig när du inte ens kan få en sån grej rätt.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Jag tycker inte det är så proffsigt att skriva ctr-skärm när det heter crt-skärm som du gjort på flera ställen. Jag tycker inte du verkar så trovärdig när du inte ens kan få en sån grej rätt.

Crt heter det ju givetvis, ska jag editera mina inlägg så att även du förstår vilken sorts skärm jag menar ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz
Crt heter det ju givetvis, ska jag editera mina inlägg så att även du förstår vilken sorts skärm jag menar ?

Jaha det är det du menar Vad jag menar är att hade du trott att en bilmekaniker som trodde det hette Vilvo istället för Volvo var bra? Känns inte så seriöst helt enkelt. Jag har dock inte sagt att du har fel men med tanke på hur min tft fungerar så vet jag att de inte är så dåliga som du påstår.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz
-dom kommer med största sanolikhet att ha trasiga dioder vid leveransen

Vad menar du?

Min lysdiod fungera felfritt

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
Nu räcker det med gnällande och spam

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor