Permalänk
Medlem

oh ex-con! fan va najs, sponsra mej, en fattig vandrare från egyptens regnskogar. ack o ve.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apa100
oh ex-con! fan va najs, sponsra mej, en fattig vandrare från egyptens regnskogar. ack o ve.

erbjudandet gällde endast allas våran egen elit-gamer DjHypnoz

Visa signatur

Flest datorer när han dör vinner...

Permalänk
Medlem

Offt: Säger du att du knivar mig? Joina #mogno @ qnet och ge mig ip så ska jag döda dig hundra gånger om .

Du måste bara skicka demon till mig ^^

Permalänk
Medlem

Reccade aldrig. Dock hade jag bäst score :).

Visa signatur

._.

Permalänk

håller fan med DjHypnoz... man skulle ju säga va man tycker. Tycker moderatorn i detta fall gjorde fel MVH/Jan

Permalänk
Hedersmedlem

Nissinen: Du tycker inte han har gjort sin röst hörd efter 6-7 inlägg om samma sak?

Har du problem med min moderering så är det bara att skicka mig ett mail, ta det inte här i forumet.

Permalänk
Livstids semester

Funderar själv på en Samsung Syncmaster 181T 18" TFT. Hyfsat billigt för en 18" TFT.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz

Avundsjuka kan yttra sig på många sätt!

Det kan även idioti, för vem fan gav dig rätten att påpeka för människor att de är kompletta idioter för att de föredrar TFT framför CRT?

Visa signatur

Forum mentality is alot like sex, everybody wants to be on top!

Permalänk

Nissinen. Du verkar vara lite efter? På den nya generationen tft-skärmar märker du inte "lagg" alls. Tror jag ska köpa mig en Hitachi CML174, fast den verkar inte finnas någonstans för tillfället =(.

Den finns på www.oneshop.nu för 5400kr med frakt

Visa signatur

Asus Rampage Formula | Intel E8400 @ 3824mhz | Evga 9800GX2 | Mushkin 4gb pc6400 @ 1020mhz | Lian-li v1000 | Corsair TX750w| Samsung 959NF 19" CRT | Hitachi 160 sata + 160gb IDE|

Permalänk
Medlem

Har en 19" Samsung TFT på jobbet och det är nog det bästa jag nånsin suttit vid.

Edit: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=SAM191TS

Visa signatur

ASUS A7N8X Deluxe rev1.04, T-bred 2200+, 2x256MB DDR333, Sapphire 9500pro
uNFiRC

Permalänk
Medlem

Ingen som har erfarenhet av LGs tft? Dom har ju både bra pris och schysst spec (20ms osv) men hur funkar dom i verkligheten?

Ex. http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=shopping/ProductDetai...

Permalänk
Medlem

Nec har 16ms på de nyaste tft-skärmarna tror jag.

Visa signatur

._.

Permalänk
Hedersmedlem

Kan säga att jag gamade lite på en gammal rutten Compaq Armada E700 ("bärbar" dator á 4kg). Skärmen på den är av ganska låg klass, och jämfört med dagens "stationära" TFT-skärmar är det rent skrattretande. Jag kan med handen på hjärtat säga att det inte var några som helst problem att spela med den skärmen.

Prova att lira något på en bärbar dator av yngre mått (runt ett år gammal) så får ni veta hur det är att lira med en halvdan TFT-skärm...

Gällande uppdateringsfrekvensen på skärmarna så går det som tidigare sagt inte att jämföra CRT- och TFT-skärmar då CRT-skärmar uppdaterar HELA bilden x antal gånger på sekund och TFT-skärmar endast uppdaterar de områden som förändrats.

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Jag funderar på ett köpa en 17" tft. Har tittat lite extra på hansol h750 (finns på komplett för 4.442 kr inkl. moms) men jag är lite rädd för att få ett x med pixelfel.
Är det vanligt med pixelfel? för jag skulle inte vilja ha en skärm där det lyste en grön prick i mitten hela tiden.

Visa signatur

Dator: CPU @ 1 600 000 000 000 000 000 000 pHz övrigt fina komponenter

Permalänk
Medlem

Vill bara ge med mig av lite info från tidningen "Microdatorn nr 12 -03" och som borde gälla som bevis för mina utalanden och utlägg i denna tråd.

-"Tft håller inte måttet för världsmästarna i Counterstrike"

Citat av det svenska Världsmästar lagets lagledare Andrras "Bds" Thorstensson

Fråga: Är de senaste tft-skärmarna med kort responstid (16 millisec) tillräckligt snabba för actionspel som Counterstrike?

-"Inte ännu tyvärr. Bilduppdateringsfrekvensen och känslan av att bilden inte hänger med är det största problemet för närvarande med tft"

Mer av vad bds anser kan ni läsa i tidningen . .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz
Vill bara ge med mig av lite info från tidningen "Microdatorn nr 12 -03" och som borde gälla som bevis för mina utalanden och utlägg i denna tråd.

-"Tft håller inte måttet för världsmästarna i Counterstrike"

Citat av det svenska Världsmästar lagets lagledare Andrras "Bds" Thorstensson

Fråga: Är de senaste tft-skärmarna med kort responstid (16 millisec) tillräckligt snabba för actionspel som Counterstrike?

-"Inte ännu tyvärr. Bilduppdateringsfrekvensen och känslan av att bilden inte hänger med är det största problemet för närvarande med tft"

Mer av vad bds anser kan ni läsa i tidningen . .

du fatta inte vad moderatorn sa till dig ... detta är inte vad trådskaparen vill ha reda på vad nån så kallad gamer nörd som spelar cs tycker om tft plattor... ohh

kan säga att jag hade en Compaq TFT5015 för 1 år sen den funka utmärkt lira cs osv på märkte inte nån ghosting alls.. är bara spel nördar som suttit vid sin 19+ crt som kanske märker att dom inte ser nått...

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Har själv skaffat en Samsung syncmaster 193T för ett tag sen och jag måset säga att jag är väldigt nöjd. Har dock inte spelat så mycket spel på den så jag kan inte utala mig om det.

Hur som helst så är den i alla andra avseenden mycket bättre en min 19" CRT.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz
Vill bara ge med mig av lite info från tidningen "Microdatorn nr 12 -03" och som borde gälla som bevis för mina utalanden och utlägg i denna tråd.

-"Tft håller inte måttet för världsmästarna i Counterstrike"

Citat av det svenska Världsmästar lagets lagledare Andrras "Bds" Thorstensson

Fråga: Är de senaste tft-skärmarna med kort responstid (16 millisec) tillräckligt snabba för actionspel som Counterstrike?

-"Inte ännu tyvärr. Bilduppdateringsfrekvensen och känslan av att bilden inte hänger med är det största problemet för närvarande med tft"

Mer av vad bds anser kan ni läsa i tidningen . .

Var det verkligen nödvändigt att gräva upp en halvårtet gammal tråd för att meddela detta?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjHypnoz
Vill bara ge med mig av lite info från tidningen "Microdatorn nr 12 -03" och som borde gälla som bevis för mina utalanden och utlägg i denna tråd.

-"Tft håller inte måttet för världsmästarna i Counterstrike"

Citat av det svenska Världsmästar lagets lagledare Andrras "Bds" Thorstensson

Fråga: Är de senaste tft-skärmarna med kort responstid (16 millisec) tillräckligt snabba för actionspel som Counterstrike?

-"Inte ännu tyvärr. Bilduppdateringsfrekvensen och känslan av att bilden inte hänger med är det största problemet för närvarande med tft"

Mer av vad bds anser kan ni läsa i tidningen . .

Vi skiter i om crt är bättre i cs än tft.
Om bds tycker det så måste ju inte alla tycka likadant. Han är ingen allsmäktig gud.
Måste ha retat dig mycket eftersom du tar upp det igen efter så lång tid.
Lägg ner

Visa signatur

dualcore e8400 * 8gb A-data gaming * Gigabyte GA-EP45-DS3L *
Powercolor 8800gt * Antec sonat * Samsung 500gb *
Member at www.gubbklubben.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonHart
Har själv skaffat en Samsung syncmaster 193T för ett tag sen och jag måset säga att jag är väldigt nöjd. Har dock inte spelat så mycket spel på den så jag kan inte utala mig om det.

Hur som helst så är den i alla andra avseenden mycket bättre en min 19" CRT.

193T, hur skiljer den sig från 192T ?

Permalänk
Medlem

Det har jag absolut ingen aning om. Men det borde väl stå på samsungs hemsida antar jag.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Kollade pricerunner, 193T är 600kr billigare än 192T .. förvirrande

Du får gärna testa lite spel också, förresten.
Snabba spel (Q3, UT2003 och dyl.)

Permalänk
Medlem

Vad jag fick ut av samsungs hemsida så verkar 192T ha inbyggda högtalare och så väger den mindre hur det nu går ihop sig.

Får se om jag hinner testa några spel. Mycket i skolan den här veckan

EDIT: Det skiljer visst mer än så nu när jag kollar mer noggrant.

Det första som skiljer är kontrasten som är 500:1 på 192T och 750:1 på 193T. Jag har dock ingen aning om det är bättre med hög eller låg kontrast

192T är 16,2 miljoner färger medan 193T har 16,7 miljoner färger.

Måtten för 192T är (BxDxH): 431x220x447 medan måtten för 193T är (BxDxH), inkl. fot: 416,3x207x411,7.

192T förbrukar 45 Watt medan 193T förbrukar 41 Watt.

Sedan ingår det även ett väggfäste till 192T så att man kan montera bildskärmen på väggen. Detta går även med 193T men då får man köpa till ett väggfäste.

Det var nog allt tror jag

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Hm, jag hittar bara 193:an under analoga..

Men tack för infon

Verkar ju som om 193T är mycket bättre, förstår inte hur det går ihop dock för 192T är dyrare ..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Hm, jag hittar bara 193:an under analoga..

Men tack för infon

Verkar ju som om 193T är mycket bättre, förstår inte hur det går ihop dock för 192T är dyrare ..

Ska gå att köra digital också. Har dock inte prövat då jag behöver en DVI-D kabel. Anledningen att 192T är dyrare lär väl vara de inbyggda högtalarna.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Men den som är under analoga heter 193V, inte T..

Hittar inte 193T någonstans där faktiskt..

(www.samsungusa.com)

Edit :

Search results

Found 0 models for 193T

Känns inte som om vi är på samma sida

Permalänk
Medlem

Den finns på www.samsung.se skulle kunna skicka länk men det går inte att länka till Samsungs hemsida.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem

Ah, där ser man

Fattar inte varför specifikationerna skiljer så mellan USA och den svenska sidan =/

Permalänk
Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Mycket lurigt, om man laddar ner produktbladet för 193T står det 500:1 i kontrast, men på specifikationen på sidan står det 750:1 ...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Mycket lurigt, om man laddar ner produktbladet för 193T står det 500:1 i kontrast, men på specifikationen på sidan står det 750:1 ...

Det var märkligt. Tycker det verkade konstigt med färgerna också. Det känns som att de båda skärmarna egentligen har samma färgantal.

Visa signatur

Lätt som Paj