Tävla och vinn Gigabyte Radeon R9 280X

Permalänk

"Pretty, pretty, pretty good... pretty good"

Permalänk

Här kommer mitt försök. Det var lite knepigt då man inte får använda pressbilder o dyl, men det gick att rita det mesta för hand och med lite hjälp av licensfria texturer

Länk till imgur

Permalänk

Mitt bidrag. Aldrig testat GIMP förrut men funkar nog att påta i om man sitter ett tag.

http://i.imgur.com/ITf0XeY.jpg

Permalänk
Medlem

Hur i hela friden lyckades du med det där?? Grymt jobbat!!

Visa signatur

Intel Core i7 4770K | GeForce GTX 780 | ASUS Z87-A | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Namsrof:

Hur i hela friden lyckades du med det där?? Grymt jobbat!!

Satt och jobbade på den ända sen när tävling kom ut igår -7h sömn, Kul att du gilla den :3

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Album för mitt grafikkort

Har .PSD filer på allt och bilder genom förloppet, och riktigt många bilder dessutom! Nästan så att man hoppas att man vinner bara för att få visa bilderna

Permalänk
Medlem

Ptja man kanske skulle knåpa ihop en box och annan vinkel på kortet också, bara for the luls, men jag hoppas inte att det är något som ger pluspoäng.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Ptja man kanske skulle knåpa ihop en box och annan vinkel på kortet också, bara for the luls, men jag hoppas inte att det är något som ger pluspoäng.

Gör det.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

första jag gjorde i photoshop så det var ju inget mästerverk men kul att va med ändå
http://imgur.com/93zrZ7J

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBear:

Gör det.

Nej jag väntar på svar från moderatorer istället, så jag inte lägger krut på sådant i onödan, om det ändå inte skulle ingå i bedömningen menar jag.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Inaktiv

jaaaa för första gången klarade ja f*n detta! tog mig över 10 timmar bara....

Här kommer en till! Äntligen kan jag lite PS!!

Här kommer en till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Nej jag väntar på svar från moderatorer istället, så jag inte lägger krut på sådant i onödan, om det ändå inte skulle ingå i bedömningen menar jag.

aha, trodde det bara var för "the luls" men måste ha missförstått dig. själv gör jag det för det är kul och utmanande

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToyBear:

aha, trodde det bara var för "the luls" men måste ha missförstått dig. skälv gör jag det för det är kul och utmanande

Jo jag tänkte väl det först, hade ju sett trevligare ut med emballage osv, men då jag också tänkt göra en till design så skippar jag det.

"Ändringarna i materialet som tillhör tävlingen (bild på grafikkkortet) är det enda som bedöms. " Fick jag som svar förresten, förväntade mig väl egentligen inget annat, men nu vet alla, så att vi spelar på lika villkor.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wh1spY:

Jo jag tänkte väl det först, hade ju sett trevligare ut med emballage osv, men då jag också tänkt göra en till design så skippar jag det.

"Ändringarna i materialet som tillhör tävlingen (bild på grafikkkortet) är det enda som bedöms. " Fick jag som svar förresten, förväntade mig väl egentligen inget annat, men nu vet alla, så att vi spelar på lika villkor.

Jo de hade varigt orättvist om man får pluspoäng för att göra saker som är ospecificerat, Men som sagt gjorde det mest för utmaningen. Är helt ny när det kommer till den tekniken jag använde mig av för att få det som det blev, så desto mer jobb desto mer lär jag mig!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Efter lite övervägande så kom jag fram till att en liten tävling kunde vara kul!
Laddade ner bildmaterialet och satte igång med Gimp!

Gillar mer avskalade detaljer och lite mer impressionistiskt skapande.
Inspiratition: Krigstema med bar metall och blod. Skulle verkligen inte ha något emot att äga den här utgåvan själv

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk

Riktigt kul att se allas bidrag, har redan några favoriter!
Ska se om jag har tid att slänga ihop nåt.

Lycka till allihopa!

Visa signatur

Das Burk:

Chassi: Corsair Obsidian 750D ||Fläktar: Be Quiet Silent Wings 140mm PWM || Moderkort: ASUS z97-A || CPU: i7 4970k 4,0Ghz ||CPU Kylare: Noctua NH-U14S ||SSD: Samsung 250G || PSU: Corsair RM1000 || GPU: R9 290X Gigabyte Windforce || RAM: Corsair Vengance 16GB

Permalänk
Medlem

Visa signatur

ROG

Permalänk
Medlem

Ett första test

Permalänk
Medlem

Och ett till...

Permalänk
Medlem

Mitt bidrag:

Fast här är troligtvis vinnaren! Ingen ide att försöka sig på första pris längre. :annoyed:

Skrivet av Wh1spY:

Okej, här kommer mitt bidrag.
Kommer att uppdatera detta inlägget fram till 6:e April, när jag har gjort ändringar.
(högerklicka, "visa bild", för högre upplösning.)

Bidrag Orange Steel:
http://i.imgur.com/ayCprbL.png

Blue Carbon:
http://i.imgur.com/5DyPiON.png

Orange Carbon:
http://i.imgur.com/HSvmgCn.png

Slänger med ett montage också:
http://i.imgur.com/OXUToSE.png

Måste säga att det var på tiden med en tävling om ett grafikkort, skulle sitta fint med en gratis uppgradering från mitt Nvidia 570!

Lycka till alla!

Dold text
Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Lika bra slänga upp en till... :P

Permalänk
Medlem

Ger det ett försök!

Permalänk
Medlem

Här kommer mitt bidrag, bildredigering har aldrig vart min starka sida (kanske märks). oavsett vad så testar jag delta, jag förlorar inget på det...
Och om man har lite fantasi så kanske bidraget ser bättre ut ;D

Edit: tog bort spoiler

Permalänk

Måste bara säga att det är första gången jag testar Gimp.

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT

Permalänk
Medlem

TitanForce

Visa signatur

Lets get to bashing butz as well as DEEZ NUTS

Permalänk
Medlem

Titanfall Edition

Mitt bidrag

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoreJooy:

Hallå där, undrar om det bara är Titanfall bilder man inte får lägga in, eller är det för hela bunten?

Du får inte ta några bilder alls från nätet, du måste göra allt själv i Photoshop med de verktyg som finns där.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk

Eftersom mitt nuvarande kort börjar kännas lite segt så blir jag ju tvungen att iaf slänga upp ett försök:)

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Skrivet av Wh1spY:

Du får inte ta några bilder alls från nätet, du måste göra allt själv i Photoshop med de verktyg som finns där.

Nja, det stog väl snarare att man ska tänka på copyright - dvs du får använda t ex dina egna foton, saker du ritat själv, screenshots du själv tagit från spelet, bilder som är licensfria osv. Man får däremot inte använda officiella titanfall-bilder eller annat upphovsrättsskyddat material, nej.