Behringer MS40- vad behövs för att få 3,5mm stereo ljud-in att fungera?

Permalänk
Medlem

Behringer MS40- vad behövs för att få 3,5mm stereo ljud-in att fungera?

Hej.

Har ett par relativt nya MS40 som funkar fint med dator analog 3,5mm ut-> rca höger,vänster in (MS40 analoga input#2).

Har försökt få ljud genom dess analoga input#1, nämligen en 3,5mm stereo-port. Har provat med en fungerande 3,5mm stereokabel från samma ljud-ut på datorn - inget liv i MS40. Försökt från en projektor med ljud-ut via en 3,5mm stereoutgång, knäpptysta små MS40.

Har jag missförstått nåt eller är de trasiga?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kolsvart Katt:

Hej.

Har ett par relativt nya MS40 som funkar fint med dator analog 3,5mm ut-> rca höger,vänster in (MS40 analoga input#2).

Har försökt få ljud genom dess analoga input#1, nämligen en 3,5mm stereo-port. Har provat med en fungerande 3,5mm stereokabel från samma ljud-ut på datorn - inget liv i MS40. Försökt från en projektor med ljud-ut via en 3,5mm stereoutgång, knäpptysta små MS40.

Har jag missförstått nåt eller är de trasiga?

Du får alltså ljud då du kopplar på Analog input#2?
Men inte igenom Analog input#1? testa en ny kabel annars får man väl dra slutsatsen att Analog input#1 är trasig, men då är det bara att köra som du gjorde tidigare.

Visa signatur

Dator: 10900KF, RTX 3080, Torrent Compact
Skärm: LG 42C2 + Dell S2721DGF
Tillbehör: iQunix F97 med vita pudding, Taurus GM1-W, PS5 gamepad
Ljud: EPOS H3Pro, GSP 670, Corsair Virtuoso, Fidelio X2HR, DT770 pro, Eris E5, Airpods Pro 2022, GoXLR, Fiio E10
Övrigt: iQunix ZX75, Varmilo va109m, Keychron K8(Glorious Panda)

Permalänk
Medlem

Hej, tack för svaret.

Jepp, ljud med RCA aka Analog Input 2.

Har provat två 3,5mm stereokablar, så man får nog som du säger dra slutsatsen att Analog Input 1 är trasig.

Anledningen till att jag ville börja använda den är en införskaffad Ouya kopplad till en projektor som råkar ha ljud-ut (Ouya har bara ljud ut i form av HDMI). Har ingen lust att skaffa en till 3,5mm -> RCA-kabel och byta i högtalaren varje gång så får väl fråga Behringer och återförsäljaren om garantiärende antar jag. Alt skaffa en HDMIsplitter med toslink-ut och prova Behringarnas digitala ingång..

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)