Permalänk
Medlem

Åsikter om China Rising?

Hittade ingen tråd om det så vad tycker ni om den första "expansionen"?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Grym!

Permalänk
Medlem

4 av 5 rullar silvertejp!

Permalänk
Avstängd

Besviken på avsaknaden av Levolution. För stora banor, gillar Silk road när man vill köra tank heavy däremot. Antalet AA på.. ja vad det nu heter är för stort. En AA är redan för mycket för ett lag, där går det att ha 3 stycken XD Men föredrar alla original maps över dessa nya. Väntar ivrigt på 2nd assault dock

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

3 / 5 kankse.. Enda jag egentligen gillar är Guilin Peaks. Kanske bara är nostalgisk men ser mycket mer fram emot second assault !
Sista expansionen i BF3 är betydligt roligare tycker jag personligen om man ska jämföra med något.
Alla banorna Kiasar Railroad, Nebandan Flats, Operation Riverside, Sabalan Pipeline. är väldigt bra. Hoppas det kommer såna banor till BF4 !

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är väl bra designat , kan dock hålla med om att det är alldles för många AA's på Silk road tror jag det var. I princip omöjligt att göra ett proper anfall om inte andra attackerar deras AA.

Men jag är mer inne på stads miljö.. Så känns inte som något speciellt eller något jag kommer lira speciellt mycket. Hoppas på att det kommer fler stads miljö banor inom snar framtid då jag i princip bara lirar Shangai just nu.

Permalänk
Medlem

Nä, jag gillar verkligen inte dom nya kartorna. För öppna, går inte att göra något utan en tank. AA OP som vanligt etc etc...

Permalänk
Medlem

Tycker alla banor hittills i BF4 har varit lite väl "öppna", saknar seine/karkand/bazar-liknande banor i BF4 men ..... a

Visa signatur

Baaahh

Permalänk

Tycker de är sjukt vackra iaf. Man kan ju bara gå runt och titta på den vackra naturen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

Altai Range är väl den enda dåliga banan. Går inte att springa nånstans för landskapet är för öppet, och för mycket AA och fordon. Blir inga vettiga strider utan man bara dör en massa random "WTF!?" hela tiden.

De övriga banorna är rätt ok och blir bättre ju mer man spelar men jag föredrar ändå vanilla-banorna eftersom de känns mer genomarbetade och inbjuder till fler taktiska val.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

http://static1.wikia.nocookie.net/__cb20131203233451/battlefi...

Altai Range är väl den enda dåliga banan. Går inte att springa nånstans för landskapet är för öppet, och för mycket AA och fordon. Blir inga vettiga strider utan man bara dör en massa random "WTF!?" hela tiden.

De övriga banorna är rätt ok och blir bättre ju mer man spelar men jag föredrar ändå vanilla-banorna eftersom de känns mer genomarbetade och inbjuder till fler taktiska val.

Det är faktiskt min favorit bana i China Rising på grund av att kontroll punkten som ligger på radar tornet är riktigt kul att hålla och flanka fiender på.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

på det hela taget, helt ok. Tycker att banorna känns lite... ...detaljlösa. Den där ökenbanan måste vara gjord på en lunchrast.

Men 4/5

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Inte så förtjust i några av de nya kartorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Tycker alla banor hittills i BF4 har varit lite väl "öppna", saknar seine/karkand/bazar-liknande banor i BF4 men ..... a

Ja lite mer stadskartor för oss som gillar infanteri vore inte fel.

Tycker oxå att det är lite öppna banor och jag känner att jag kommer tröttna fort.
Den med grottorna var rintigt kul, guilin eller vilken det var.
Även riktigt kul som domination.

En gammal SF bana hade varit kul. Tex Warlord eller Ghost Town.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av addy1995:

Det är faktiskt min favorit bana i China Rising på grund av att kontroll punkten som ligger på radar tornet är riktigt kul att hålla och flanka fiender på.

Tja, smaken är som baken. Tycker hela problemet med Altai Range är just att man liksom inte kan jobba på att flanka och röra sig dolt. Man är hela tiden exponerad och blir beskjuten från alla möjliga håll samtidigt. Försöker man springa uppför backen till radartornet så kan man ge sig den på att man blir ihjälskjuten i ryggen av en LAV 500 m bort. Eller ihjälbombad. Eller snipad. osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Tja, smaken är som baken. Tycker hela problemet med Altai Range är just att man liksom inte kan jobba på att flanka och röra sig dolt. Man är hela tiden exponerad och blir beskjuten från alla möjliga håll samtidigt. Försöker man springa uppför backen till radartornet så kan man ge sig den på att man blir ihjälskjuten i ryggen av en LAV 500 m bort. Eller ihjälbombad. Eller snipad. osv...

Min plan of attack är att ta transport helikoptern och landa uppe på radar tornet och sen köra stealth. Det brukar fungera bra och har lyckats tagit ut flera squads som varit där och vaktat.

Visa signatur

Intel Core i7 4790k | ASUS STRIX GTX 980 OC | 1TB SAMSUNG 850 EVO

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte om de nya banorna. Kör endast conquest, inte large. Gillar mer kartor som operation locker, flood zone, zavod. Ser fram emot Second assault!

Permalänk
Medlem

skulle vilja se lite banor från gamla goa BC2

Permalänk

Jag gillar alla banor utom Altai Range. Silk Road är kul beroende på vad man känner för (inte någon jättehöjdare för infanteri).

Har haft en del riktigt roliga rush-matcher på Dragon Pass också.

3.5/5

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Jag är något tveksam, jag började spela när china rising blev tillgängligt för premium medlemmar och kände att det finns alldeles för få banor.
Jag medger, det här spelet är jäkligt roligt men jag känner samtidigt att själva grund spelet borde ha kommit med många fler banor än det här.