Ska vi skänka en "JulDator" i år också?? (Donationstråden)

Permalänk
Skrivet av Livingdead4life:

De var det jävligaste i gensvar ja sett

Precis byt ut ett corsair HX750. Tyvärr ger det ifrån sig coil whine :/
Men de kanske inte bryr nån som skulle vart utan annars.

Det lägger vi till med notering om coil whine!

Sista uppdatering från mig nu, åter ikväll.

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem

Jag har 3 st hårddiskar att tillgå, De fungerade senast jag testat, men jag har ingen aning om prestanda eller skick. (med skick menar jag att jag inte kört typ crystal disk info på dem)
Hursomhelst..
2x Samsung HD501LJ - 500GB, 7200rpm, 16M
1x Samsung HD161HJ - 160GB
Ska försöka se över diskarna
Mvh.

Permalänk
Medlem

Det är nästa värt och se om man inte kan ta hjälp av en liten fond eller organisation för att hjälpa några familjer som lever på existensminimum. Eller iallafall för att kunna få kontakt med en sådan familj.

Ingen jag känner har det så dåligt just nu.

Men detta är en mycket fin idé. Det är bara att bugga till dig som kom på idéen och organiserar detta och till andra som kommer med donationer. Hatten av till er alla.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick mig att tänka på detta.
http://9gag.com/gag/aBKnoLQ?ref=fb.s

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det svåra är tydligen inte att hitta delarna, utan någon som behöver dem hahaha
Kul initiativ! Har tyvärr inget bättre än gamla p2or...

Permalänk
Medlem

Jag har en Windows 7 Professional nyckel som jag gärna ger bort. Har aldrig använt nyckeln och kommer aldrig heller att göra det, så det vore roligt om den kom till nytta!

Permalänk
Medlem

Ser ut som om det är brist på 1) OS 2) Chassin 3) Skärmar och annan kringutrustning

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem

Underbart!

Ska gräva igenom lägenheten nu i helgen se vad jag kan skrapa ihop, har för mig jag har cpu, gpu och moderkort liggandes

Visa signatur

CPU: Intel i7 4790K (4,4ghz) GPU: Zotac Gtx 780. RAM: CORSAIR 16GB 1600MHZ VENGEANCE. Chassi: Define R4. OS: Windows 8.1 64-bit

Permalänk
Medlem

Hade ju varit fantastiskt om man vi kunde fått med oss lite företag o ryggen som kan skänka delar, särskilt Operativsystem ^^

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk

Jag skulle kunna ha en person som behöver en.

En polare till mig tränar boxning med mig och ibland pratar jag om spel och så och han är så intresserad men har inte råd alls. Han bor alltså själv och studerar. Han verkade vara väldigt intresserad av LoL och sådana spel som inte är så krävande.

Jag har inte frågat men.. det kan vara bra som en julklapp till en av mina bästa vänner.

Om det finns någon med större behov så är det nog lugnt men hade bara ett litet förslag.

Permalänk
Medlem

FÖR ATT STYRA UPP LITE SÅ SKRIVER JAG LITE MED VERSALER!!

DET ÄR JÄTTEKUL MED DETTA ENORMA GENSVAR! SAMTIDIGT ÄR DET SOM NÅGRA SKRIVIT ATT DET BÖRJAR TA STORA PROPOTIONER OCH DET ÄR VIKTIGT ATT VI LÖSER BITEN MED VEM SOM SKA FÅ DESSA DATORER NÄR DE ÄR BYGGDA.

FÖR ATT ALLA SKA VARA LUGNA MED ATT DE VERKLIGEN GÅR TILL BEHÖVANDE FÖRESLÅR JAG ATT DE SKÄNKS VIA KVINNOJOUREN! PÅ SÅ SÄTT KAN ALLA VARA SÄKRA PÅ ATT DET VERKLIGEN ÄR BEHÖVANDE SOM FÅR DEM.

Är alla med på detta eller har ni andra förslag?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Tyvärr är mina diskar skrotade men däremot har jag ett Nvidia GTX 280. Som är gratis mot fraktkostnad.
Jag packar det givetvis så gott det går.
Finns intresse så skicka PM.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

FÖR ATT STYRA UPP LITE SÅ SKRIVER JAG LITE MED VERSALER!!

DET ÄR JÄTTEKUL MED DETTA ENORMA GENSVAR! SAMTIDIGT ÄR DET SOM NÅGRA SKRIVIT ATT DET BÖRJAR TA STORA PROPOTIONER OCH DET ÄR VIKTIGT ATT VI LÖSER BITEN MED VEM SOM SKA FÅ DESSA DATORER NÄR DE ÄR BYGGDA.

FÖR ATT ALLA SKA VARA LUGNA MED ATT DE VERKLIGEN GÅR TILL BEHÖVANDE FÖRESLÅR JAG ATT DE SKÄNKS VIA KVINNOJOUREN! PÅ SÅ SÄTT KAN ALLA VARA SÄKRA PÅ ATT DET VERKLIGEN ÄR BEHÖVANDE SOM FÅR DEM.

Är alla med på detta eller har ni andra förslag?

Låter jättebra! Spelar ju ingenroll hur mycket folk skänker om det inte kommer till dem som behöver!

Visa signatur

fujitsu u572

Permalänk
Medlem

5870 med accellerokylare monterad

Permalänk

Kanske kan bidra med några XP-licenser och en Vista-licens.

Riktigt fint initiativ!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

FÖR ATT STYRA UPP LITE SÅ SKRIVER JAG LITE MED VERSALER!!

DET ÄR JÄTTEKUL MED DETTA ENORMA GENSVAR! SAMTIDIGT ÄR DET SOM NÅGRA SKRIVIT ATT DET BÖRJAR TA STORA PROPOTIONER OCH DET ÄR VIKTIGT ATT VI LÖSER BITEN MED VEM SOM SKA FÅ DESSA DATORER NÄR DE ÄR BYGGDA.

FÖR ATT ALLA SKA VARA LUGNA MED ATT DE VERKLIGEN GÅR TILL BEHÖVANDE FÖRESLÅR JAG ATT DE SKÄNKS VIA KVINNOJOUREN! PÅ SÅ SÄTT KAN ALLA VARA SÄKRA PÅ ATT DET VERKLIGEN ÄR BEHÖVANDE SOM FÅR DEM.

Är alla med på detta eller har ni andra förslag?

Det låter bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 6850K 3,6 GHz 15MB @ 4,7GHz kyld med Noctua NH-U9S på MSI X99A Raider
Corsair Vengence LPX 64GB (8x8GB) DDR4 3000MHz @ 3200 MHz
2x MSI GeForce GTX 1080 8GB Aero OC i SLI
HyperX Predator 480GB M.2 och 4x Samsung 750-Series 250Gb i raid 0
Oculus Cv1. Win10 pro

Permalänk
Skrivet av nilhe1:

FÖR ATT STYRA UPP LITE SÅ SKRIVER JAG LITE MED VERSALER!!

DET ÄR JÄTTEKUL MED DETTA ENORMA GENSVAR! SAMTIDIGT ÄR DET SOM NÅGRA SKRIVIT ATT DET BÖRJAR TA STORA PROPOTIONER OCH DET ÄR VIKTIGT ATT VI LÖSER BITEN MED VEM SOM SKA FÅ DESSA DATORER NÄR DE ÄR BYGGDA.

FÖR ATT ALLA SKA VARA LUGNA MED ATT DE VERKLIGEN GÅR TILL BEHÖVANDE FÖRESLÅR JAG ATT DE SKÄNKS VIA KVINNOJOUREN! PÅ SÅ SÄTT KAN ALLA VARA SÄKRA PÅ ATT DET VERKLIGEN ÄR BEHÖVANDE SOM FÅR DEM.

Är alla med på detta eller har ni andra förslag?

Låter superbra!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

FÖR ATT ALLA SKA VARA LUGNA MED ATT DE VERKLIGEN GÅR TILL BEHÖVANDE FÖRESLÅR JAG ATT DE SKÄNKS VIA KVINNOJOUREN! PÅ SÅ SÄTT KAN ALLA VARA SÄKRA PÅ ATT DET VERKLIGEN ÄR BEHÖVANDE SOM FÅR DEM.

Är alla med på detta eller har ni andra förslag?

bra förslag.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

Fint initiativ har i princip hela min gamla dator ståendes, minus hårddisk och nätagg, som jag inte använder längre som jag eventuellt kan tänka mig att skänka bort, innehåller 3GB DDR2-RAM(okänd hastighet), en E6850 (775) samt ett HD4850. Vet inte vad för moderkort det är. Dessvärre är jag själv fattig som ett as för tillfället och har inte möjlighet att skicka grejerna så i så fall får någon komma och plocka upp dem.

Permalänk
Medlem

Måste bara få ge en eloge för detta engagemang!
Tycker verkligen det är oerhört fint gjort med den här typ av insamlingar som kan hjälpa folk som inte har möjlighet att köpa en dator som klarar av dagens krav.

Ska kolla om det finns något att bidra med.

Permalänk
Medlem

Kvinnojouren låter riktigt bra!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag bidrar med dessa komponeter.
1st Nvidia GT520
1st AMD HD4550
1st ljudkort Creative x-fi
1st HDD 160GB

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Reggade mig precis för detta, har fyra Vista ultimate nycklar som aldrig använts och fyra Office 2007 home and student nycklar.

Kan PM:a dem vid behov.

Permalänk
Medlem

... WOW vilket initiativ! Man blir verkligen rörd, tror att alla vi (ni som gör detta möjligt) kommer att ge många där ute en ljus jul!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

FÖR ATT STYRA UPP LITE SÅ SKRIVER JAG LITE MED VERSALER!!

DET ÄR JÄTTEKUL MED DETTA ENORMA GENSVAR! SAMTIDIGT ÄR DET SOM NÅGRA SKRIVIT ATT DET BÖRJAR TA STORA PROPOTIONER OCH DET ÄR VIKTIGT ATT VI LÖSER BITEN MED VEM SOM SKA FÅ DESSA DATORER NÄR DE ÄR BYGGDA.

FÖR ATT ALLA SKA VARA LUGNA MED ATT DE VERKLIGEN GÅR TILL BEHÖVANDE FÖRESLÅR JAG ATT DE SKÄNKS VIA KVINNOJOUREN! PÅ SÅ SÄTT KAN ALLA VARA SÄKRA PÅ ATT DET VERKLIGEN ÄR BEHÖVANDE SOM FÅR DEM.

Är alla med på detta eller har ni andra förslag?

de blir bra, vad fattas för att få ihop maximalt kompletta maskiner? jag har lite grejer men har svårt att se vad vi har fått in minst av som behövs.
möss å tgb verkar verkligen vara en åtgång produkt, ska kolla med min arbetsgivare om det är något vi kan plocka av i källaren, knippe HP TGB och möss.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

finns väl gott om studenter här på sweclockers som kan skänka sin msdnaa nycklar om det inte är emot reglerna? man får ju en drös nycklar där!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Wow.. Som en utav de som donerade saker i till den nämnda flickan sist så är jag imponerad vilket stöd denna tråd fick detta år.

Jag vet inte vad jag ska skriva egentligen, men behövs något speciellt så lägger jag gärna in en extra hand i år igen.

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilhe1:

FÖR ATT STYRA UPP LITE SÅ SKRIVER JAG LITE MED VERSALER!!

DET ÄR JÄTTEKUL MED DETTA ENORMA GENSVAR! SAMTIDIGT ÄR DET SOM NÅGRA SKRIVIT ATT DET BÖRJAR TA STORA PROPOTIONER OCH DET ÄR VIKTIGT ATT VI LÖSER BITEN MED VEM SOM SKA FÅ DESSA DATORER NÄR DE ÄR BYGGDA.

FÖR ATT ALLA SKA VARA LUGNA MED ATT DE VERKLIGEN GÅR TILL BEHÖVANDE FÖRESLÅR JAG ATT DE SKÄNKS VIA KVINNOJOUREN! PÅ SÅ SÄTT KAN ALLA VARA SÄKRA PÅ ATT DET VERKLIGEN ÄR BEHÖVANDE SOM FÅR DEM.

Är alla med på detta eller har ni andra förslag?

Jag tycker det är ett jättebra förslag.

Jag föreslår följande: Nilhe får i uppdrag att konstruerar 3-4 datorer "på papperet" utifrån de delar som finns. Sedan kan vi utse 3-4 byggare som får ansvar för att ta emot delarna, bygga dem och donera till via i första hand den lokala kvinnojouren. Om kvinnojouren ej vill ta emot, så kan byggaren återkomma till tråden och förankra vem som istället skall få bygget.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Ser ut som om det är brist på 1) OS 2) Chassin 3) Skärmar och annan kringutrustning

Ja det med OS och skärmar kommer nog bli problem så jag gissar att man kanske kommer behöva luska fram lite tjock skärmar.

Skrivet av nilhe1:

FÖR ATT STYRA UPP LITE SÅ SKRIVER JAG LITE MED VERSALER!!

DET ÄR JÄTTEKUL MED DETTA ENORMA GENSVAR! SAMTIDIGT ÄR DET SOM NÅGRA SKRIVIT ATT DET BÖRJAR TA STORA PROPOTIONER OCH DET ÄR VIKTIGT ATT VI LÖSER BITEN MED VEM SOM SKA FÅ DESSA DATORER NÄR DE ÄR BYGGDA.

FÖR ATT ALLA SKA VARA LUGNA MED ATT DE VERKLIGEN GÅR TILL BEHÖVANDE FÖRESLÅR JAG ATT DE SKÄNKS VIA KVINNOJOUREN! PÅ SÅ SÄTT KAN ALLA VARA SÄKRA PÅ ATT DET VERKLIGEN ÄR BEHÖVANDE SOM FÅR DEM.

Är alla med på detta eller har ni andra förslag?

För någon som inte är så insatt varför behöver kvinnojouren datorer?

Visa signatur

"The voice of insanity and reason"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkn00b:

Ja det med OS och skärmar kommer nog bli problem så jag gissar att man kanske kommer behöva luska fram lite tjock skärmar.

För någon som inte är så insatt varför behöver kvinnojouren datorer?

Inte kvinnojouren i sig - utan de kvinnor/barn som tvingats fly från elaka män och som tvingas bo på skyddat boende under julhelgen...

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 | 16GB | 512GB + 2TB SSD | RTX 3060