Lek & Gadget-relaterade frågor

Permalänk
Medlem

@Webhallen Kan ni inte titta på priset på denna? För inte ska jag behöva gå till leksaksbutikerna och köpa leksaker..?

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk

Det här känns nästan för bra för att vara sant efter alla licens-strul, kommer verkligen "Harry Potter Deck-Building Game Expansion The Monster Box of Monsters" släppas för försäljning i Europa om 2 dagar?

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

hej kommer ni få in limited edition av denna? https://new.webhallen.com/se/product/279811-Overwatch-Ultimat...

dvs det finns en blå som är limited edition på jinx sida:

https://www.jinx.com/page/ultimate/

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

På begäran

Jag har inte haft något konto på Sweclockers men nu har jag så "måste" jag tydligen enligt flera vänner posta en dialog jag hade med Webhallen gällande "godis"
Inte helt färsk men den kan kanske roa någon.

**************

Hej
Köpte igår en Logitech Wireless pointer R400 i Västerås och när jag ändå var där och fortfarande hade en och en halv timmes körning kvar hem tog jag också två påsar Jelly Beans att ha i bilen. Jelly Beans är mot bättre vetande något jag gärna äter, blandade smaker som går att äta en och en eller flera åt gången, ja ni förstår konceptet.
Påsarna var inte så stora så jag insåg snabbt att en liten påse Jelly Beans för en man i min storlek med en lika stor smak för Jelly Beans inte skulle räcka hela vägen hem varför jag hällde över den ena påsen i den andra för att slippa trassla med det när jag kör.
Klart och färdig för vidare resa startar jag bilen och rullar ut på väg 66 mot Sälen med Lars Wilderängs mycket spännande och välskrivna ljudbok Midvintermörker i högtalarna, bekvämt tillbakalutad i stolar som erbjuder komfort och stor bekvämlighet men samtidigt inte inbjuder till en nonchalant inställning till bilkörning, något som förmodligen bara tyska ingenjörer klarar av.
Kort och gott, jag här sitter jag i ett stycke tysk ingenjörskonst och susar fram i lagstadgade 100 kilometer i timmen samtidigt som Lars Wilderäng förmedlar krigets fastor och vedermödor i sexkanals dolby.
Föga trodde jag att delar av krigets ångest och avsky skulle drabba mig mitt i skogen på riksväg 66 en onsdagskväll i början av mars men ack så fel jag hade, kriget kan komma när man minst anar det.

När jag girigt matade in de första 4-5 bönorna i munnen och började tugga var det som att en kulspränggranat från Wilderängs bok hade briserat i min mun, inte en brisad av krut och volframkulor utan en av vidrighet och sattyg.
Jag blev minst sagt förvånad, äcklad och illamående, hade det inte varit för farthållaren hade jag säkert tappat 10-20 kilometer i timmen i hastighet också.
Jag som i vanliga fall är en ganska modest man svor rakt ut och undrade vad ända in i glödheta Jämtland det är frågan om.

Men skam den som ger sig, jag stoppar in en böna till efter att jag snabbt svalt den första laddningen för att på något sätt bli av med eländet, jag kunde ju inte gärna spotta ut det i bilen och riskera att behöva köpa en helt ny. Denna nästa böna smakade som de brukar men med en klar eftersmak av elände från det första anfallet.
Kan det möjligtvis ha varit en kombination av bönor som gjorde att första laddningen gick så katastrofalt fel tänkte jag. Nästa böna in i munnen, nu bli smaklökarna översköljda av en kaskad av mint. Minst sagt udda och inget man är van med när det kommer till Jelly Beans.
Nå väl, det kanske var det som var problemet tänkte jag, jag får undvika de blåa rackarna. Nästa böna, nu kommer andra anfallsvågen av vidrighet. I min mun har jag plötsligt en prickskytt som med fenomenal precision beskjuter mina smaklökar med vad som mig förefaller vara latrin.

Någonstans här tar jag upp påsen för att kontrollera vad det är frågan om, och mycket riktigt innehåller påsen hälften bönor av allehanda vidrigheter, dessutom diaboliskt förklädda i samma färger som legitima bönor, ungefär som terrorister men med en perfekt förklädnad.

Med stor tvekan och tvärt emot vad alla kurser i riskhantering har lärt mig matar jag in en böna till i munnen, härligt, fruktig och rund smak av frukt. Givetvis får jag blodad tand och matar in en till. Nu kastas jag tillbaka i tiden till när man var ung och inte insåg vikten av kylskåpsstädning och livsmedelskontroll. Ruttna ägg, jajamensan på pricken, troligtvis är det samma tyska ingenjörer som
tillverkat min bil som i hemliga laboratorier i München har forskat fram en metod att få in ett ruttet ägg i en Jelly Bean.

Nu slår min militära och civila utbildning in med full kraft jag inser att slaget och kriget är förlorat och jag kapitulerar villkorslöst inför påsens övermakt av lömskhet.

30 minuter senare var jag tvungen att stanna i Fagersta och köpa en dricka då smaken av sattyg inte gick bort. Där passade jag också på att slänga resten av eländet i papperskorgen.

Ovan är humoristiskt skrivet och visst är det lite av ett ilandsproblem men några allvarliga iakttagelser är som följer;

  • Vill man genomföra ett practial joke mot någon, så som att ge någon Jelly Beans som inte är vad de normalt brukar vara, då skall man själv vara närvarande för att se reaktionen. Jag är själv inte alls motståndare till practical jokes och har genom åren genomfört några riktigt lyckade, men jag har alltid varit närvarande själv.

  • Om man genomför ett practical joke skall man inte låta den utsatte själv betala för det.

  • Om det inte är ett practial joke som webhallen gjort så behöver man ha som rutin att dubbelkolla med kunden när man lägger fram först en och sedan efter att ha hämtat en andra påse vidrigheter om det verkligen är vad kunden har efterfrågat då kunden, i det här fallet jag, efterfrågade Jelly Beans kort och gott då jag har köpt den normala sorten hos er tidigare och inte var medveten om att det finns en sort som inte är godis.

  • Produkten fungerade utmärkt, den levererade med råge allt vad texten på påsen utlovade.

Ni kan väl meddela att tjejen i västeråsbutiken som sålde mig eländet från LLLLLL’s kassa den 8 mars klockan 17:16, att om det var ett practical joke så var det lyckat men nästa gång hon gör det måste hon skicka med en dricka och sitt mobilnummer så att hon kan få en bild på kundens min som visar just hur illa det smakar.
Hälsningar
/M

**************

Hej,
Det verkar som att du har fått tag i en beanboozled. De ska tydligen smaka för jävligt. Vi verkar inte
ha de vanliga goda varianterna.

Med vänliga hälsningar / Kind regards
XXXXXX
Webhallens kundtjänst

**************

Vårdat och balanserat språk ser jag, men jag kan anpassa mig till situationen.

Vad är det för ett halvtrött jävla svar, du verkar vara både arrogant och dålig på ditt jobb.

  • För det första har du inte koll på ert sortiment, eller helt enkelt inte bryr dig om att kontrollera det, jag skrev dessutom att jag tidigare har köpt den normala mänskliga sorten hos er men så långt kunde du kanske inte läsa. Låt mig hjälpa dig:

  1. https://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/143720-jelly_...

  2. https://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/143697-jelly_...

  3. https://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/143723-jelly_...

  • För det andra är det inte jag som har fått tag i något utan er personal som lade fram skiten till mig och stoppade det i en påsjävel medan jag betalade för eländet.

XXXXXX. du har just diskvalificerat dig från att få svara på fler e-post från mig, hädanefter skall din teamledare, gruppchef, major eller vem det nu är som vanligtvis säger åt dig att sluta Facebooka och jobba istället, svara mig.

**************

Hej,

Jag fick minus poäng av min kollega. Men hon tyckte att jag borde ta detta ändå. Jag hade fel. Får jag
skicka 3 st kompensations askar av
https://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/143697-jelly_...

Förlåt om jag var dryg. Inte meningen att verka så. Men som sagt vill jag gärna skicka två såna till dig.

Med vänliga hälsningar / Kind regards
XXXXXX
Webhallens kundtjänst

**************

Hej M!
Jag snor det här ärendet från XXXXXX då hans svar mycket riktigt var lite halvtråkigt att få, speciellt efter din långa (och mycket underhållande!) berättelse! Han skrev att jag skulle låta honom ta detta, men detta var ett missförstånd, jag känner att jag hellre tar i tu med detta själv då han redan blivit diskvalificerad!

Det var till och med så att vi planerade att lägga till denna till vår hall of fame av riktigt sköna och roliga kunder!

Vi fårstår absolut att du inte menade att köpa dessa "Bamboozled" versioner, vem skulle vilja ha det på sin bilresa? Det låter som du sa själv att vår medarbetare i Västerås gjorde ett ärligt misstag så att säga. Vi har alltså kommit till ett beslut att, precis som min kollega skrev, skicka ut 3 stycken 40g paket med artikelnummer 143697. Har du ett konto hos oss med registrerad adress och personuppgifter så vi bara kan packa ihop dem och skicka iväg?

Här är länken till de Jelly Beans jag menar: https://www.webhallen.com/se-sv/lek_och_gadgets/143697-jelly_...

Jag är varken teamledare, gruppchef eller major (I wish!) men det är alltid tråkigt med missnöjda kunder och jag vill göra allt för att åtgärda detta!

Ha en trevlig helg, vi hörs på måndag!

Med vänliga hälsningar / Kind regards
YYYYYY
Webhallens kundtjänst

**************

Hej
Ursäkta ett lite fördröjt svar, det är har varit mycket nu när magsjukan går på förskolan och man får så att säga den fulla upplevelsen av vad Bamboozled-bönorna endast kunde levererade i smak.

Det är just ett sådant svar jag hade förväntat mig.
Ett korrekt svar med en klar underton av humor som visar att man har förstått att jag inte egentligen alls är upprörd utan bara vill dela med mig av upplevelsen och ge några konkreta tips då andra kunder kanske inte skulle vara lika förstående.

Roligt att mitt första meddelande uppskattades, det var min mening och jag skulle vara ärad att ingå i er Hall of Fame om ni tycker att jag platsar där.
Jag har faktiskt inte haft ett konto hos er trots att jag har köpt otaliga saker hos er genom åren, men utan konto.
Men sent skall syndaren vakna och nu har jag ett konto ”cpt_Awesome”, ödmjuk som jag är.

Ni får gärna skicka tre paket vanliga Jelly Beans så skall jag ta med dessa i bilen nästa måndag när jag åker till Stockholm och lyssna på den avslutande delen av Wilderängs bok.

Avslutningsvis Jag misstänker att du XXXXXX kommer att kika i ärendet och jag vill bara säga att jag hoppas att du inte tog allt för illa upp även om det skall vara en liten knäpp på nästan så att du nästa gång kan göra ett bättre jobb.

Over and out
/M

**************

Permalänk
Medlem

@Nemorath: Stort tack för dagens asgarv!

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]