Datorkomponentrelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av andra94:

Vilken tid kommer de upp då? och hur gick det med mitt ärende fick nämligen aldrig någon info

Det kommer upp lite senare här idag

Gällande frågor kring ert ärende behöver jag hänvissa till vår ordinarie kundtjänst via mail eller telefon, de kan svara mera utförligt på frågor kring ert ärenden.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Administrativ avgift

@Webhallen: Bra att eran kundtjänst stänger kl 16:52....

Rma ärendet som vi pratade om ska inte krediteras till org köparen utan mig som 2:a handsköpare Blir inget 1080TI idag då

Sen när får ni in 1080TI med eftermarknadskylare? och vilken tillverkare får ni in först ?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av andra94:

@Webhallen: Bra att eran kundtjänst stänger kl 16:52....

Sen när får ni in 1080TI med eftermarknadskylare? och vilken tillverkare får ni in först ?

Kundtjänsten fixade detta på morgonen , snabbt fixat ! Vi hade lite bumpar på vägen men det löste sig i slutändan !

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Webhallen
Skrivet av andra94:

Kundtjänsten fixade detta på morgonen , snabbt fixat ! Vi hade lite bumpar på vägen men det löste sig i slutändan !

Skönt att det kunde lösa det, gällande eftermarknadskylare på 1080 Ti har vi inte hört något än så länge.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej! har ni någon ny status för 1080TI Strix från asus? är den på gång eller har ni inte hört något alls om releasen på dom? samt har ni någon status för Artikelnr: 255484

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Hej.

Många butiker börjar få in 1080Ti med 3e part kylare men hos er lyser de med sin frånvaro. Har ni någon ETA på dem?

Har en dubbel XP jag gärna vill använda

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mocka:

Hej.

Många butiker börjar få in 1080Ti med 3e part kylare men hos er lyser de med sin frånvaro. Har ni någon ETA på dem?

Har en dubbel XP jag gärna vill använda

Tjena,

ETA som det står just nu på ASUS Strix, MSI Aero, Armor och gaming beräknas landa på lagret i slutet utav veckan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjena,

ETA som det står just nu på ASUS Strix, MSI Aero, Armor och gaming beräknas landa på lagret i slutet utav veckan

Stort tack Såg att MSI korten började dimpa ner kort efter att jag skrivit inlägget.

En fråga, Gaming är extremt högt prissatt i relation till Armor (1000kr skillnad) och tittar man på butiker i England och Tyskland så är skillnaden i pris mellan Gaming och Armor två-tre hundra som mest. Varför är det svenska priset så högt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Uppdatering kring Asus och MSI 1080 Ti kort? Igår sa ni: ASUS-varianten har vi inte ett datum på. Det är väldigt preliminärt att den kommer denna vecka, men vi hoppas på det!

Idag på sidan står det preliminär leverans för både Asus 1080 Ti strix OC och 1080 Ti Gaming X OC 30 mars. Har ni hört något mer?

Permalänk
Medlem

Kommer ni korrigera priset på MSI 1080 Ti Gaming X som Inet har gjort till 8999kr?

Visa signatur

i7 7700K @ 5.0Ghz | Palit RTX 3070Ti | Acer XB271HU IPS/G-Sync

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mocka:

Stort tack Såg att MSI korten började dimpa ner kort efter att jag skrivit inlägget.

En fråga, Gaming är extremt högt prissatt i relation till Armor (1000kr skillnad) och tittar man på butiker i England och Tyskland så är skillnaden i pris mellan Gaming och Armor två-tre hundra som mest. Varför är det svenska priset så högt?

Skrivet av Leffe-:

Kommer ni korrigera priset på MSI 1080 Ti Gaming X som Inet har gjort till 8999kr?

Tjena,

Har inte insikt på prissättningen i andra länder, men priset på 9490kr är då utifrån det rekommenderade priset. Varför Inet har det satt till 8999kr känner vi inte till.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen: Tack för svaret. Hoppas att MSI sänker priserna i framtiden, de är lite höga.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hej hopp webhallen
När får ni gigabyte's am4-moderkort i sortimentet? Speciellt intresserad av Ax370 gaming k3.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad händer med https://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/264956-asus_... ? Datum kommer och datum går, men inget kort kommer in?

Visa signatur

[Intel Core i9@9900K][ASUS ROG Strix Z390-F GAMING][Corsair Vengeance RGB PRO 32GB (4x8GB) / 3200MHz / DDR4 / CL16][2x1TB Samsung 970 EVO][Acer Predator X38P][Littledot MKIII + Littledot DAC 1 + DT990][SVS PC-2000 Pro + 2xGenelec 8030 + 3x Genelec 8020]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tjena,

ETA som det står just nu på ASUS Strix, MSI Aero, Armor och gaming beräknas landa på lagret i slutet utav veckan

Gäller det även EVGA FE? Har ju fått mitt vattenblock nu och vill komma igång.

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Hej!
Nu var det ett tag sedan jag skickade in mitt grafikkort... Och har ännu inte hört ett knyst från ert håll. Skickade härifrån den 22/3, så borde varit framme runt 24/3, senast 27/3.
Hur länge kan man förvänta sig att detta tar? Vore kul att kunna spela igen :/

Permalänk
Medlem

Verkar som Zotacs Extreme endast kör i den högsta hastigheten hela tiden, inte 2-3 olika lägen. Så här beskriver de själva. Lär betyda att deras benchmarks troligen kommer ligga över alla andra då tex Guru3D endast testar i default inställningen på Asus och MSI som då är "gaming" mode, inte OC.

Did we mention its all natural? No software boost, turbo, OC mode needed. It's just pure performance.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av LNDL:

Hej!
Nu var det ett tag sedan jag skickade in mitt grafikkort... Och har ännu inte hört ett knyst från ert håll. Skickade härifrån den 22/3, så borde varit framme runt 24/3, senast 27/3.
Hur länge kan man förvänta sig att detta tar? Vore kul att kunna spela igen :/

Tjena,

Felsökning och komma fram till vad som är fel brukar inte ta lång tid efter det påbörjas, om ni kontaktar vår kundtjänst med ordernummret så kan de kolla upp status för ärendet

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen!

Jag fick ett tillgodokvitto från er efter att jag lämnat in mitt grafikkort som gått sönder och har planer på att köpa en ny skärmen. Skärmen i fråga jag spanar in på är Dell S2417DG som ni säljer för 5490 kr. Enl. Prisjakt går det att få tag på skärmen på ca 5000 kr från återförsäljaren Proshop.se . Har ni möjlighet att prismatcha priset mot Proshop's?

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

@Webhallen:
Ställde en fråga längre upp i tråden angående AM4-moderkorten. Jag ser att ni nyligen la till fler MSI-kort. Men när kommer korten från Gigabyte, om ni ska ta in dom dvs? Jag väntar på dom och ryzen 5 innan jag beställer.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Icte:

Hej Webhallen!

Jag fick ett tillgodokvitto från er efter att jag lämnat in mitt grafikkort som gått sönder och har planer på att köpa en ny skärmen. Skärmen i fråga jag spanar in på är Dell S2417DG som ni säljer för 5490 kr. Enl. Prisjakt går det att få tag på skärmen på ca 5000 kr från återförsäljaren Proshop.se . Har ni möjlighet att prismatcha priset mot Proshop's?

Tjena,
Har inte möjlighet att svara på frågor kring prismatchning, kontaktar ni vår kundtjänst per mail så kan de då kolla upp om det är möjligt!

Skrivet av napahlm:

@Webhallen:
Ställde en fråga längre upp i tråden angående AM4-moderkorten. Jag ser att ni nyligen la till fler MSI-kort. Men när kommer korten från Gigabyte, om ni ska ta in dom dvs? Jag väntar på dom och ryzen 5 innan jag beställer.

AM4 moderkort från Gigabyte kom upp på hemsidan idag

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Kikade lite på fläktar och såg då detta (den inringade texten), inte bara på denna utan på flera. Någon som kört GoogleTranslate?

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING | CPU: Intel Core i9-9900K | COOLING : Corsair Hydro H115i PRO | RAM: HyperX Fury Black 64GB@3200MHz | PSU: Corsair RM850x V2 | GFX: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC | STORAGE: 2 x Seagate FireCuda 510 SSD 1TB M.2 NVMe + 2 x Samsung 840 500GB SSD | MONITOR: Acer XB271HU + BenQ SW271 | CHASSI: F.D. Define C | OS: Win10

Permalänk

Webhallen/Custom Configs

Hej,
Jag undrar om ni kan visa ett ex av ett bygge ni gjort så man ser kabeldragningen osv.
osäker på om jag ska köra med Webhallen custom config eller inet!
Tack!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jijighost:

Hej,
Jag undrar om ni kan visa ett ex av ett bygge ni gjort så man ser kabeldragningen osv.
osäker på om jag ska köra med Webhallen custom config eller inet!
Tack!

Tjena,

Kabeldragningen i våra custom configs görs exakt som när vi sätter ihop våra vanliga config datorer. Nu hade jag ingen superb bild till hands på just Kabeldragningen, men jag länkar en av våra bilder där man ser hur det ser ut bland komponenterna hoppas det funkar

https://www.webhallen.com/image/screenshot/142060

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej!

Undrar om ni har planer på att ta in Lian-Li PC-Q04 i lager eller om det finns hos er leverantör?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Chobi:

Hej!

Undrar om ni har planer på att ta in Lian-Li PC-Q04 i lager eller om det finns hos er leverantör?

Tjena,

Det kommer vi, finns på hemsidan för beställning nu

https://www.webhallen.com/267529
https://www.webhallen.com/267528

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Uppföljning R103691

Skrivet av whejl:

Bästa Webhallen

2016-07-07 köpte jag ett MSI GTX 980Ti.
Efter ett tags användande upptäckte jag grafikartefakter i spel och vid Windows desktop och i webbrowser.

Bilder: http://imgur.com/a/bVtYw

Jag lämnade kortet till butiken med RMA nummer R89197. Inget fel funnet.
Det spekuleras lite runt möjliga orsaker, allt från böjda pinnar på CPU till nätaggregat och att byta PCI platser, RAM fel osv.

Jag fortskrider med att testa kortet i min gamla dator (ASUS P6T + i7 920). Artefakter kommer efter en tids användning.
Jag testar kortet i en HP Z420 workstation. Artefakter.
Olika operativsystem och drivrutinsversioner testas. Samma sak.
Jag har provat med äldre grafikkort AMD R9 280X och GTX 275 i samma konfigurationer utan artefakter.

Jag returnerar kortet åter, RMA nummer R90783. Inget fel funnet. Jag nekas återköp av kortet.

Tänkte bara följa upp med vad som hänt sedan sist med detta.
För en månad sedan nappade jag på erbjudandet att skicka in kortet en tredje gång.
Idag damp det ner en avi från posten och jag hämtade återigen mitt kort med noteringen:
"Returneras utan åtgärd eftersom felet inte har kunnat bekräftas".

Detta sker trots att jag bifogat kopia på samtlig korrespondens och tidigare ärenden. En lång beskrivning på hur jag testat kortet i fyra olika datorer med samma fel. Webhallen har testat 3 benchmarks och 2 spel. Till och med mindre än vad dom gjort vid ett tidigare tillfälle. Jag har bifogat bilder, filmer och kontaktuppgifter. Men nej, man hör inte av sig och ställer några kompletterande frågor. Om jag ska vara ärlig tror jag inte man ens öppnat kartongen. Vad man däremot gjort är att klistra en packsedelpåse direkt på min kartong, vilket är ett stort NO-NO i branchen. Man gör aldrig åverkan på varans orginalkartong.

Man låter också notera att skicket vid inlämning är "Använt skick, smutsig och eventuellt bränd på fronten". Detta är vad jag förstått av forum deras standardformulering och naturligtvis ett rent bedrägligt påhitt. Kortet är i nyskick så när som på något enstaka dammkorn, även efter tredje besöket hos Webhallen. Varför skriver dom så när det är uppenbar lögn? Kortet har spenderat det mesta av sin tid i orginalkartongen eftersom det inte fungerar. Vart är ens fronten på ett grafikkort? Låter mer som en teve dom klippt texten från.

Jag kommer nu att gå vidare rättsligt.

Sammanfattningsvis vill jag avråda alla från att handla eller på andra sätt ha att göra med detta banditföretag. Vänkretsen är välinformerad om denna evighetsprocess och jag hoppas fler kan se att det finns andra företag som har kundservice värt namnet. Tänk också över om du ska handla i en butik över huvud taget. Om du köper via Internet/postorder har du 14 dagars lagstadgad returrätt, och du kan då returnera utan anledning och frågor.

Permalänk
Skrivet av whejl:

Tänkte bara följa upp med vad som hänt sedan sist med detta.
För en månad sedan nappade jag på erbjudandet att skicka in kortet en tredje gång.
Idag damp det ner en avi från posten och jag hämtade återigen mitt kort med noteringen:
"Returneras utan åtgärd eftersom felet inte har kunnat bekräftas".

Detta sker trots att jag bifogat kopia på samtlig korrespondens och tidigare ärenden. En lång beskrivning på hur jag testat kortet i fyra olika datorer med samma fel. Webhallen har testat 3 benchmarks och 2 spel. Till och med mindre än vad dom gjort vid ett tidigare tillfälle. Jag har bifogat bilder, filmer och kontaktuppgifter. Men nej, man hör inte av sig och ställer några kompletterande frågor. Om jag ska vara ärlig tror jag inte man ens öppnat kartongen. Vad man däremot gjort är att klistra en packsedelpåse direkt på min kartong, vilket är ett stort NO-NO i branchen. Man gör aldrig åverkan på varans orginalkartong.

Man låter också notera att skicket vid inlämning är "Använt skick, smutsig och eventuellt bränd på fronten". Detta är vad jag förstått av forum deras standardformulering och naturligtvis ett rent bedrägligt påhitt. Kortet är i nyskick så när som på något enstaka dammkorn, även efter tredje besöket hos Webhallen. Varför skriver dom så när det är uppenbar lögn? Kortet har spenderat det mesta av sin tid i orginalkartongen eftersom det inte fungerar. Vart är ens fronten på ett grafikkort? Låter mer som en teve dom klippt texten från.

Jag kommer nu att gå vidare rättsligt.

Sammanfattningsvis vill jag avråda alla från att handla eller på andra sätt ha att göra med detta banditföretag. Vänkretsen är välinformerad om denna evighetsprocess och jag hoppas fler kan se att det finns andra företag som har kundservice värt namnet. Tänk också över om du ska handla i en butik över huvud taget. Om du köper via Internet/postorder har du 14 dagars lagstadgad returrätt, och du kan då returnera utan anledning och frågor.

Jag har också ett trasigt kort från webhallen som jag köpte för en månad sen, hoppas de ger bättre service än det här..

Permalänk

Hejsan. Har en lite fråga angående hårddiskar. Beställde 2 st 10tb ironeolf och som kom i en kartong med endast lite bubbelplast runt sig sen ner i kartongen.
Frågan är då hur känsliga är hårddiskar? Med tanke på postnords rykte och hantering av paket

Permalänk
Skrivet av werter123456789:

Hejsan. Har en lite fråga angående hårddiskar. Beställde 2 st 10tb ironeolf och som kom i en kartong med endast lite bubbelplast runt sig sen ner i kartongen.
Frågan är då hur känsliga är hårddiskar? Med tanke på postnords rykte och hantering av paket

Hör du inget onaturligt oljud när du startar dom så finns det inget att oroa sig över, bubbelplast är bra på att ta stötar.

Visa signatur

<Intel i7-14700K> <MSI MPG Z790 Edge Ti MAX WiFi7 PCIe5> <Nvidia GTX1080Ti>
<2x16
GB Dominator Titanium CL30@6000MHz> <MSI MAG A850GL>
<
Samsung M.2 990 Pro 1TB> <Samsung 850 Pro 512GB>   
<
Phanteks NV7 White> <Logitech Z906 5.1>
<Windows 11 Pro>