Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgrenmo:

Vilken handkontroll till Xbox one skulle ni rekommendera som inte är för dyr?

Original, om du inte vill kliva upp till en MS Elite II.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om det är fel på mig eller Xbox appen eller nå annat.
Men när jag öppnat Xbox appen på min android och sen går till "browse" för att spana på lite spel så får inte upp priset på en enda titel, dom enda valen jag har är "install om Xbox One" samt "play om Xbox One".. liksom inga priser eller köp-knapp. Vad är galet?

Edit: jag har dubbelkollat settings i appen och där är plats för affären satt till sverige

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

De flesta av er har kanske koll redan, men tänkte bara berätta att vi nu i Sverige också kan ta del av betan av Xcloud! GamePass Beta heter appen på Google Play store. Har testat lite nu under ett par dagar och även om det är ganska långt tills det är optimalt så måste jag erkänna att jag blev positivt överraskad. Skulle Microsoft lyckas med detta så har man en väldigt intressant fördel i framtiden.

Spelen jag testade var Minecraft Dungeons som man kan spela med touchen på mobilen (vad jag vet det enda spelet som fungerar så än så länge). Testade också på Forza Horizon med handkontrollen inkopplade och även det fungerade helt okej.

Är det någon annan som har testa än? Hur upplever ni tjänsten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av greb1989:

De flesta av er har kanske koll redan, men tänkte bara berätta att vi nu i Sverige också kan ta del av betan av Xcloud! GamePass Beta heter appen på Google Play store. Har testat lite nu under ett par dagar och även om det är ganska långt tills det är optimalt så måste jag erkänna att jag blev positivt överraskad. Skulle Microsoft lyckas med detta så har man en väldigt intressant fördel i framtiden.

Spelen jag testade var Minecraft Dungeons som man kan spela med touchen på mobilen (vad jag vet det enda spelet som fungerar så än så länge). Testade också på Forza Horizon med handkontrollen inkopplade och även det fungerade helt okej.

Är det någon annan som har testa än? Hur upplever ni tjänsten?

Kan tyvärr inte testa då jag har 100% Apple-prylar (ibland hatar jag bara det företaget)...

Men gärna intresserad av att få rapport här av er andra som kan testa!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av greb1989:

De flesta av er har kanske koll redan, men tänkte bara berätta att vi nu i Sverige också kan ta del av betan av Xcloud! GamePass Beta heter appen på Google Play store. Har testat lite nu under ett par dagar och även om det är ganska långt tills det är optimalt så måste jag erkänna att jag blev positivt överraskad. Skulle Microsoft lyckas med detta så har man en väldigt intressant fördel i framtiden.

Spelen jag testade var Minecraft Dungeons som man kan spela med touchen på mobilen (vad jag vet det enda spelet som fungerar så än så länge). Testade också på Forza Horizon med handkontrollen inkopplade och även det fungerade helt okej.

Är det någon annan som har testa än? Hur upplever ni tjänsten?

jag började spela Ori and the blind Forest. den typen av spel tycker jag gör sig perfekt på mobil.
Jag testade även forza horizon lite men tyckte det var märkbar delay, speciellt i ljud.

har beställt ett sånt där clip från inet så man kan fästa mobilen på min xbox kontroll, då blir det nog lite smidigare också.

för mig kommer xcloud vara ett riktigt nice komplement när tågen blir sena/inställda eller jag av annan orsak har dötid.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Konsolgrävare

Finns det någon svensk butik som har Xbox Pro Charging Stand I lager?

Om inte, kan någon rekommendera en hemsida som skickar till Sverige?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sjukt big!

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Än så länge har jag live gold, ca 6-7 månader betald. Om jag skulle byta till game pass ultimate, hur många månader får man då, försökt läsa min in på microsoft sida, men inte riktigt hittat svar. Sen får man första månaden för 10 kr. Tänkte ifall jag skulle ta det redan nu, eller om jag ska vänta tills jag får min xbox series x.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Än så länge har jag live gold, ca 6-7 månader betald. Om jag skulle byta till game pass ultimate, hur många månader får man då, försökt läsa min in på microsoft sida, men inte riktigt hittat svar. Sen får man första månaden för 10 kr. Tänkte ifall jag skulle ta det redan nu, eller om jag ska vänta tills jag får min xbox series x.

Sist när jag köpte med deras erbjudande om Ultimate för 10kr så matchade dom det till dina kvarvarande guldmånader.
T.ex. för mig, jag hade ca 6 mån kvar på mitt guld, köpte 12 mån till innan jag signade upp på deras erbjudande för 10kr. Det slutade med 18 mån ultimate för 10kr.
Om det fortfarande är samma skulle jag ha köpt mer guld innan jag använder erbjudandet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Skrivet av Microapple:

Sist när jag köpte med deras erbjudande om Ultimate för 10kr så matchade dom det till dina kvarvarande guldmånader.
T.ex. för mig, jag hade ca 6 mån kvar på mitt guld, köpte 12 mån till innan jag signade upp på deras erbjudande för 10kr. Det slutade med 18 mån ultimate för 10kr.
Om det fortfarande är samma skulle jag ha köpt mer guld innan jag använder erbjudandet.

Gjorde exakt samma. Köpte på mig 24 månader Gold innan jag uppdaterade till Ultimate för 10 kr. Fick då Ultimate för alla 24 månader jag hade förbetalt Gold för endast en tia. Det här var i våras.

Permalänk
Medlem

Någon som ska köpa Crash 4 imorgon? Jag kommer köpa det digitalt bara att det var så satans dyrt i MS Store, 749. Någon som kan rekomendera något annat ställe som säljer det(digitalt) till ett bättre pris?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem

Du kan alltid ändra till en annan region och köpa det på det viset. Via Brasilien kan du få det för nästan halva priset:
https://xbox-store-checker.com/en/game/compare/Crash-Bandicoo...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Du kan alltid ändra till en annan region och köpa det på det viset. Via Brasilien kan du få det för nästan halva priset:
https://xbox-store-checker.com/en/game/compare/Crash-Bandicoo...

Nice tack för tipset. Är det helt safe att göra detta? Och inga problem att ändra tillbaka sen?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Nice tack för tipset. Är det helt safe att göra detta? Och inga problem att ändra tillbaka sen?

Köp via MS store blockerades för några år sedan så att du inte kan använda kreditkort från andra regioner hur som helst.
Det man kan göra är att köpa ett gift card och aktivera det, då brukar man få ange en adress i landet och sedan kan man köpa för värdet.
Dock så verkar MS ha skruvat åt kontrollerna lite igen då mitt konto t.ex är igenkänt som (SWEDEN) när jag aktiverar koder.

Så att köpa gift card är lite på egen risk då det är lite krångligt och kan behöva VPN i vissa länder.
Jag skulle börja med att testa att köpa spelet på den brasilianska sidan (byt språkkod till pt-br på xbox.com),
då bör du får skriva in en brasiliansk adress och ditt kreditkort, efter det ska du innan godkännande
kunna byta från kreditkort till giftcard och då få fram en ruta för att mata in en kod.
Kommer du så långt så borde du kunna använda ett brasilianskt gift card.
Det finns andra hinder som en cool-down period då du inte kan göra köp 72 timmar efter koden matats in etc, i så fall vänta och försök igen.

Totalt sett så vinner man sällan mer än en bra rea eller lite mer än att slippa betala svensk skatt,
lägg till att du sällan matchar spelets pris till ett giftcard 1:1 så blir det mer jobbigt än värt det.
Men kan man kombinera en rea med ett äldre spel som prissattes innan något land hade hyperinflation så kan man fynda.

Samma siter som säljer giftcards brukar också sälja billiga 'giftade' spel,
jag har inte testat det men jag tror att måste du ändra region och routa din xbox via VPN för att lösa in sådana koder. Återigen på egen risk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Köp via MS store blockerades för några år sedan så att du inte kan använda kreditkort från andra regioner hur som helst.
Det man kan göra är att köpa ett gift card och aktivera det, då brukar man få ange en adress i landet och sedan kan man köpa för värdet.
Dock så verkar MS ha skruvat åt kontrollerna lite igen då mitt konto t.ex är igenkänt som (SWEDEN) när jag aktiverar koder.

Så att köpa gift card är lite på egen risk då det är lite krångligt och kan behöva VPN i vissa länder.
Jag skulle börja med att testa att köpa spelet på den brasilianska sidan (byt språkkod till pt-br på xbox.com),
då bör du får skriva in en brasiliansk adress och ditt kreditkort, efter det ska du innan godkännande
kunna byta från kreditkort till giftcard och då få fram en ruta för att mata in en kod.
Kommer du så långt så borde du kunna använda ett brasilianskt gift card.
Det finns andra hinder som en cool-down period då du inte kan göra köp 72 timmar efter koden matats in etc, i så fall vänta och försök igen.

Totalt sett så vinner man sällan mer än en bra rea eller lite mer än att slippa betala svensk skatt,
lägg till att du sällan matchar spelets pris till ett giftcard 1:1 så blir det mer jobbigt än värt det.
Men kan man kombinera en rea med ett äldre spel som prissattes innan något land hade hyperinflation så kan man fynda.

Samma siter som säljer giftcards brukar också sälja billiga 'giftade' spel,
jag har inte testat det men jag tror att måste du ändra region och routa din xbox via VPN för att lösa in sådana koder. Återigen på egen risk.

Tusen tack för svaret, ja det där lät lite väl omständigt. Någon som har erfarenhet av cd key sajter som exempelvis Eneba etc till xbox? Det är väl helt riskfritt att använda till xbox right?

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlommaNN:

Tusen tack för svaret, ja det där lät lite väl omständigt. Någon som har erfarenhet av cd key sajter som exempelvis Eneba etc till xbox? Det är väl helt riskfritt att använda till xbox right?

Nej, nej, nej,
Det finns en scam där man köper koder och sedan rappoterar kreditkortet som stulet (eller det kanske var stulet). Använder du en sådan kod bannas ditt xboxkonto och _allt_ på det ovillkorligen.

Risken finns för alla företag som inte fixar koder själva, kinguin, g2a etc
Själv litar jag just nu bara på cdkeys.com, de har också mest koder från bundlingar av xbox och spel som kommit på villovägar..

Men jag vet inte hur man köper koder nuförtiden, de kan väl genereras vid köp hos gamestop och liknande, annars gäller väl direkt köp till kontot.

Permalänk
Medlem

Är det nån mer än jag som klurar på hoppa Series X och fortsätta med sin One X?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Är det nån mer än jag som klurar på hoppa Series X och fortsätta med sin One X?

Njae, det blir en XsX till vardagsrummet och sen får XoX flytta till gästrummet... Tills de kommer en bra deal på XsS, då får den ersätta XoX

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

Är det nån mer än jag som klurar på hoppa Series X och fortsätta med sin One X?

Jag kommer troligen hoppa på en vid ett senare tillfälle. Jag är inte redo för att ge typ 6 papp för en konsol för tillfället även om jag har råd.

Permalänk
Medlem

Jag har bokat Series X, behåller min One X, sen har jag även original Xbox, dock har inte använd den så mycket.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jallle:

Jag kommer troligen hoppa på en vid ett senare tillfälle. Jag är inte redo för att ge typ 6 papp för en konsol för tillfället även om jag har råd.

Samma här. Sålde min X men kommer troligen köpa tillbaka en X och avvaktar ett tag. X tycker jag gör jobbet alldeles utmärkt för det jag spelar.

Permalänk
Skrivet av tuffodum:

Samma här. Sålde min X men kommer troligen köpa tillbaka en X och avvaktar ett tag. X tycker jag gör jobbet alldeles utmärkt för det jag spelar.

Siktar på att köpa en ny X vid Black Friday 2021 eller så. Då borde priset gått ner en aning och eventuella barnsjukdomar (typ RRoD eller liknande) vara åtgärdade.

Någon som vet hur det blir med Games with Gold. Kommer det börja omfatta spel som är exklusiva för XsX i något läge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baradet Funkar:

Siktar på att köpa en ny X vid Black Friday 2021 eller så. Då borde priset gått ner en aning och eventuella barnsjukdomar (typ RRoD eller liknande) vara åtgärdade.

Någon som vet hur det blir med Games with Gold. Kommer det börja omfatta spel som är exklusiva för XsX i något läge?

Jo det är något sådant jag planerar med om inte något väldigt bra erbjudande kommer upp före dess.

Är det bara jag som får känslan av att GWG kan vara på väg bort? Kvalitén på spel via guld har inte varit direkt överdriven på senare till och folk kör nog hellre spelen på gamepass.

Permalänk

Kanske det här blir ett inlägg lite off-topic, men nu när Xbox One är på väg att ersättas efter sju år kan jag inte låta blir att tänka lite på gamla Xbox360 som ersattes av XOne 2013 (360 lanserades 2005). Tror jag köpte min 360 runt 2007, som jag sedan bytte in mot lite pengar imellan till en slim i något sorts utbytesprogram runt 2010. Och den konsolen tuffar fortfarande på ute i vår sommarstuga. Var där i helgen och stängde för säsongen och barnen kastar sig över handkontrollerna och spelar mer än gärna diverse lego-spel och plattformsspel med mera. Just den där slim-varianten av 360 har jag varit grymt nöjd med och Microsoft pumpar ut 360-spel varje månad i GWG som man kan fortsätta spela på den. Jag bara tycker att det är en sjukt bra konsol och många spel där fotorealism inte är det viktigaste ser fortfarande grymt bra ut på den. Dessutom tycker jag att gränssnittet egentligen är mycket renare och mindre plottrigt än det på XOne även om funktionerna är färre. Finns inte så många appar, men Netflixappen funkar fortfarande i alla fall. Perfekt för sommarstugan alltså, så där kommer den antagligen att få tuffa på så länge den håller.

Permalänk
Medlem

Jag såg en grym nyhet här om dagen till dem som har Game Pass Ultimate!
Skulle själv köpa FIFA till grabben inför hans födelsedag så såg jag detta!

EA Play (fd. EA Access) ingår gratis till alla som har Game Pass Ultimate från och med 10 november!

Källa: https://news.xbox.com/en-us/2020/09/29/xbox-game-pass-ultimat...

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agerberg:

Jag såg en grym nyhet här om dagen till dem som har Game Pass Ultimate!
Skulle själv köpa FIFA till grabben inför hans födelsedag så såg jag detta!

EA Play (fd. EA Access) ingår gratis till alla som har Game Pass Ultimate från och med 10 november!

Källa: https://news.xbox.com/en-us/2020/09/29/xbox-game-pass-ultimat...

Men vad jag har hört så ingår inte Fifa 21 i EA Access?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Men vad jag har hört så ingår inte Fifa 21 i EA Access?

Nej, det stämmer. men som tur är så är han inte ute efter FIFA21 utan FIFA20 som kompisarna har så de kan spela tillsammans/mot varandra

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 | Moderkort: Asus Maximus V Gene | CPU: i5-3570k @ 4,3GHz | GPU: Gigabyte RX580 Gaming 8Gb | PSU: NZXT Hale90 750W | Minne: 16GB Corsair Vengeance LP @ 1600MHz | CPU Kylning: Noctua NH-D14 | SSD: 120GB Sandisk Extreme | Monitor: ASUS VE248H | Mus: Logitech G502 | Tangentbord: Logitech G105 | Headset: Logitech G230 | Musmatta: Razer Goliathus Speed Cosmic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tuffodum:

X tycker jag gör jobbet alldeles utmärkt för det jag spelar.

Klart du känner så när du inte har testat något annat.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

"As part of today’s show, Tim confirmed that the Classic LucasArts Remasters are coming October 29 to all Xbox Game Pass members, Xbox, Windows 10 PC, and Android (with Xbox Game Pass Ultimate). Fans will be able to play three beloved LucasArts adventure games – Grim Fandango Remastered, Day of the Tentacle Remastered, and Full Throttle Remastered – in their revitalized glory."

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|