Byte från IOS till Android.

Permalänk

Byte från IOS till Android.

Tja!
Dags för en ny telefon! Som entusiast vill man prova på många olika saker så jag har därför genom en Iphone 4S 16GB utforskat IOS och visst, det är ett bra OS men för begränsat för min smak. Därför får syrran ta Iphonen då hon behöver en ny och jag går över till Android igen.

Jag har kollat på en del lurar, där ibland:
HTC ONE: Verkar vara en trevlig lur. Dock har jag sett att den har en tid på nacken :-/
Nexus 5 (nya): Dåligt batteri och onödigt dyr, dock bra med Vanilla
Samsung S4: Känns trevlig men känns som att alla har den....

Så mina krav är följande:
- Runt 5 tums skärm
- Gott om prestanda
- God batteritid
- Trevlig och stabil konstrukltion
- Min operatör är Halebop (Telia)! (Om den infon behövs)
- 16-32 GB lagring.

Så vad tror ni?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

LG G2

Aldrig varit så nöjd med en telefon.

Permalänk
Medlem

Jag själv kommer snart att skaffa mig en Galaxy Note 3 (5,7") för jag vill ha en med lite större skärm. Stämmer väl in på de flesta av dina krav förutom skärmstorleken.

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Sony Xperia Z1

Mycket trevlig telefon, lagom storlek.

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Så mina krav är följande:
- Runt 5 tums skärm
- Gott om prestanda
- God batteritid
- Trevlig och stabil konstrukltion
- Min operatör är Halebop (Telia)! (Om den infon behövs)
- 16-32 GB lagring.

Jag skulle säga G2 i första hand och Xperia Z1 i andra (om du inte gillar utseendet/layout med knappar/något annat på G2).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem

Har en S4 själv och förstår inte hela saken med att man måste vara "hipster" och inte ha den telefonen som alla andra har, det är ju ett bra tecken på att den fungerar bra.
Men om du inte vill ha en den så är ju HTC one samma telefon fast i Aluminium men man kan inte byta batteri eller lägga in ett minneskort men det kanske kvittar för dig.
Sen som tsd säger så är LG G2 en väldig bra telefon, inte sätt någon annan här inne på sweclockers som varit missnöjd med den så det är säkerligen en bra telefon.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem

Det skulle komma en S4 med samma cpu som G2, N5 och Z1, som ett mellanstopp innan S5 kommer, någon som hört mer om den versionen?

Fast Samsung verkar satsa mest på Note-serien, så den dyker nog inte upp i Sverige ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy S4

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Med tanke på stödet från modding-communityn så gillar jag själv Samsung, S3 tex har hur mycket stöd som helst för det största och senaste i form av mjukvara fortfarande ... det är om man gillar att modda förstås ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Har en LG G2 med CyanogenMod på. Jag är toknöjd, speciellt nu när dom har portat kamera- och fjärrkontrolls-apparna från LGs mjukvara till AOSP så dom fungerar i CM.
Om man inte vill byta rom, eller åtminstone roota telefonen så kan jag inte rekommendera en G2 med tanke på en del dumma val LG har gjort i mjukvaran. Det största är att det finns ingen dedikerad knapp för att få upp senaste apparna i Navigationsbaren.

Permalänk
Skrivet av derpious:

Det största är att det finns ingen dedikerad knapp för att få upp senaste apparna i Navigationsbaren.

Vad är det för funktion? Bara nyfiken.

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk

Många svar!

Ska ta och kolla på:
LG G2
Sony Xperia Z1

Kommer givetvis kolla på de andra men dessa verkar intressanta

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Tja!
Dags för en ny telefon! Som entusiast vill man prova på många olika saker så jag har därför genom en Iphone 4S 16GB utforskat IOS och visst, det är ett bra OS men för begränsat för min smak. Därför får syrran ta Iphonen då hon behöver en ny och jag går över till Android igen.

Jag har kollat på en del lurar, där ibland:
HTC ONE: Verkar vara en trevlig lur. Dock har jag sett att den har en tid på nacken :-/

Skulle rekommendera HTC One med Cyanogenmod 10.2, har det och det är underbart!

Visa signatur

5800X 6800XT 32GB DDR4

12 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av the squonk:

Det skulle komma en S4 med samma cpu som G2, N5 och Z1, som ett mellanstopp innan S5 kommer, någon som hört mer om den versionen?

Fast Samsung verkar satsa mest på Note-serien, så den dyker nog inte upp i Sverige ...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2300405

Permalänk
Medlem

Aha, så den kom i alla fall, isåfall bör även den vara ett intressant alternativ eftersom den inte är ett dugg handikappad prestandamässigt mot dom andra ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Jag köpte S4an och är otroligt nöjd, har faktiskt aldrig varit så nöjd med en telefon och jag gick till den från en iPhone precis som du ska göra. Jag ångrar dock lite att jag inte upptäckt Oppo Find 5 innan jag köpte denna, så kolla in Find 5 med. Ser väldigt, vväldigtbra ut.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Vad är det för funktion? Bara nyfiken.

Mjukvaruknappen till höger på nexustelefonerna, där du ser alla dina senaste apps där du kan multitaska typ. På samsungtelefonerna kommer man åt denna genom att hålla in homeknappen ett tag. Eller så kör man ju in någon launcher eller liknande med stöd för gestures så kan man tex svepa upp på valfri plats på skärmen och få fram denna.

Till TS: Nexus 5 verkar ju inte ha så dålig batteritid som det sägs.

Såhär skrev Armando Ferreira på google+(han androidnissen som gjorde android vs ios på youtube):

I think it's interesting how the media (bloggers) were quick to jump and judge the battery life on the Nexus 5 without truly putting it through it's paces. Although I can't blame them, when I first got the phone I could barely get 3 hours of on screen time. My first impressions were "this isn't good". However, as the days went by the phone's battery life kept improving. Maybe it was part of the battery break-in process and also the phone learning my habits. Needless to say the battery has improved quiet a bit. +JR Raphael also noted this in his review which I commend him for holding out and not rushing like everyone else.

I guess this is why I don't trust "reviews" that haven't used the device for more than a week. Just shows how many flawed reviews exist out there and how they influence the buying decision of a potential buyer. I now get between 4-5 hours of on screen time (stock kernel). I'm excited to see how much the battery life can improve from the hard work of the developers. Stay tuned tomorrow for my Nexus 5 video and my thoughts and opinion on this phone.

Bild: https://lh3.googleusercontent.com/-itKBw4Jm6G4/UoR2D5FNHNI/AA...

Sen skrev han detta:

15 Hours on Battery, almost 5 Hours on screen time with R10 on aggressive settings. What I mean by that is nothing was turned off and there was no battery saving mode. I'll flash R11 tonight and do the opposite and have an aggressive battery saving mode to see if I can get 6 hours of on screen time.
Screen Brightness was set to 70% all the time.
Was on Wifi 90% of the time.

Bild1: https://lh4.googleusercontent.com/-VoRK5MGhJb0/UoXJOgGO9iI/AA...
Bild2: https://lh3.googleusercontent.com/-LSjaAcEnP-g/UoXJOkibUQI/AA...

Så det är väl såklart att det finns telefoner som har bättre batteritid som tex g2, note3 osv men den verkar ju inte direkt dålig på nexus 5 iaf.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Många svar!

Ska ta och kolla på:
LG G2
Sony Xperia Z1

Kommer givetvis kolla på de andra men dessa verkar intressanta

Köpte en z1 och jag älskar den, att den är vattentät är ljuvligt, behöver inte vara nervös när det regnar, kan kolla upp Wiki under diskussioner på kräftskivor (bara att handdiska telefonen). Förhållandevis bra batteritid och maxar 3D Mark extreme läget i 1080p Bra med lagring + plats för microSD.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Kommer ifrån iphone 4 och köpte en lg g2 är jättenöjd men det blir ännu bättre nu när dom ska uppdatera kameran nov/dec enligt deas support

Permalänk
Avstängd

Note 3 eller S4, köp inget som har med LG eller Sony att göra du kommer bara ångra dit i slutändan

Visa signatur

KlocksamlarN FreakyLeo

"Vad vet du om det? Jag är en klocksamlare sedan många år...."

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Note 3 eller S4, köp inget som har med LG eller Sony att göra du kommer bara ångra dit i slutändan

Och hur vet du vad andra kommer att ångra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av amanito:

Note 3 eller S4, köp inget som har med LG eller Sony att göra du kommer bara ångra dit i slutändan

Varför då??? Ett argument vorre ju bra. Jag tycker det skulle vara jävligt dumt att köpa en s4a idag då den är både dyr, utdaterad och har dålig mjukvara. Sen andra saker som pen tile och annat dumt.
Note 3 kan jag förstå att man köper men inte en s4a.

Tycker du ska öppna ögonen och titta på alternativ.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

LG G2, är toknöjd med min. Och sånt som man inte gillar kan man enkelt modda, tweaka eller hitta andra appar för. Sen att den är tokbillig jämnfört med närmaste konkurrenterna skadar ju ej

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|