INGEN revivar i BF4. Vad fan hände egentligen?

Permalänk

INGEN revivar i BF4. Vad fan hände egentligen?

Tror jag spelade 6 raka rundor utan att bli ressad en enda gång.

I BF3 var medics på en som flugor och man kunde snabbt vända tighta situationer.
I BF4, inte en jävla suck.

Det kan låta som jag överdriver men ressar jag 50 stycken ska jag vara glad att bli ressad en enda gång.
EN!

Och då spelar jag blandade spelformer, TDM, Rush och Conquest.

Diskutera:
Är folk i allmänhet ÄNNU sämre och ÄNNU dummare i BF4, vad är det för pöbel man lockat in?

Det påminner lite om när man släppte Humble Bundle för BF3, fast mycket, MYCKET värre.

Permalänk

Jag har spelat som sjukvårdare sedan Bf2 kom ut. Jag har alltid varit snabbt framme för att reviva. Jag fick nyss min defibrilator och inte hunnit använda den så mycket ännu, men några har jag återupplivat i alla fall
Men jag har en känsla av att det blivit ett högre tempo i de senare spelel, vilket gör att vissa helt enkelt inte vågar reviva för risken att få ett krypskytteskott i huvet, en salva från en helikopter eller ett pansarvagnskott i nyllet.
Dessutom verkar revivetiden ha sänkts väldigt mycket, nu har man ett fåtal sekunder på sig att återuppliva, i de tidigare hade man mycket mer tid på sig va? Vilket gjorde att man kanske hann säkra området bättre först.

Visa signatur

i5 4690k @ 4.2ghz, Gtx 1060 3gb stock, 4x4gb ddr3

Permalänk
Medlem

1. 20 poäng om man inte laddar upp.
2. Det känns som man dör lättare och är mer försiktiga att ta sig till någon som precis dött.
3. 20 poäng.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

1. 20 poäng om man inte laddar upp.
2. Det känns som man dör lättare och är mer försiktiga att ta sig till någon som precis dött.
3. 20 poäng.

Vad han sa, det är inte värt att slänga sig ut där för ynka 20 poäng och att sedan dö..more slöseri på tickets att göra det än att hålla på att kasta sig fram och reviva..

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Jubileumsmästare

Är det bara jag som inbillar mig eller har dom kortat ner tiden man har på sig att reviva?
Har även flera gånger varit med om att det buggar och paddlarna inte fungerar.

Permalänk
Medlem

Assault är nerfade, och man får inte heller revive pluss healing på länge så ibörjan käsn det bättre att bara köra healing =P iaf för mig.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det tar längre tid att reviva samt att man BARA får 20poäng gör det inte lika attraktivt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem

Färre Medics i BF4 tycker jag. alla vill ju spela den bästa klassen ingenjör.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

1. 20 poäng om man inte laddar upp.
2. Det känns som man dör lättare och är mer försiktiga att ta sig till någon som precis dött.
3. 20 poäng.

Det första jag sa när jag märkte 20 poäng också.. man får fan mer för ett headshot!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Ptja dels pga poängen, 20p. Dessutom kör alla Engineer eller Recon.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

Skönt de, slipper man skjuta 4 för att sedan bli överkörd av 5!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Med tanke på att de flyttade pdw till engineer, samt att de gjorde recon till en mycket mer kraftfullare klass. Så mja, de som spelar assault spelar inte längre för att återliva folk (där ibland jag), man tjänar mer på att ha livlåda och massen (alternativt 320 beroende på map och gamemode)

Permalänk

Tycker de borde göra det till 50 poäng om man ressar utan att ladda och förlänga standardtiden man kan ressa lite, för nu är den verkligen kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Tycker de borde göra det till 50 poäng om man ressar utan att ladda och förlänga standardtiden man kan ressa lite, för nu är den verkligen kort.

Kan hålla med om det sistnämnda, men jag tycker det är helt ok som det är nu medatt man måste ladda upp

Permalänk

Jag brukar springa fram rätt fort efter att någon fallit och ressa så fort det går, dör jag så dör jag, gör det för teamet

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Man börjar ju inte med defib.

Dessutom så får man ju bara 20 poäng för en jävla revive.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahrbot:

Är det bara jag som inbillar mig eller har dom kortat ner tiden man har på sig att reviva?

Har hört att så är fallet.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem

då när jag lirar den gubben så brukar jag försöka skicka ut lådor samt återuppliva folket..men som ni säger..det är kort tid på sig att hinna fram o återuppliva. många gånger så hinner jag sällan komma fram innan ikonen är borta. o då går det inte att få liv i dom.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Jag har också märkt av detta och det är ju givetvis som föregående har påtalat, dvs att man bara får 20p för en reviva såvida man inte tar sig tid att ladda upp paddarna som gör det mindre attraktivt.

Det fungerar bra när man spelar med vänner och kan snacka via TS/skype för då vet dom att man är PÅ VÄG att reviva, att man bara tar tid för att man laddar paddarna så dom reser sig med full hälsa.

Vet dock inte hur många gånger jag laddat paddarna för att för att precis missa en revive på en spelar som respawnar istället. Och många gånger dött på kuppen . .

Men så är det nu, tycker trots allt klasserna är mer balanserade nu än vad dom var i BF3 så jag är beredd att acceptera detta.

Tycker hela spelet har en helt ny "tyngd" i sig och att det belönar mer taktiskt spel(även med randoms) än vad BF3 gjorde.

Så fort alla fattar detta kommer vi sluta se 32vs32 Rush rundor där man inte lyckas aptera en enstaka m-com. : )

Permalänk
Medlem

Vad i hela friden? När man revivar så kastar man först ut ett medbox (den som man låser upp) och DÄREFTER revivar man snabbt som satan, vad jag personligen har märkt av är att sannolikheten att någon lyckas skjuta ner en när man står där som en idiot och laddar upp defib är MYCKET högre än när man bara klickar. Visst, du får 25 score först men sen när medboxen börjar heala personen så tickar det mer score.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Vad i hela friden? När man revivar så kastar man först ut ett medbox (den som man låser upp) och DÄREFTER revivar man snabbt som satan, vad jag personligen har märkt av är att sannolikheten att någon lyckas skjuta ner en när man står där som en idiot och laddar upp defib är MYCKET högre än när man bara klickar. Visst, du får 25 score först men sen när medboxen börjar heala personen så tickar det mer score.

Ja, precis så gör jag med, men 20 poäng!11!!11!!
Tragiskt att det bara handlar om poäng. Fast ändå inte, för när det går dåligt för laget så skall det bytas lag så man får bättre vinststatistik.

Permalänk
Medlem

Tar ju bara 1 sekund att ladda den så att man ger den 'döde' 50hp när man revivar. (så man själv får 30p extra)
Spring inte mitt ute i ingemansland för att reviva någon idioter, tänk lite innan.
Om situation är lugn behöver man inte ladda den, utan reviva för 20p och sedan ge denne ett medkit

Hur svårt kan det vara? Ni borde vara nog smart att veta när man ska reviva och inte.

Sedan så har spelat nyss kommit ut och ni klagar fan på allt.
Folk som bara grinar(på andra forum) också. Det kommer ju flera nya spelare hela tiden och stor stor är chansen att se någon Level 1 spelare med defib?

Permalänk

Joina squads med mest MEDIC å håll ihop... Byt om gänget är i varsin ände av kartan eller om squadledern är helt oakttiv.

Visa signatur

Dualbot, w10, Ubuntu, 2600k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Tror jag spelade 6 raka rundor utan att bli ressad en enda gång.

I BF3 var medics på en som flugor och man kunde snabbt vända tighta situationer.
I BF4, inte en jävla suck.

Det kan låta som jag överdriver men ressar jag 50 stycken ska jag vara glad att bli ressad en enda gång.
EN!

Och då spelar jag blandade spelformer, TDM, Rush och Conquest.

Diskutera:
Är folk i allmänhet ÄNNU sämre och ÄNNU dummare i BF4, vad är det för pöbel man lockat in?

Det påminner lite om när man släppte Humble Bundle för BF3, fast mycket, MYCKET värre.

1. Man börjar inte med defib denna gång.
2. Spelet är nytt, många nybörjare.
3. Mindre poäng för revive och minskad dödstimer.

Jag gillar nya revive-mekaniken. Blir inte lika galna medictrains som förr, där folk endast ressade istället för att skjuta på fienden.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

I BF3 var medic score-whores, så förstår att de nerfade det lite men jag håller mig till medic iaf för jag tycker det är det roligaste men många klagar på att jag försöker ressa, timern för ress vet jag inte direkt (kan vara pga att man kan ressa om och om igen) men det är klart mycket svårare pga designen på kartorna och som sagt kostar mer tickets bara i 9/10 fall.
De måste hitta någon balans för just nu är healing mycket mycket mer effektivt än ress så det är bara pumpa ut bags och lådor och se poängen ticka in Men jag ressar iaf som sagt, jag e lite tard på det sättet

Något de borde göra är öka timern, ge en förmågan att dra lik lite så man slipper stå mitt i smeten, poängen kan helt ärligt vara typ samma bara man blir lite mer effektiv eller liknande vore skoj.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Man kan ju ladda upp sin defib också så får man 100 per revive men det tar lite tid. Tycker fler borde använda ingamevoice! Underbart för sammarbetandet i laget.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Det är inte slöseri med tickets att ressa. Om du ressar säkert och han klarar sig så har man undvikit att FÖRLORA en ticket!

Jag har uppgraderade assault som laddar upp defibs på en sekund. Sedan har defibrilatorn typ 2-3 meter i range, så du behöver INTE ligga på kroppen för att reviva.

Jag ressar alltid, följer min squad i ryggen och ser till att dom är vid liv. Det är dumdristighet att springa först som assault om ingen annan kan ressa. Sen håller jag med, det är absolut ingen som ressar numera, troligtvis för att 80% av alla spelare inte vet att man måste hålla in defibrillatorn ett tag för att ge dom mer liv.

För de som inte vill ressa bara för att det ger 20 poäng... är ni helt pantade? Om ni spelar efter stats så förlorar ni massor med poäng på förlorade ribbons, tickets, förlorar matcher osv. Det är så jävla själviskt att spela efter egen vinning i Battlefield.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Man kan ju ladda upp sin defib också så får man 100 per revive men det tar lite tid. Tycker fler borde använda ingamevoice! Underbart för sammarbetandet i laget.

Svårt att hinna med den korta timern tyvärr :/

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Svårt att hinna med den korta timern tyvärr :/

går att göra när man är påväg fram till personen i nöd, man låser även upp en hmm "perk" eller vad det nu kallas där man laddar upp mycket snabbare. "Combat medic" heter den.

Hur ligger ni till?

Jag har 1302 kills och 195 revives

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Ni som spelar på Phenom II. Hur går det egentligen. Jag gav upp och köpte COD-Ghosts efter att ja såg BF4 benchmarks här på swec. Men nu gråter ja nästan då COD va så dåligt hehe.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm