INGEN revivar i BF4. Vad fan hände egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRape:

Ja men ditt inlägg fick det att se ut som att du vägrar återuppliva folk bara för att du får så lite poäng.
dessutom, slänger du ut ett medpack på dom och sedan revivar, eller tvärtom beroende på om du har pack eller box, så får du ju ändå dina 100 poäng som du nu liktförbannat måste ha.
Så jag förstår inte vad som är problemet med att ta sig 1 sekund att återuppliva någon.
om man inte kollar runt lite snabbt innan man gör det, och man då dör, så får man faktiskt skylla sig själv.
Det var bara det jag ville få ur mig

Jag bryr mig inte det minsta om poängen. Jag slänger alltid ut medpack före även om jag knappt spelat BF4 än.
Det var ett ytterst kortfattat och ej personligt konstaterande varför så få återupplivar.

Sluta med din trista attityd är du snäll.

Permalänk

Köra som anti.tank alltså engineer är värdelöst då antitank vapnet man har i börjasn suger hårt.. Medic är värdelöst då man knappt får poäng alls för att revieva osv.. jobbigt i början då man vill ha så mycket poäng som möjligt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Detta bevisar tyvärr att de flesta spelare endast samarbetar med andra när de mutas till det. Idag känns inte 20 p värt för det, även om det hjälper laget.

Att dom har dragit ner på tempot i revivandet beror nog på att en person inte ska kunna reviva hundra pers på en bana liknande metro/lockdown och reviva alla som dör. Revivandet nådde en orimlig nivå i BF3 och behövdes fixas, men just nu är det inte balanserat heller.

Jag tycker att engineer klassen är för bra för att den har för mycket grejor. Du kan ha en AK5C tillsammans med en RPG. Det är även anledningen till att de flesta kör engineer för att den är så mångsidig. Du är varken chanslös mot assault/support soldater eller fordon. Endast hagelbössa med raketgevär hade varit betydligt mer balanserat, eftersom att hagelbössorna inte når så långt.

Det hade gjort att ingen spelade klassen alls ju, Dice gillar ju att designa öppna banor och då är det ju roligt att inte ens kunna skjuta tillbaka. Mot assult har man ju knappt en chans idag. Jag hade då aldrig spelat om jag tvingades att använda shotgun. Rpg ska ju inte användas mot inf, de behöver man spara till fordon om man ska göra någon nytta.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Det hade gjort att ingen spelade klassen alls ju, Dice gillar ju att designa öppna banor och då är det ju roligt att inte ens kunna skjuta tillbaka. Mot assult har man ju knappt en chans idag. Jag hade då aldrig spelat om jag tvingades att använda shotgun. Rpg ska ju inte användas mot inf, de behöver man spara till fordon om man ska göra någon nytta.

De hade de så i BC och det funkade bra tyckte jag.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

De hade de så i BC och det funkade bra tyckte jag.

Vad snackar du om? Jag har nog 2000 kills med Ump och g3 i bc2. Sen är det väldigt dåligt att dra in shotguns från bc2 eftersom med slugs så var de mer accurate än snipers.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vlademil:

1. Man börjar inte med defib denna gång.
2. Spelet är nytt, många nybörjare.
3. Mindre poäng för revive och minskad dödstimer.

Jag gillar nya revive-mekaniken. Blir inte lika galna medictrains som förr, där folk endast ressade istället för att skjuta på fienden.

Håller med, förr ressade folk så jävla mycket p.g.a poängen det gav vilket resulterade med att folk ressade personer mitt i en eldstrid och dog på direkten vilket slösade tickets oerhört mycket.

Jag hatade verkligen när medics ressade mig och gjorde att jag dog ett fler antal gånger i bc2.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Vad snackar du om? Jag har nog 2000 kills med Ump och g3 i bc2. Sen är det väldigt dåligt att dra in shotguns från bc2 eftersom med slugs så var de mer accurate än snipers.

Hagelbössorna i BC2 var konstiga, ja. Det fanns UMP ja, men dessa var dåliga på långa avstånd. Det hade gjort spelet numera.

Jag förstår inte ens varför de har klasser i spelet, när du kan nästan köra alla vapen på alla klasser? Klassernas betydelse blir mindre när de gör de så mångsidiga. Då kunde de haft det som i Call of Duty istället...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD