Permalänk

Bara streama kanaler

Då jag ska flytta och inte längre kan ha parabol så har jag funderat på olika TV / Film lösningar. Jag tycker att kabelTV (och detsamma gäller boxer) är sjukt för dyr och ger mig en massa kanaler jag ändå inte är intresserad av.

Det här är vad jag tänkt göra.

Film och Serier: Jag kör XBMC på Windows på en laptop som är inkopplad via HDMI, har gjort detta länge och det funkar riktigt bra.
TV: Har skaffat abonnemang på magine.com, detta ger mig grundutbudet jag vill ha, egentligen är jag bara ute efter TLC och Disney Junior men för priset tänkar jag inte klaga på kanalerna!
Sport: Har ett abonnemang på csport.se.

Detta kommer kosta mig 398Kr/mån (varav 299 går till csport, men ingen tar mina hockeymatcher ifrån mig!) men ger mig exakt det jag vill ha. Utöver det så brukar jag pendla mellan HBO / Netflix / ViaPlay.

Det jag vill är att jag vill ha allt snyggt i en portal. Kolla på film och serier från min QNAP, streama netflix / hbo / viaplay, streama magine.com och csport.

Jag har testat en del och det enda jag har kommit på är att ställa in allt i XBMC så jag får länkar till dom olika kanaler som jag kan starta direkt via XBMC i browsern (triggar bara chrome.exe med URLen som argument). Det jag vill ha är dock något som är lite bättre. Jag vet t.ex. att magine inte kan ses i XBMC men EPG'n kanske kan funka där, så man kan starta rätt kanal / program i browsern direkt.... eller så kanske det finns någon annan lösning som inte har XBMC med i bilden?

Är ute efter lite ideer på hur jag på bästa sätt kan få allt att lira i en portal, som är så enkel att använda att min son och sambo klarar det.

Tack!