Det här med Blocket...

Permalänk
Avstängd

I Grunden kan man säga såhär om denna dator: det är ett mästerverk i IT-konstruktion...

Jag tror jag dör!

Sedan vad är det där för kabeldragning egentligen?!? Kablar går ju överallt! Mästerverk? Ja, om halva världen vore blind och den andra delen hade grova synproblem så..

Grafikkort: ett st (SLI är slös) Asus 660GTX CU2 (trimmad med mjukvara så man kan justera live) detta kort ger bra resultat, garanterar att den duger nu för ditt lekande har kört massor nytt

Den där maxar då inte BF4. Eller ens köra Crysis 3 på höga inställningar. SLI är slös? Om man köper datorn för 22000:- som han påstår (Inte en chans att han köpte den från Inet) så är väl SLI det minsta man kan slösa pengar på? En dator för den summan borde ju ha SLI. Tror nog killen försöker dra en rövare.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

http://www.blocket.se/eslov/Dator_dar_allt_ingar_SE_PRIS_5102...

Inget högtflygande fantasipris kanske, men djäklar vad prisvärd datormaskin om den klarar av ALLT!

Jag citerar:
"[...]intel processor i5 fast bättre. Gefoce 9000 serien grafikkort. Med denna
dator kan du se film spela alla spel och surfa som du vill med. Den klarar
allt
."

Visa signatur

MAIN :: Intel Core i5 4690K - 4.5GHz@1.235v/76°C - | Be Quiet! Dark Rock 3 P-P | Asus Z97-A | Galax GTX 970 OC | Corsair Vengeance LP 16GB | Samsung 840 EVO 250GB | WD Green 1TB | Fractal Design Integra M 550W | Fractal Design Define R4
HTPC :: Intel Pentium G3220 | Gigabyte H87N-WIFI | Corsair Vengeance LP 4GB | Samsung 840 EVO 120GB | WD Red 3TB | Be Quiet! SFX Power 300w | Pioneer TX-6500 II

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paprikum:

http://www.blocket.se/eslov/Dator_dar_allt_ingar_SE_PRIS_5102...

Inget högtflygande fantasipris kanske, men djäklar vad prisvärd datormaskin om den klarar av ALLT!

Jag citerar:
"[...]intel processor i5 fast bättre. Gefoce 9000 serien grafikkort. Med denna
dator kan du se film spela alla spel och surfa som du vill med. Den klarar
allt
."

Och priset till den värst skrivna annonsen går till... Denna kille (på blocket dvs.).

Vad tusan är i5 fast lite bättre? Menar han överklockad? Menar han någon form av en i6 processor (som han just kommit på)? Sedan kan man väl spela ALLA spel på en sådan dator.. Sedan om det blir ett bildspel förtäljer han ju inte.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

"det är ett mästerverk i IT-konstruktion", "Moderkort Intel DX79X SO, något coolt kort som gick på 4500 kr (alla värden är optimerade)"

OMG, Tydligen värdens bästa dator...

Permalänk

Schysst att annonsörerna är försiktigt positiva iallafall "Mästerverk i IT-Konstruktion" var lyckad

Permalänk
Medlem

Gjorde min dag! Sjukt kul! Gillar hans mästerverk! Kabeldragning är nog hans specialité!

Visa signatur

i7 5820k @ 4.6Ghz, 980Ti

Permalänk
Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

Det värsta är att killen verkar seriös.
Det första jag såg var den äckliga (icke-existerande) kabeldragningen, samt den igensmutsade fläkten på ovansidan.

Citat:

Vi är specialbyggare, vi vet vad vi bygger, vi försöker få rätt maskin för rätt behov

Är bra sugen på att slänga iväg ett mail till honom, dels då han blåljuger (den datorn kostade -inte- 22.000:- för ett år sedan) men också eftersom han borde lära sig rensa och dra kablar innan han bygger fler datorer.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem

Snacka om grisen i säcken! Lol, man får ju inte veta någonting...

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc

Permalänk
Avstängd

Jag börjar undra ja.. Till att börja med halva priset för en dator som ska ha "kostat 9000:-"? Inga specs? Man får inga bilder på datorn förutom chassikartongen? Sedan "historian". Nej.. Skulle hoppa över den om jag vore en ev. köpare alt. åka dit och kolla på den.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

re

Finns ju liknande idioter här som te x försöker sälja sina sketna MSI spellaptops som är mellan 6-12 mån, tomtarna går då ut på prisjakt kollar upp priser och drar av 2-3 k och menar att det är ett vettigt pris.

Sen att modellen har utgått och en ny kostar lika mycket verkar inte idioterna fatta

Permalänk
Avstängd
Skrivet av raGGGe:

Finns ju liknande idioter här som te x försöker sälja sina sketna MSI spellaptops som är mellan 6-12 mån, tomtarna går då ut på prisjakt kollar upp priser och drar av 2-3 k och menar att det är ett vettigt pris.

Sen att modellen har utgått och en ny kostar lika mycket verkar inte idioterna fatta

De har väl hört att Sweclockers har en marknad och därför försöker de här när de inte lyckats på blocket?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Fick en förfrågan att byta min bärbara som jag har en annons ute på från denne man.

http://www.blocket.se/stockholm/Gamer_dator_bytes_mot_barbar_...

Inte en chans...

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Vashy:

Fick en förfrågan att byta min bärbara som jag har en annons ute på från denne man.

http://www.blocket.se/stockholm/Gamer_dator_bytes_mot_barbar_...

Inte en chans...

Du får ju 10GB RAM för bövelen, alla vet att det slår 8GB med hästlängder!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk

Två riktigt bra klipp!

Visa signatur

[Fractal design node 202] [Intel core i7 7700] ] [Asus Gtx 1070 Turbo] [16 gb ram]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Får nog ta och skicka ett lexikon till Abdulloh. Han menar nog släpbar.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Medlem

Annonsören verkar ha någon speciell förkärlek för o:n.

pentiom
premiom

#framtiden.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

I Grunden kan man säga såhär om denna dator: det är ett mästerverk i IT-konstruktion...

Jag tror jag dör!

Sedan vad är det där för kabeldragning egentligen?!? Kablar går ju överallt! Mästerverk? Ja, om halva världen vore blind och den andra delen hade grova synproblem så..

Grafikkort: ett st (SLI är slös) Asus 660GTX CU2 (trimmad med mjukvara så man kan justera live) detta kort ger bra resultat, garanterar att den duger nu för ditt lekande har kört massor nytt

Den där maxar då inte BF4. Eller ens köra Crysis 3 på höga inställningar. SLI är slös? Om man köper datorn för 22000:- som han påstår (Inte en chans att han köpte den från Inet) så är väl SLI det minsta man kan slösa pengar på? En dator för den summan borde ju ha SLI. Tror nog killen försöker dra en rövare.

''Vi är specialbyggare, vi vet vad vi bygger, vi försöker få rätt maskin för rätt behov''
Sedan tar man en titt på datorn. Sladdar överallt.

Permalänk

Kan han skriva?

Permalänk
Skrivet av Marcuswb:

Annonsören verkar ha någon speciell förkärlek för o:n.

pentiom
premiom

#framtiden.

Kebabiom...

Förlåt

Permalänk

http://www.blocket.se/vi/51093498.htm

LÄS DENNA,

Visa signatur

ASUS Z87-A, Socket-1150| Intel i5 4670k| 2x msi gtx 660 Twin frozr iii | corsair 750w| corsair carbide 330r| 2x 4gb kingston 2133mhz RAM| H100i cpu kylare

Permalänk
Medlem

Det är lite roligt hur folk maxar spel med 4850 och gtx 460 när inte ens mina 290X i CF gör det.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av cusah:

Gjorde min dag! Sjukt kul! Gillar hans mästerverk! Kabeldragning är nog hans specialité!

Lyckades du print?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Hahaha, hur tänker folk

Permalänk
Medlem

Drickan som han spillde skylde nog ner den kanske

Permalänk
Medlem

Vilken going och skriva så på fejan...

Men ni kan ju pröva hitta något vettigt i Blekinge på blocket.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold