Permalänk
Skrivet av Polze:

Jag köpte en rysk version av spelet på cjs-cdkeys.com då jag fick det för 240kr.
Du kan inte ändra språket i Origin men det finns sätt att gå runt detta!

Läs den här guiden, funkar prima för mig

Skriv om det är något problem så kan jag försöka hjälpa dig!

Nice tackar Jag fick igång det på något liknande sätt, där man inte körde origin, bara outcome. Kan du köra det med origin igång (så man kommer åt vän listor och sådan)?

Visa signatur

Kaffe Sjön: 9700K @ 5.1GHz | H150i Pro RGB 360 | Aorus Gaming 7 | Vengeance RGB Pro 32GB | XFX Merc 319 6960 XT | Xiaomi 3440x1400 | Samsung 4k VA | HX850i | K95 Platinum RGB | H500P "HAF II" | Oculus Quest 2 | S22 Ultra | Galaxy Watch 5
HAF: 2700K @ 5.1Ghz | Noctua NH-D14 | EVGA 1080 Superclocked | Asus Maximus IV Extreme Z | Dell 27" Ultrasharp | HX850i | Vengeance 32GB | Samsung EVO 850 256GB 3x | HAF 932 "Pitch black" | (+ 8st Amiga, A500 till 4000T Cyberstorm PPC)

Permalänk
Medlem

funkar crossfire ännu?

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem

Har spelat ett tag nu och använder nästan aldrig burncards. Men undrar nu, hur f*n använder man rematch? Jag har det i leken med det används aldrig.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Skrivet av Maysay:

Har spelat ett tag nu och använder nästan aldrig burncards. Men undrar nu, hur f*n använder man rematch? Jag har det i leken med det används aldrig.

Du väljer den på en av dina 3 slots du har, du aktiverar den med "b" knappen per default ingame när du är död.
När du spawnas så kommer du vara på exakt samma ställe som du dog på.
Är du tillräckligt snabb kan du hamna bakom han som döda dig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av besnikmaloku:

Du väljer den på en av dina 3 slots du har, du aktiverar den med "b" knappen per default ingame när du är död.
När du spawnas så kommer du vara på exakt samma ställe som du dog på.
Är du tillräckligt snabb kan du hamna bakom han som döda dig

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, jag förstår hur man använder burncards. Men just Rematch. Jag väljer, spawnar men kortet finns kvar och jag hamnar på ett helt annat ställe. Måste man göra det snabbt?

EDIT: Nu förstår jag. Man måste välja det efter det att man har dött? Jag har alltid valt det innan. Tack för hjälpen.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Har nu kört runt 1½ varv. Kan konstatera, som vissa skrivit att djupet saknas. Lite få upplåsningar kan tyckas. Det jag hoppas på är att expansionerna innehåller mer matnyttigt än vad man kan finna i CoD serierna.

Tycker fortfarande att det är fantastiskt roligt, finns challanges att utföra och parkour att bemästra. Väldig många heroic moments fortfarande.

En brasklapp, imo, är att challanges nollställs när du "re-bootar" (som för övrigt ser grymt nice ut).

Håller verkligen med det första du skriver. Efter 1 1/2 varv tröttnade jag dock. Tycker att spelet lider lite för mycket av dålig synchning i matcherna. Man kan se detta ibland på kill-cams att du ser vad den andre spelaren sett och räknar man egna skott som man fick iväg med vad fienden ser så stämmer det inte alltid överens så bra.

Det kan man väl leva med då Titanfall är ett ganska förlåtande spel - men det med hopp-sparkandet och synchningen av modellerna stör mig. När man ibland ser sin gubbe göra en hoppspark rätt ut i tomma luften fast på sin egen skärm ser det ut som om man sparkar rätt genom gubben... Trist och fråntar i min mening känslan i spelet.

Får verkligen hoppas på att det kommer DLC:er med mycket innehåll för bara ett par banor till kommer i dagsläget inte locka mig tillbaka.

Permalänk
Skrivet av Maysay:

EDIT: Nu förstår jag. Man måste välja det efter det att man har dött? Jag har alltid valt det innan. Tack för hjälpen.

Så lite så,

Själv tycker jag det är tråkigt att lira själv ifall folk vill spela tsm adda mig på origin "bmaloku"

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Avstängd

Mitt Titanfall har börjat krascha efter en tids spelande, kanske någon/några timmar så där. Inget tyder på krasch i spelet, det laggar ej osv, förutom precis sekunderna innan. Har hänt 3st gånger nu tror jag, vad kan det bero på?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

Kan bero på minnesläckan.

I övrigt var det en välkommen patch dom släppte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m86s:

Kan bero på minnesläckan.

I övrigt var det en välkommen patch dom släppte.

Minnesläckan?

Håller med dig, senaste patchen var bra, de får gärna addera lite vapen i nästa eller framtida patchar tycker jag för övrigt. Börjar bli "lite" less på carbinen nu!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

En annan sak jag börjar blir riktigt trött på är laddningsskärmen, någon som håller med mig?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd

Titanfall laggade för mig för första gången idag, har inte ändrat en inställning sen jag började spela, men tydligen kan ett spel börja lagga trots att det inte gjort det tidigare utan förändring.

Också fattar jag inte hur Titanfall fungerar just nu, har alla slutat gå upp i generation? Jag försöker gå upp och är på g4 nu, men man måste ju spela med spelets sämsta vapen hela tiden för att kunna gå upp en generation, men alla andra kör tydligen den första assaultgeväret hela tiden, hur hänger detta ihop?

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Medlem

DLC1

Ni som har det, är det värt 99:-? Känns som att magra 3 kartor...?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Hej!
Har nyligen börjat spela Titanfall igen, har däremot märkt av extrema FPS drops emellanåt, ibland det är mycket detaljer, ibland inte, känns ungefär som att grafikkortet slutar jobba, vilket det inte gör (kontrollerat med program).

Någon som har haft liknande problem? Vet att folk säger att vissa kartor är ostabila, men har svårt att avgöra om det är det.

Permalänk
Medlem

någon som spelar nu är det är gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shady93:

någon som spelar nu är det är gratis.

Jupp lika bra/dålig som betan.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

du får komma in på mumble om du vill spela.

Permalänk
Medlem

EDIT: Löste det, kom fram till att jag var lite efter...

Visa signatur

Hej

Permalänk

Nån som har problem med random crashes? Ibland går det att spela 10 min, ibland 30 och ibland hinner jag inte ens klart en match innan det kraschar. Har testat olika saker utan resultat:

1. Disable/enable V-sync
2. Minimerat grafikinställningarna
3. Kört i windowed mode
4. Ominstallerat spelet
5. Ominstallerat nVidia-drivrutiner

Kör med i7:a oklockad, 16 GB ram, 780 GTX Ti, 850 w Corsair Gold PSU. Nån som har bra förslag på vad jag kan testa härnäst?

Permalänk

Är det många som spelar non-dlc banorna? Funderar på att köpa men vill helst inte köpa massa dlcer till

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Jag spelar endast med non-DLCbanor. De är överlägset roligast tycker jag. Jag har inte köpt extra DLC´s men har 2 extra mappacks ändå så det är lugnt.

Permalänk
Medlem

Har spelet fortfarande en aktiv spelarbas?
Såg att det var på kraftig rea på origin atm, så funderade på att kanske köpa.

Men den där jävla "50gb free harddrive space" delen får mig som en person utan snabbt internet (8/1mbit) att tveka lite, samt delen om det finns aktiva spelare eller inte.

Permalänk
Skrivet av Kuzul:

Har spelet fortfarande en aktiv spelarbas?
Såg att det var på kraftig rea på origin atm, så funderade på att kanske köpa.

Men den där jävla "50gb free harddrive space" delen får mig som en person utan snabbt internet (8/1mbit) att tveka lite, samt delen om det finns aktiva spelare eller inte.

Det finns fortfarande gott om spelare. Jag får betydligt mycket snabbare nedladding på titanfall än någon annanstans. Har i vanliga fall 2.4mb/s men laddar ner titanfall med upp mot 30-40mb/s emellanåt.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Att det är 50gb stort är dock en enorm avstötande faktor för mig. Skulle jag installera det på min SSD skulle den liksom ta upp mer än 20% av utrymmet

Permalänk
Medlem

Jag tvivlar stark att det är 52GB eftersom den verkligen laddar ner fort. Finns inte en chans att min 100Mbps-lina kan tanka ner i 95MB/s, dock räknar den ju upp storleken i takt med vad den visar. Så endera blir det bara korrupta filer eller så stämmer inte storleken på 52.52GB. Förresten så säger HWInfo64 att det laddas ner i ~11-12MB/s så det som står i Origin stämmer inte.....

EDIT: Wow hann bara trycka skicka innan nerladdningen störtdök i Origin nu stämmer den överens med vad HWInfo visar alltså 11-12MB/s, den dök strax efter den nådde nerladdade 35GB......

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jodå, min vanilla-install är drygt 50gb C:, så nog stämmer storleken allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Jodå, min vanilla-install är drygt 50gb C:, så nog stämmer storleken allt!

Börjar förstå nu varför det gick så fort att ladda ner, när den ska installera allt så börjar den packa upp en massa filer så en hel del av det man laddar ner är nog komprimerat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En snabb fråga.
Har precis köpt spelet på Rea och testar det.
Har fått igång training men inte spelläget online.
"Lost connection" dyker upp, läser även att det är rätt vanligt på nätet.
Vad göra?

Drivisar är nyinstallerade och har provat att ändra gpuinställningar ingame utan resultat.

Permalänk

Tjena
jag har länge velat ha titanfall fått för mig att det är ett skitbra spel men har läst lite här på Swec.
Är det värt 399,50:- för Dig. Deluxe på origin?
sedan så har jag provat lite av det de kallar för game time verkar kul tar kanske en stund att fatta allt men första intrycket ger en bra känsla av att det kanske inte är så dumt köp.
Men hur krävande är detta spel? provade allt high msaa x2-4 AA x4 men det hackar inget på min MSI lappis med en GTX765M 8gb ram inge ssd dock
jag vet inte varför jag fått för mig att detta är ett grafik tungt spel.
Kom just på jag körde kanske inte i 1920x1080 då förklarar det varför det inte hackade nåt kanske hehehehe

vad säger ni som spelat detta ett tag är det värt att köpa?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Tjena
jag har länge velat ha titanfall fått för mig att det är ett skitbra spel men har läst lite här på Swec.
Är det värt 399,50:- för Dig. Deluxe på origin?
sedan så har jag provat lite av det de kallar för game time verkar kul tar kanske en stund att fatta allt men första intrycket ger en bra känsla av att det kanske inte är så dumt köp.
Men hur krävande är detta spel? provade allt high msaa x2-4 AA x4 men det hackar inget på min MSI lappis med en GTX765M 8gb ram inge ssd dock
jag vet inte varför jag fått för mig att detta är ett grafik tungt spel.
Kom just på jag körde kanske inte i 1920x1080 då förklarar det varför det inte hackade nåt kanske hehehehe

vad säger ni som spelat detta ett tag är det värt att köpa?

Absolut värt att köpa. Jag kom ifrån Hawken då jag saknade den där extra dimensionen som en "vanlig" arenashooter har och har inte sett tillbaka sen dess.
På full fräs drar det 3.6GB i VRAM och ger dig garanterat ögongodis även i lägre settings.

Dev'sen jobbar aktivt med spelet så det finns DLC att lalla med och även en uppsjö av gamemodes som inkluderar specialare som är tillgängligt en stund.

Spelarbasen är stabil map vilka modes man kör men såklart finns det mer i vissa och mindre i andra.

Hoppas du lägger en slant och kommer och lirar lite Hard Point med oss

Visa signatur

Asus Maximus IV Code | i7 7700k | 16gb 3000 CL15 Corsair Vengeance LP | EVGA Geforce GTX 980ti ACX+ SC | Fractal Design Newton R2 800w Modular | 256GB Samsung 840 | 2x1TB WD | Silverstone R03 | Noctua NH-C14 |