Permalänk
Medlem

Frågor om BENQ XL2720T (Inte köpråd)

Jag hade hoppats på att det finns någon som äger denna skärm som kan upplysa mig om lite saker.

*Exakt vad gör en gameloader? Installerade en men tycker inte det blev någon skillnad.

*Är det något annat utöver drivrutiner på cd-skivan som medföjer skärmen? För jag har ingen cd-läsare (tillhör ju stenåldern ) på burken och kan inte hitta någonstans där man kan ladda ner innehållet. Om det nu finns något annat är drivrutiner på skivan dvs. För drivrutinerna hittade jag att ladda ner.

* Profiles, vad är detta? Samma sak som gameloader eller är det något annat? Laddade ner någon profile men det ser mer ut som drivrutin-filer tycker jag.

Och sen undrar jag om någon känner till en bra sida där folk laddar upp diverse inställningar för skärmar (gärna då till denna modell såklart ).
Det var nog mina mest världsliga problem jag har just nu.

Tack på förhand!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Medlem

får ja fr¨ga dig en sak om skärmen `? jag har nämnda skärm men har ej installerat skivan, bör ja de ?

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av brajonk:

får ja fr¨ga dig en sak om skärmen `? jag har nämnda skärm men har ej installerat skivan, bör ja de ?

Läste du tråden ens ? Han vet ju inget om skärmen, så att fråga samma saker av TS är väll ganska korkat ?

"Benq gameloader" i google gav svar på precis allt ni undrade, just to let you know...

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Läste du tråden ens ? Han vet ju inget om skärmen, så att fråga samma saker av TS är väll ganska korkat ?

"Benq gameloader" i google gav svar på precis allt ni undrade, just to let you know...

Grejen är ju att det verkar inte bli någon skillnad när man installerar någon gameloader. Inga inställningar på skärmen verkar ändras, åtminstone inte dom jag har kollat på.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)