Permalänk
Medlem

Problem med sleeving.

Hej, jag har precis fått hem lite sleeve för att testa på sleeving för första gången :). Jag började med att testa med en PCI-E kabel(8 pin från nätagget och 6+2 pin i andra änden.).

Men när jag tog bort sleeven så lade jag märke till två saker i varje ände. Bilder nedan:

Dold text

Är inte inne på datorn nu så kan inte markera men det jag menar är det som ser ut som ett batteri i den ena änden och den andra saken som är lite svårare att beskriva i andra änden.

Det jag undrar över är vad de har för funktion och om den ens går att sleeva mitt nätaggs kablar individuellt utan en stor klump under sleeven?

Permalänk

Ena änden är det en ferritkärna och andra en kondensator, ta inte bort dem. För kondensatorn snyggare till likspänningen och ferritkärnan tar bort brus/störningar. Fungerar säkert utan men sitter där av en anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaptendum:

Ena änden är det en ferritkärna och andra en kondensator, ta inte bort dem. För kondensatorn snyggare till likspänningen och ferritkärnan tar bort brus/störningar. Fungerar säkert utan men sitter där av en anledning.

Tack för svaret. Var väl lite tråkigt nu när man väl hade tänkt sleeva dock ;). Får nog släppa tankarna om sleeving på det här nätagget och kanske köpa ett annat nätagg som är bättre lämpad för sleeving i framtiden.

Tack för hjälpen iaf.

Permalänk
Skrivet av Goffen:

Tack för svaret. Var väl lite tråkigt nu när man väl hade tänkt sleeva dock ;). Får nog släppa tankarna om sleeving på det här nätagget och kanske köpa ett annat nätagg som är bättre lämpad för sleeving i framtiden.

Tack för hjälpen iaf.

Flytta kondingen till insidan av nätaggregatet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av blueberrys:

Flytta kondingen till insidan av nätaggregatet?

Kan vara en bra idé att flytta tillbaks den ja, får leka runt med den här extra pci-e kabeln och se
vad jag kan göra