Bra hörlurar utan att spränga plånboken?

Permalänk
Desk Master

Bra hörlurar utan att spränga plånboken?

Tjenare, vanligtvis så använder jag mina cerwin vega speakers med en subbas då jag spelar bf3 osv. Med en dac emmelan. Nu är frågan dock denna. Då jag är på voicechat osv skulle jag behöva fina hörlurar och en separat mikrofon. Är inte alltför insatt och vill hellst ha analogt ljud så vad bör man ivnestera i?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Beror väll på din budget, vad betyder spränga plånboken för dig?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Detta. Sitter på ett par själv, mycket trevliga. Och man behöver ingen förstärkare då impedansen bara är 50 ohm.

Permalänk
Medlem

Det vore ju bra om du specificerar vad du anser är att gränsen för att "spränga plånboken" går, samt vad du ska driva hörlurarna med.

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

Själv unnade jag mig ett par AKG K601 för några år sedan då de kostade kring 1000. Och det måste jag nog påstå är ett av de bästa köpen jag gjort i mitt liv, det är nästan så att jag ångrar att jag inte köpte K701 varianten som är lite lyxigare men något dyrare. De väger typ ingenting och känns nästan inte alls när man har dom på sig, jag har aldrig varit med om ett par lurar som ens är i närheten av så bekväma som de är, vilket är väldigt viktigt om man ska ha dom på sig länge enligt mig. De har givetvis utmärkt ljud också.

Jag har också ett logitech G35 headset som jag kan jämföra med - inlevelsen i spel blir mycket bättre med dessa och de har suverän sourroundkänsla och bas. Däremot spänner de åt hjärnan som om det inte fanns någon morgondag så efter nån timme får jag typ ont av dem, så komfort ska man inte underskatta enligt mig och därför vinner AKG's lurar i min värld. Jag provade Sennheisers lurar innan jag köpte mina AKG också eftersom många är så besatta av dem, men jag tyckte inte alls de va lika trevliga...

Permalänk
Medlem

Jag fick tag på ett par Sennheiser HD559 för en femhundring begagnade men i superbra skick. Mycket bra lurar kan ajg säga. Helt otroligt sköna att använda

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med mina ATH-M50 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102

Permalänk
Medlem

Förvånad över att ingen har nämnt steelseries siberia V2. Ljudet hos dessa går inte att jämföra med andra hörlurar i samma prisklass. Rekomenderas!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Förvånad över att ingen har nämnt steelseries siberia V2. Ljudet hos dessa går inte att jämföra med andra hörlurar i samma prisklass. Rekomenderas!

Tyvärr så piskar Creative Aurvana Live Siberia v2 som förövrigt låter helt horribelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Förvånad över att ingen har nämnt steelseries siberia V2. Ljudet hos dessa går inte att jämföra med andra hörlurar i samma prisklass. Rekomenderas!

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Beyerdynamic 770pro!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Qpad QH-90 kostar ganska exakt 1000kr, kan vara värt att kolla på då de har fått extremt bra betyg hos folk.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Oj helvete vad billigt...
Köpte mina svarta för 1300 för 2 månader sedan.
Rekommenderas starkt om man lyssnar på bastung musik, akg och sennheiser är också bra.

Mic rekommenderar jag modmic eller zalman cup on ( 80kr )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

HD 558 ser ut vara väldigt lika HD 598. http://www.headphone.com/learning-center/build-a-graph.php?gr...

Lite skillnad i färgningen men THD-värdena och fyrkantsvågerna ser nästan identiska ut.

Permalänk
Skrivet av Krutet:

Jag är väldigt nöjd med mina ATH-M50 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Oj helvete vad billigt...
Köpte mina svarta för 1300 för 2 månader sedan.
Rekommenderas starkt om man lyssnar på bastung musik, akg och sennheiser är också bra.

Mic rekommenderar jag modmic eller zalman cup on ( 80kr )

Hur är ATH-M50 för spel, chat och film? i många recensioner så verkar de inte vara så positiva till annat än bastung musik? men webhallens pris är lockande.

Edit. missa att citera en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Th3 Sw3dish Ch3f:

Hur är ATH-M50 för spel, chat och film? i många recensioner så verkar de inte vara så positiva till annat än bastung musik? men webhallens pris är lockande.

Begränsad soundstage gör de kanske inte optimala till det. Dock klarade jag mig med mitt par fram tills jag skaffade bättre hörlurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Förvånad över att ingen har nämnt steelseries siberia V2. Ljudet hos dessa går inte att jämföra med andra hörlurar i samma prisklass. Rekomenderas!

Nä det har du rätt i, så sjukt kassa att dom inte går att jämföra med nånting över 100 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Th3 Sw3dish Ch3f:

Hur är ATH-M50 för spel, chat och film? i många recensioner så verkar de inte vara så positiva till annat än bastung musik? men webhallens pris är lockande.

Edit. missa att citera en.

Oj, riktigt bra pris där.. nästan så man ska köpa ett par till..

Alltså, tyvär har jag inte så mycket att jämnföra med, jag tyckte det var bra ljud när jag hade mina AKG K 518 dj men märkte sån fantatisk skillnad när jag bytte till ATH-M50 så risken finns ju att det blir samma om man går upp ännu en prisklass eller testar ett par andra. ATH-M50 har ju dock fått bra kritik lite överallt så dom är nog erkänt bra. Dom är ju inte neutrala utan ligger lite åt bashållet skulle jag säga utan att för den skull erbjuda sjuk (överdriven) bass. Återigen, högst subjektiv åsikt detta. Och så beror det ju på ljudkällan. Jag har nästan uteslutande lyssnat på musik med dom.

Permalänk
Skrivet av Th3 Sw3dish Ch3f:

Hur är ATH-M50 för spel, chat och film? i många recensioner så verkar de inte vara så positiva till annat än bastung musik? men webhallens pris är lockande.

Huruvida dom passar till endast en viss typ av musik eller inte är helt personligt. M50 används ofta i studiomiljö då dom är relativt neutrala och brukar ses som en bra all-around lur som passar till allt.

Edit: med allt menar jag inom musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Förvånad över att ingen har nämnt steelseries siberia V2. Ljudet hos dessa går inte att jämföra med andra hörlurar i samma prisklass. Rekomenderas!

öhm...nänää du har så rätt. Microsoft lifechat 3000 vinner ju dessa. Okej, kanske inte riktigt endå, men vad har du jämfört med? Vill gärna veta vad som är sämre än Siberia V2

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Detta, då priset är så pass billigt kan jag inte rekommendera nåt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

Förvånad över att ingen har nämnt steelseries siberia V2. Ljudet hos dessa går inte att jämföra med andra hörlurar i samma prisklass. Rekomenderas!

Mycket kan sägas om Steelseries Siberia, sköna att ha på sig, slitstarka, rätt ok design etc men att dom har bra ljud vore en överdrift.
Nu äger jag ett par såna men dom ska bytas ut då ljudbilden är riktigt uselt om man jämför med i stort sett allt annat som finns.

Ot:
Qpads nya lurar Qpad QH-90 har fått bra kritik i tester och ligger bra i pris.

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk
Medlem

Va! Måste köpa, varför är dem så billiga har de någon nackdel jämfört med de andra m50? (annat en den skrikande färgen )

Använder en Sandisk Sansa+ Clip om jag är på resa, någon som vet en bra billig batteridriven hörlursförstärkare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirnaeth:

Mycket kan sägas om Steelseries Siberia, sköna att ha på sig, slitstarka, rätt ok design etc men att dom har bra ljud vore en överdrift.
Nu äger jag ett par såna men dom ska bytas ut då ljudbilden är riktigt uselt om man jämför med i stort sett allt annat som finns.

Ot:
Qpads nya lurar Qpad QH-90 har fått bra kritik i tester och ligger bra i pris.

Vad som anses vara bra ljud är väl ändå väldigt subjektivt?

Permalänk

Creative aurvana live! Underbara lurar med riktigt rent ljud för spel.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Sitter på ATH-M50 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102 som jag är grymt nöjd med.

Permalänk
Skrivet av LeoCarlsson:

Creative aurvana live! Underbara lurar med riktigt rent ljud för spel.

+1
Det kan också tilläggas att priset på CAL! är riktigt lågt i jämförelse med andra lurar av samma ljudkvalité.

Visa signatur

Citera gärna om ni vill ha svar!