Problem med alt+e popup, går det att ta bort?

Permalänk
Medlem

Problem med alt+e popup, går det att ta bort?

Jag hade inte brytt mig nånting om det, om det inte var för att när jag spelar t.ex "League of Legends" och har en champ man kan ta alt+e för att insta lägga en buff/shield på sig själv så blir jag nertabbad ibland, inte jämt bara ibland utav en ruta från windows som det står nå med att öppna ett internetkonto för mail. Så jääävla irriteranda eftersom man garanterat är död när man tabbar upp igen.

De enda jag hittat hitils som kanske kan hjälpa är att stänga av alla windows snabbknappar, men det vill jag absolut inte då jag ständigt använder dem. Vill bara ta bort alt+e från "hotkeys" om det går. Någon som vet hur?

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du har något epostprogram igång eller installerat och därmed har en tjänst i bakgrunden som buggar lite?

Permalänk
Medlem

Ingen aning, ominstallerade datorn för ca:3 månader sedan. Windows Vista 64bit. Tror inte det är nå e-post program som ligger och är igång. Snarare att det försöker starta när jag trycker alt+3 .

Permalänk

Det råkar inte vara så att du råkar hålla ner win-tangenten samtidigt som alt? win+valfri siffra startar nämligen program från quickstartfältet, och om ett mailprogram ligger där så kan det vara det som händer, tänker jag.

Permalänk
Medlem

Nu har jag hittat lite om det men tycker det är märkligt att ingen annan skulle ha samma problem. Ni kan väll testa att trycka "alt 3" och se om ni åxå får upp det?

Det här är vad jag hittade iaf (se fet markerade):

1# Tryck på Ctrl+Esc (eller Windows-tangenten) så att Start-menyn visas. Öppna sedan Kontrollpanelen genom att trycka på K.

2# Se till att Klassisk vy är vald så att alla ikoner på Kontrollpanelen visas. Om den inte är vald väljer du Växla till klassisk vy i den vänstra rutan på Kontrollpanelen genom att trycka på Tabb-tangenten och sedan på Retur. Navigera till Aktivitetsfältet och Start-menyn med hjälp av piltangenterna och tryck sedan på Retur.

3# I dialogrutan Egenskaper för Aktivitetsfältet och Start-menyn väljer du fliken Start-menyn genom att trycka på Ctrl+Tabb. Markera kryssrutan Start-menyn genom att trycka på S. Välj Anpassa genom att trycka på A. Tryck på Retur.

4# På fliken Allmänt i dialogrutan Anpassa Start-menyn finns följande alternativ:

* Tryck på O om du vill välja Stora ikoner under Välj ikonstorlek för program, och på M om du vill välja Små ikoner.

* Välj Antal program på Start-menyn under Program genom att trycka på A. Ange hur många program du vill ska visas på Start-menyn med hjälp av Uppilen och Nedpilen.

* Välj en webbläsare under Visa på Start-menyn genom att först trycka på Alt+I och sedan välja något av de installerade programmen i den nedrullningsbara menyn med hjälp av piltangenterna. Välj ett e-postprogram genom att trycka på Alt+E och sedan välja något av de installerade programmen i den nedrullningsbara menyn med hjälp av piltangenterna. Tryck på Retur. Navigera till OK genom att trycka på Tabb. Tryck på Retur två gånger.

5# Stäng Kontrollpanelen genom att trycka på Alt+A, Ä, Ä och sedan på Retur.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hittade äntligen en lösning.
Gick in i mappen där winmail var och döpte om den till t.ex winmailööö så slutade programmet att fungera.