Divinity: Original Sin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Det här är det bästa jävla spelet jag spelat sen diablo 2, helt sjukt bra på precis alla sätt.

Finns inget bättre singleplayer spel senaste 10 åren ~

!!!

Agree! Vanligtvis brukar jag tröttna på singleplayer spel efter ett par timmar men inte detta.

Visa signatur

Dator 1: EVGA SuperNOVA Gold 750W | DELL S2340L 23"" | Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC | Intel i5 4670k@4.4Ghz | Asus Z97-a | Samsung 830 128GB SDD | Corsair DDR3 1600mhz 8GB | Win 8.1 Pro | HAF 912 Plus

Permalänk
Medlem

En fråga bara, har lite problem att fatta ibland vart man ska, finns det inga quest indicators alls att få fram?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

En fråga bara, har lite problem att fatta ibland vart man ska, finns det inga quest indicators alls att få fram?

Man får läsa sig till vart man ska och utforska helt enkelt. Vissa markeringar finns på mini-mapen för npc:s i en del hus och så. Man får vara lite uppmärksam när man lullar runt på vad man har för uppdrag på gång och kanske hitta en ny ledtråd till ett uppdrag medan man egentligen håller på med ett annat.
Jag har som sagt inte hunnit spela jättemycket än så länge men jag antar att den biten blir lite enklare allteftersom när man utforskat en del och lärt sig vart en del saker ligger.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

Man får läsa sig till vart man ska och utforska helt enkelt. Vissa markeringar finns på mini-mapen för npc:s i en del hus och så. Man får vara lite uppmärksam när man lullar runt på vad man har för uppdrag på gång och kanske hitta en ny ledtråd till ett uppdrag medan man egentligen håller på med ett annat.
Jag har som sagt inte hunnit spela jättemycket än så länge men jag antar att den biten blir lite enklare allteftersom när man utforskat en del och lärt sig vart en del saker ligger.

tack för svaret, misstänkte det. Man borde få möjligheten att kunna välja själv, blir lite segt i längden att läsa allt allt allt helat tiden, kanske bara jag som tycker det dock ...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

tack för svaret, misstänkte det. Man borde få möjligheten att kunna välja själv, blir lite segt i längden att läsa allt allt allt helat tiden, kanske bara jag som tycker det dock ...

Jag kör varianten att jag utforskar allt och löser quest allt eftersom jag hittar fortsättningen. Sen blir det en del quests jag inte löser, men är ok ifall jag kör om spelet med andra gubbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Jag kör varianten att jag utforskar allt och löser quest allt eftersom jag hittar fortsättningen. Sen blir det en del quests jag inte löser, men är ok ifall jag kör om spelet med andra gubbar.

ok i see, men hur fasen vet man vart man kan gå ? verkar riktigt svårt endel områden blev ägd nästan överallt jag gick hehe, kanske jag som är kass dock , inte riktigt fattat heller hur man får nya spells osv?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

ok i see, men hur fasen vet man vart man kan gå ? verkar riktigt svårt endel områden blev ägd nästan överallt jag gick hehe, kanske jag som är kass dock , inte riktigt fattat heller hur man får nya spells osv?

Spelet är lite designat för att gå igenom områden i ordning då man behöver levels. Så är man för låg har man nog missat något tidigare på samma level.

Permalänk
Medlem

Tänkte börja lira ikväll, om någon vill haka så släng iväg ett pm här på sweclockers coop vore riktigt kul

24 år, bor i trollhättan och spelar allt möjligt.
http://steamcommunity.com/id/Glennhs

Permalänk
Avstängd

Någon som har tips om hur man slår döds riddarna? Har haft det väldigt lätt det senaste då bossar dör på en bra flurry men den gruppen med 3 döds riddare i mörka skogen är riktigt jävla tuffa, en flurry tar inte ens halva deras hp och dom verkar vara immuna mot precis allt. Oneshottar summons gör dom också.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

tack för svaret, misstänkte det. Man borde få möjligheten att kunna välja själv, blir lite segt i längden att läsa allt allt allt helat tiden, kanske bara jag som tycker det dock ...

Hela poängen med spelet är att det ska vara lite svårare än alla spel som släpps nu. Känns som alla spel är designade för att 12åringar ska kunna facerolla genom spelet och springa efter pilar och trycka på knappar som lyser..

Så grymt skönt med ett spel som faktiskt kräver lite mer tänka själv.

Spelet är ju dock extremt mod-vänligt, så det kommer garanterat komma moddar som förenklar och guidar till quester osv.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qslig:

Någon som har tips om hur man slår döds riddarna? Har haft det väldigt lätt det senaste då bossar dör på en bra flurry men den gruppen med 3 döds riddare i mörka skogen är riktigt jävla tuffa, en flurry tar inte ens halva deras hp och dom verkar vara immuna mot precis allt. Oneshottar summons gör dom också.

Dold text

Vänligen använd taggen [ SPOILER ] när du skriver liknande inlägg. Avsluta med [ / SPOILER ]

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skit också.

Jag har kommit på att det bara finns två sätt att lära sig hantera Tenebrium. Det ena är en skillbok som finns på ett ställe, men ger bara en karaktär skillen. Det andra är ett quest från Brandon, och det _försvinner_ om man vägrar en annan quest från honom tidigare. Detta quest ger alla skillen. Men det är alltså möjligt att man kan missa skillen helt vilket sabbar en hel del i resten av spelet.

Dold text

Har spelat så långt efter jag passerade detta att det är omöjligt att ladda en gammal save. Måste säga att det suger.

Permalänk
Medlem

Sjukt jävla roligt spel. Sådär skönt svårt på Normal settings. Innan level 5-6 åkte man ju på däng vart man än gick.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

Vad fanns det för svårighetsnivåer?

Får inte vara för svårt, man är ju inte ung längre

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Keeper of Traditions

Hur kommer det sig att det bara går att köpa via Steam?

Det är ju slut överallt om man kollar på Prisjakt... Finns det ingen fysisk utgåva?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad fanns det för svårighetsnivåer?

Får inte vara för svårt, man är ju inte ung längre

Är själv lastgammal ;). Det är faktiskt för lätt på normal om man tar sig tid och planerar lite :).

Finns t.o.m moddar för att göra det svårare då många tycker det är för lätt.

Skrivet av Dunder:

Hur kommer det sig att det bara går att köpa via Steam?

Det är ju slut överallt om man kollar på Prisjakt... Finns det ingen fysisk utgåva?

Fysiskt vet jag inte men det går att köpa på GOG, Steam, och Larian Vault.

Helt klart Game of the year 2014 tycker jag!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hur kommer det sig att det bara går att köpa via Steam?

Det är ju slut överallt om man kollar på Prisjakt... Finns det ingen fysisk utgåva?

Spelet är ett Kickstarter spel. Det är väldigt sällan de släpps i fysisk utgåva då det kostar mycket för indieutvecklare.

Permalänk
Medlem

Patch idag:
http://steamcommunity.com/games/230230/announcements/detail/2...

Citat:

This update mostly brings some overdue fixes on the code and balancing side of things, although there are some small improvements to UI as well. Several story and ganeplay fixes have also been incorporated.

We've also done some re-balancing in the Dark Forrest area, which should hopefully make things a little more difficult.

You can check out the full changelist below:
V1.0.130

Permalänk
Medlem

Folk gråter ut över att deras odödlighetscombo fick smaka på nerfbat

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Swen (grundaren av Larian Studios) kommenterar spelets framgångar och framtida planer på sin blog
http://www.lar.net/2014/09/12/thoughts-after-releasing-divini...

De har sålt över en halv miljoner exemplar nu, och den absoluta majoriteten via Steam (typ 10% retail). Tack vare framgångarna känner de att de inte har behov av att Kickstarta nästa spel, utan finansierar det med investeringar från vinsten. Kommenterar också att det är för att de vill att crowdfundingen går till de som har större behov av det nu.

I övrigt släppes en ny stor patch till D:OS. Där fixar de en av mina stora stötestenar, att man inte kan få Tenebrium skill på alla om man missar/skippar ett quest som sen försvinner.

Patch notes:
http://steamcommunity.com/games/230230/announcements/detail/2...

Permalänk
Medlem

har just köpt spelet och funderar över det med skillsystemet när jag levlar är det lika bra att spara skillpoängen (för att uppgradera dem existerande skillen) eller uppgradera en ny skill (tex bartering) eller vänta tills jag har companions och kolla vart jag behöver "köpa"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merak:

har just köpt spelet och funderar över det med skillsystemet när jag levlar är det lika bra att spara skillpoängen (för att uppgradera dem existerande skillen) eller uppgradera en ny skill (tex bartering) eller vänta tills jag har companions och kolla vart jag behöver "köpa"

De kostar mer för varje nivå, och ibland är det bäst att spara för att kunna betala en dyrare uppgradering så snart som möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Hur kommer det sig att det bara går att köpa via Steam?

Det är ju slut överallt om man kollar på Prisjakt... Finns det ingen fysisk utgåva?

167kr på Fast2play, 184 på Cjs.

Tror jag köpte min från CJS.

Finns säkert även på 100 andra, men de brukar vara dyrare.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem

Merak är officiellt lurad då jag köpte det från steam för 386 kr... är dem sidorna pålitliga? (går efter devisen om det är för bra för att va sant....)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merak:

Merak är officiellt lurad då jag köpte det från steam för 386 kr... är dem sidorna pålitliga? (går efter devisen om det är för bra för att va sant....)

Jadå aldrig haft något problem med någon av cdkey-sidorna.

Kom alltid ihåg; Köp aldrig från steam. ALDRIG.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Har nyss köpt spelet och är fast i skapandet av mina två första karaktärer.
Det verkar ju inte finnas ett sätt att verkligen göra en egen karaktär. Spells är ju låsta och bunda till den arketyp man valt.
Trodde att om man tog bort skills på t.ex. geo och la till på något annat så skulle man få valet att tillsätta andra spells. Så verkar inte vara fallet.

Eller har jag missat något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabz:

Har nyss köpt spelet och är fast i skapandet av mina två första karaktärer.
Det verkar ju inte finnas ett sätt att verkligen göra en egen karaktär. Spells är ju låsta och bunda till den arketyp man valt.
Trodde att om man tog bort skills på t.ex. geo och la till på något annat så skulle man få valet att tillsätta andra spells. Så verkar inte vara fallet.

Eller har jag missat något?

Ja du behöver bara välja andra egenskaper/skills beroende på vilken magi-inriktning som är intressant, sedan välja spells efter de "skolorna att börja spelet med. Under "customize" fönstret så väljer du rätt skills och sedan klickar på de 3 start-formelrutorna så kommer en formelbok upp där man kan välja.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ja du behöver bara välja andra egenskaper/skills beroende på vilken magi-inriktning som är intressant, sedan välja spells efter de "skolorna att börja spelet med. Under "customize" fönstret så väljer du rätt skills och sedan klickar på de 3 start-formelrutorna så kommer en formelbok upp där man kan välja.

Suck

nu såg jag sido-listen med det olika magi typerna. Tack för att du fick mig att kolla ilte extra noga. Blir att starta om spelet. Tur att jag inte kommit så långt.

Permalänk
Medlem

Någon här som kan verifiera om det fungerar att spela co-op mellan mac och pc? Edit: Ska enligt uppgift fungera.

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk

Någon som har lirat co-op och hur har det fungerat? Köpte spelet i vintras men har aldrig riktigt kommit igång med det och känner att det kanske är roligare att spela med någon.