Vilken alkoholhaltig dryck dricker ni just nu?

Permalänk
Livsnjutare 😎

Blev en prototyp öl från Halmstad Brygghus !

Peach Passion Kettle Sour

Trevlig lördag alla

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Livsnjutare 😎

Den första surölen där slank ju ner snabbare än en 7åring i rutchkanan på badhuset, damn! Rekommenderar verkligen oavstående bidrag 🍺👍🏼

Vi fortsätter med ytterligare en suris, denna gång Gottegris från Morgondagens.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

en 12 årig Macallan är ej helt fel ikväll

Permalänk

Fulöl, bryggmästarens 5.7

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Stigbergets West Coast double headed DDH

https://www.systembolaget.se/dryck/ol/stigbergets-dh-ddh-wc-i...

Mycket smak på den trots relativt modest alkholhalt på 6,5%
Besk, men lite citrus och fruktighet också.
Inte riktigt prisvärd kanske, och vanliga west coast är nog mer balanserad... Men inte dum!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

En helt ok rom

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Hittade en flera år gammal 12 Ouzo längst bak i barskåpet från en greklandsresa för flera år sedan. Jättegott med iskallt vatten som aperitif.

Permalänk
Medlem

Köpte denna igen. Det var snart 2 år sedan sist. Blir en skvätt till kaffet nu.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk

sprang till boa efter grillen och köpte en 37cl Red Port, pust, stånk, svälg

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

Fick en skvätt från min far. En av mina absoluta favoriter.

Permalänk
Medlem

Jao blev väl en eller fler Norrlands Ljus så klart

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Orkar inte med fancy IPA eller någon annan typ av bärs, ska bara vara bra bärs.

Efter att ha spenderat flera månader totalt i Tjeckien så är detta närmaste man komma källan i Sverige, inte ens i närheten av vad de har att erbjuda lokalt dock.

Slår alla svenska försök med hästlängder.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GuuFi:

https://forumbilder.com/images/2020/10/23/breznak.jpg
Orkar inte med fancy IPA eller någon annan typ av bärs, ska bara vara bra bärs.

Efter att ha spenderat flera månader totalt i Tjeckien så är detta närmaste man komma källan i Sverige, inte ens i närheten av vad de har att erbjuda lokalt dock.

Slår alla svenska försök med hästlängder.

Du orkar inte med fancy IPA, bara fancy annan öl?

Måste allt säga att trots att jag har närmare 700 öl på untappd så är tjeckisk öl ganska outforskat för min del. Har väl utforskat mer belgiskt isf

Nåväl, idag blev det en fancy IPA Om än dark sådan.

Permalänk
Medlem

@GuuFi:

Tycker tjeckisk öl ska vara på tapp, så man får det där gräddiga, krämiga skummet
Den här drack jag på dagen (minus en dag) för två år sedan:

Ikväll dracks en 100W IPA idag och en 1664 Blanc, båda från tapp i generiska glas, så bryr mig inte om att dela bild.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Happy Halloween! (en dag för tidigt)
Passar med en Vikinga Stolthet ändå.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

Dricker lite cognac. Passade på att öva på att ta lite produktbilder med min nya Nikon Z6 och en Godox v860ii innan jag tog första glaset. Rätt så mysig fredagkväll.

Permalänk
Medlem

Ett vitt portvin.

Permalänk
Medlem

Helt okej

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Gordons premium pink! Mums!

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Engelsk cider gjord på röda äpplen, har en alkoholhalt på 6 procent.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Måste rekommendera Carlsberg unfiltered för er som desperat letar efter god öl på ICA eller Coop den är god tycker jag. Ingen smaksensation men god helt enkelt, clean och fin, känns lite tysk.

Permalänk
Medlem

För fem poäng: I vilken film används ett likadant glas?
För tio poäng: Vilken label av Johnnie Walker dricks i original filmen?
För femton poäng: Hur många år ska ingående whiskies i blenden i föregående fråga vara lagrade?
För tjugo poäng: Är jag full eller inte?!

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Måste rekommendera Carlsberg unfiltered för er som desperat letar efter god öl på ICA eller Coop den är god tycker jag. Ingen smaksensation men god helt enkelt, clean och fin, känns lite tysk.

Ska man vara riktigt elitistisk så är det väl standard "corporate lager". Inget som sticker ut men funkar en varm sommardag eller i bastun.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krippa75:

Ska man vara riktigt elitistisk så är det väl standard "corporate lager". Inget som sticker ut men funkar en varm sommardag eller i bastun.

Nej, ingen smaksensation men jag gillar verkligen den typen av öl ibland. Det är nog jag som är allmänt förtjust i ofiltrerad lager av typen Tysk Kellerbier som tex Carnegie Kellerbier och uppskattar även Carlsberg Unfiltered även om jag inte är helt säker på att den exakt faller inom kategorin Kellerbier. För mig står definitivt en korrekt bryggd Kellerbier över standard corporate lager. Har ibland svårt att hitta god öl i livsmedelaffären men Carlsberg Unfiltered fungerar. Oppigårds Session Pale Ale är en annan favorit i livsmedelsaffären (ingen Kellerbier men jag uppskattar en rad andra sorters öl också).

https://en.wikipedia.org/wiki/Kellerbier

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mindfighter:

För fem poäng: I vilken film används ett likadant glas?

Jag provar på den här - lite filmnörd är man ju

Är det Blade Runner? (originalet)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Jag provar på den här - lite filmnörd är man ju

Är det Blade Runner? (originalet)

Klart det är! (Skönt att man inte är enda nörden... )

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem
Skrivet av makatech:

Måste rekommendera Carlsberg unfiltered för er som desperat letar efter god öl på ICA eller Coop den är god tycker jag. Ingen smaksensation men god helt enkelt, clean och fin, känns lite tysk.

Tyckte själv den var njaa och lite konstig men kan förstå att några gillar det. Rekommenderas inte för de som bara vill ha lätt smak. Föredrar Kaiserdom Veteöl som är också unfiltered fast bara på bolaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mateush:

Tyckte själv den var njaa och lite konstig men kan förstå att några gillar det. Rekommenderas inte för de som bara vill ha lätt smak. Föredrar Kaiserdom Veteöl som är också unfiltered fast bara på bolaget.

Jo, enklare på bolaget.