MSI GTX 670 Referenskylare, kylningsfråga

Permalänk
Medlem

MSI GTX 670 Referenskylare, kylningsfråga

Hej!

Jag funderar på att köpa detta kortet: http://www.msi.com/product/vga/N670GTX-PM2D2GD5-OC.html

Alternativt detta: http://www.msi.com/product/vga/N670GTX-PM2D2GD5.html

Jag har ett Define R4 med 2 fläktar fram och en bak.

Jag har aldrig skaffat kort med dessa referens kylare på innan, låter de mycket? Ger de bra effekt?

Tackar på förhand

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

670 referenskylare är ingen höjdare.
Visserligen kyler den rätt OK, men bullrar tyvärr en hel del.
Det är absolut värt en hundring mer för att få bättre saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

670 referenskylare är ingen höjdare.
Visserligen kyler den rätt OK, men bullrar tyvärr en hel del.
Det är absolut värt en hundring mer för att få bättre saker.

Tack, även i ett ljuddämpat chassi som mitt?

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Tack, även i ett ljuddämpat chassi som mitt?

Finns inget chassi som kan tysta ner ett referens 670 i fullt blås =).
Kylaren fungerar nästan som en resonanslåda p.g.a den korta PCB'n.

Permalänk
Medlem

Jag har OC kortet i ett Prodigy chassi, tycker inte kortet låter alls mycket. Men hade jag haft ett större chassi skulle jag köpt: http://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-2...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Finns inget chassi som kan tysta ner ett referens 670 i fullt blås =).
Kylaren fungerar nästan som en resonanslåda p.g.a den korta PCB'n.

Ok tack!

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem

Är det annan kylare på 680? Har ref. kylare på mitt kort och den låter "knappt" något alls.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Jag gör nog som ovan sagt att lägga ett par hundra extra om man ändå ska köpa nytt. Tack för alla svar.

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Är det annan kylare på 680? Har ref. kylare på mitt kort och den låter "knappt" något alls.

Samma kylare vad jag vet, dock så är PCB'n betydligt längre och gör att fläkten/kåpan sitter mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Är det annan kylare på 680? Har ref. kylare på mitt kort och den låter "knappt" något alls.

Olika kylare:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Antielefant
Skrivet av GizZm0:

Jag gör nog som ovan sagt att lägga ett par hundra extra om man ändå ska köpa nytt. Tack för alla svar.

Det är helt olika kylare. 680's är bra, kortet har i princip samma ångkammarkylare som GTX 580 vilken är överdimensionerad för 680's behov, medan 670's inte är mer än en plastig imitation.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync