Samsung Galaxy S2(!) Jelly Bean 4.1.2 strömförbrukning.

Permalänk
Medlem

0.5% /h i deep sleep. NeatRom XXMS1 (ungefär samma som min s3 med XXEMA2)
Wifi & sync på.
Google now & latitude positions raportering av.

Permalänk
Medlem

Batteri tiden har blivit sämre men den har blivit stabil efter att ha kört någon vecka

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nejvbie:

3500mah batteri - ca 1månad gammalt.

Körde in 4.1.2. för ca två veckor sedan och har en avsevärt försämrad batteritid! Skulle uppskatta det till ca ~40% sämre!
Blir en nedgradering.

Måste bara fråga, hur nedgraderar du?

Permalänk
Medlem

Batteritiden är utomordentligt bra om man fixar bort exchange-problemen. Har ni mail eller något annat på push så drar det mer ström efter uppgradering om man inte tar bort kontot och lägger in det från början. Samma problem med en tidigare uppdatering. Tog bort push och uppdaterar bara mailen en gång i timmen, har inte heller något annat som går på push. Den klarar sig extremt bra i idle nu. Med rätt gott om användande på högsta skärmstyrkan så har jag oftast 40% batteri kvar vid läggdags med snart 2 år gammalt standardbatteri.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kalle378:

Måste bara fråga, hur nedgraderar du?

Flashar om.. sammobile och odin.

Permalänk

Har haft nya jelly bean nu ett par veckor och jag har lika lång batteritid som förut, ca 2 dagar med lite knappande då och då.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem

En fråga bara.. Har jellybean installerat, var i finland när jag laddade ner den och nu när jag är i Sverige har jag upplevt att den tappar täckningen till 3G-nätet väldigt ofta.. Tror ni jag behöver nedgradera och uppdatera via min svenska operatör?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Kalle378:

En fråga bara.. Har jellybean installerat, var i finland när jag laddade ner den och nu när jag är i Sverige har jag upplevt att den tappar täckningen till 3G-nätet väldigt ofta.. Tror ni jag behöver nedgradera och uppdatera via min svenska operatör?

Du kan ju alltid pröva och se om det blir bättre. Men då NEE (som du skanske har) är för den nordiska regionen bör det inte spela nån roll.
Men som sagt, pröva.

Permalänk
Medlem

Kommer nu med en uppdatering efter ca 3 veckor.
Har efter att inlägget skapades, gjort en återställning av telefonen efter att ha gjort backup på kontakter och fört över alla bilder/videoklipp till datorn.

Mobilen känns nu jävligt stabil.
Hänger sig aldrig som den kunde göra med förra uppdateringen, och batteritiden har förbättrats enormt.
Direkt efter återställningen av telefonen, så kändes batteritiden mkt bättre, men nu, efter ett par veckor, har den förbättrats avsevärt mycket mer.

Rätt nöjd ändå.
Tack för alla svar och tips.

Permalänk

Better Battery Stats av Sven Knispel på Google Play är bra för att ta reda på vad exakt som drar ur batteriet. Tyvärr får du söka lösningar själv med hjälp av den information du fått. Appen kostar några kronor.

Annars tror jag att en fabriksåterställning kan vara bra efter en så omfattande uppdatering.

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jellybean

Jag fick min uppdatering i onsdag på min lur & det va Jellybean 4.1.2 & den har värkligen ställt till det för mig. Har ingen kontakt med min tele leverantör längre. Kan inte ringa på den längre. Så nu undrar jag om det är någon mer än jag som har råkat ut för detta fenomen att luren låser sig totalt. Någon som kan ge mig ett råd hur jag kan få igång den igen.

Permalänk
Medlem

Jag har kört med 4.1.2 i snart en månad. Tycker att batteritiden är helt ok och luren har blivit betydligt stabilare, MEN det är något fel med mitt wifi. Problemet är att luren skannar var 5:e sekund trots att jag reda är kopplad till mitt nätverk och oavsett om luren är på eller i viloläge. Jag har ekoläge aktiverat samt "slå av wifi i viloläge" men det hjälper inte. Glömmer jag slå av wifi hemma så är det en 45 graders lutning på batterikurvan. Vad göra?

Kan tilläggas att jag kör med en D-Link 655. Problemet fanns inte i ICS, då stängdes wifi:t av när telefonen gick i viloläge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rulle02:

Jag fick min uppdatering i onsdag på min lur & det va Jellybean 4.1.2 & den har värkligen ställt till det för mig. Har ingen kontakt med min tele leverantör längre. Kan inte ringa på den längre. Så nu undrar jag om det är någon mer än jag som har råkat ut för detta fenomen att luren låser sig totalt. Någon som kan ge mig ett råd hur jag kan få igång den igen.

http://www.samsung.com/se/info/update.html

Att tänka på vid uppdatering
Genomför en säkerhetskopiering, därefter en fabriksåterställning
Uppdatera enheten via KIES eller FOTA (Firmware Over the Air)
Genomför en fabriksåterställning
Återställ säkerhetskopierad information

Permalänk
Medlem
Skrivet av hdjb1:

http://www.samsung.com/se/info/update.html

Att tänka på vid uppdatering
Genomför en säkerhetskopiering, därefter en fabriksåterställning
Uppdatera enheten via KIES eller FOTA (Firmware Over the Air)
Genomför en fabriksåterställning
Återställ säkerhetskopierad information

Tack för infon. Jag nämligen glömt att göra en backup på min lur nämligen. Har försökt att fabriks återställa den men när jag har gjort det så är det fortfarande Jellybean 4.1.2 . Har d något råd att hjälpa mig med ?.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Rulle02:

Tack för infon. Jag nämligen glömt att göra en backup på min lur nämligen. Har försökt att fabriks återställa den men när jag har gjort det så är det fortfarande Jellybean 4.1.2 . Har d något råd att hjälpa mig med ?.

Självklart är det 4.1.2.

En fabriksåterställning går inte tillbaka till föregående OS utan tar bort alla dina appar, inställningar osv. Inte OS'et.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Självklart är det 4.1.2.

En fabriksåterställning går inte tillbaka till föregående OS utan tar bort alla dina appar, inställningar osv. Inte OS'et.

Har provat nu. Men fortfarande samma problem. Den vill inte logga in på min tele leverantörs mast. Vill ha min pin code men den köper inte det äns. Så jag börjar bli ganska frusterad här. Eter som jag kommer inte in på min telefon leverantörs så jag kan ringa med min luren.

Permalänk
Medlem

Om du inte tvunget vill ha original Android så kan jag rec att du prova dessa två.

Alliance v7.2 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2037363

Dorimanx8.11.1 http://dorimanx.shine.sk/kernels-jb-new-mali/Kernel_Siyah-Dorimanx-V8.11.1-%5B00-14%5D-%5B24-03%5D-ICS-JB-SGII-PWR-CORE.zip

Dorimanx8.11.1 sida på XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1617219

Har precis bytt till Phenomenal Medium cwm kernel. Skitbra att en kan välja vilken undervolt en vill ha.
Vet ej hur den är med batteri än, men det blev mycket bättre flyt faktiskt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1601520

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grude:

Jag har kört med 4.1.2 i snart en månad. Tycker att batteritiden är helt ok och luren har blivit betydligt stabilare, MEN det är något fel med mitt wifi. Problemet är att luren skannar var 5:e sekund trots att jag reda är kopplad till mitt nätverk och oavsett om luren är på eller i viloläge. Jag har ekoläge aktiverat samt "slå av wifi i viloläge" men det hjälper inte. Glömmer jag slå av wifi hemma så är det en 45 graders lutning på batterikurvan. Vad göra?

Kan tilläggas att jag kör med en D-Link 655. Problemet fanns inte i ICS, då stängdes wifi:t av när telefonen gick i viloläge!

Någon som vet mer om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grude:

Någon som vet mer om detta?

Det finns en app som heter pimp my rom. Där kan du ställa in så wifi inte söker så ofta.
Värt att prova.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Igår drog jag ner den senaste uppdateringen i min Samsung Galaxy S2
Menyerna blir som S3:ans.
Mer val att välja mellan, samt lite smått o gott lite här o var.

Nu till problemet.
Batteritiden har försämrats MARKANT!

Innan klarade jag mig långt på ett fulladdat batteri, har köpt det lite tjockare Samsung originalbatteriet och det är det bästa köpet jag gjort,
just för att förbättra batteritiden.
Nu är det precis som förut, dvs du startar upp en app, läser lite på någon nyhetssida, kollar mailen, allt detta uppkopplat via Wifi, och vips, 30% har försvunnit..

Innan uppdateringen kunde jag efter fulladdat batteri, både vara uppkopplad på wifi, ha bluetooth igång, samt ha massa appar öppna, utan att batteriet tömdes överdrivet fort.

Idag är jag så jävla besviken då denna uppdatering av Jelly Bean skulle göra att batteriet höll ännu längre än innan.

Ni med S2. Hur upplever ni den senaste uppdateringen och er batteritid?
Vi har ju även denna tråd som gäller S3:an, därav i princip samma rubrik.
http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1187769-ga...

Edit: Avänder mig av allt original, inga custom widgets eller liknande. Vet, skittråkig

Blev en rätt stor skillnad när jag uppdatera.
Har jag tur och inte använder den så mycket har jag tur om jag har 30% kvar.

Använder jag mobilen o spelar och sånt har jag väll 0% vid 4... segt o dåligt.

Skickades från m.sweclockers.com