Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tozzi:

http://i.imgur.com/1ifrbFA.png

Mer behövs ej, gör detta på hans dator.

Sådär ja! Rent och smooth!

Skulle det möjligtvis gå att skapa något skript som jag kan aktivera via min dator som drar ner den till 1? Dvs slipper trycka upp hans dator varje gång?

Permalänk
Medlem

Simpelt aktivera QoS http://en.wikipedia.org/wiki/Quality_of_service

Då kan du ställa in tex att torrent ska prioteras lägst och spel högst.

Så när ni spelar kommer bwn att prioteras till spelet och
till torrenten när ni slutar spela.

Finns qos i många routers. Annars fundera på att installera dd-wrt om det går.

Annars finns de säkert windows appar för de, men rekommenderar att routern får ta hand om de.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av oouhdawg:

Sådär ja! Rent och smooth!

Skulle det möjligtvis gå att skapa något skript som jag kan aktivera via min dator som drar ner den till 1? Dvs slipper trycka upp hans dator varje gång?

Han behöver alltså ingen upload?

Annars kommer detta självklart inte fungera.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Håll diskussionen till ämnet, undvik snack om datorövertagande, och dra ner lite på tramsreglaget .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

har 24/1 och det känns direkt när nån börjar ladda ner nåt i huset, fast då räcker det med dialog ^^

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!