Android-uppdateringen (4.1.2)

Permalänk
Medlem

Android-uppdateringen (4.1.2)

Som sagt, det kom ut en ny uppdatering till min S3:a för ett tag sedan (runt den 20:e? 'ish?). Jag tänkte höra om det är fler personer än mig som har haft lite udda problem med den.

Flera trådar skriver om att telefonen är laggig och sådant, det har jag personligen inte direkt märkt av än dock.
En del personer skriver även om att den slukar RAM-minne efter uppdateringen också. Om det är relaterat till ovanstående vet jag ej.

Hursomhelst. Det problem som lilla jag har upptäckt är att synk-knappen är borta efter uppdateringen. Den lilla finurliga synk-knapp som man hittar om man drar ned menyn, där även knappar för Wi-Fi, GPS, Ljud, etc etc, finns. Min knapp är totalt borta i alla fall. Kan inte stänga av eller slå på synk - måste göra det manuellt för varje konto (dropbox, gmail). Min stackars Dropbox har inte synkats sedan 26e december..

Dels så är den borta som sagt och jag hittar ingen annan knapp eller funktion för det. Är det någon som vet om / var den finns så får ni gärna hojta till.

Jag har dock fått två knappar till efter uppdateringen: AllShare Cast och "Flera fönster". Men synk-knappen är borta.

Rekommenderar folket en rensning av cachen och senare om det inte funkar, en total reset? Eller har jag missat något enkelt?

Permalänk
Medlem

Har ingen S3 själv, men har du prövat att gå in på Inställningar -> Dataanvändning -> Menu knappen -> Automatisk datasynkronisering?

Visa signatur

[MAIN] | Corsair 550D | Asus P8Z68-V | MSI GTX 680 TF3 | i5 2500K | Kühler 620 | Vengeance 8GB | WD 650GB | Vertex 3 64GB | Xonar DX | AX 850W |
[HTPC] | Silverstone GD05B | Gigabyte GA-F2A75M-D3H | A6 5400K | Scythe Big Shuriken 2 | Vengeance LP 8GB | Samsung 830 64GB | Xonar DX | LITEON BD | SP E9 400W |

Permalänk
Medlem

Det har kommit en ny funktion i 4.1.2 till S3an så att du kan få välja exakt vilka knappar du ska ha själv. Kommer dock inte ihåg vart i inställningarna den ligger, men leta runt lite så kommer du hitta den!

Visa signatur

Alea iacta est.
(mest för att det låter coolt)

Coola kids kan aldrig dö men för mig kan dom göra ett undantag.

Permalänk
Avstängd

Jag har en Note så det kanske inte är precis likadant men i alla fall. Efter den senaste uppdateringen fick jag flera fönster med mera i snabbinställningarna men knappen för att toggla synkning finns kvar bara flyttad längre åt höger så man måste swipa för att få fram den. Finns den inte där för dig så får du gå in i inställningarna och få fram den via Display > Meddelandepanel, fungerar inte det får du ändra synkningen manuellt i inställningarna. Synkningen ställer man numera in separat för varje konto och de finns under rubriken Konton i inställningarna. För just DropBox kan man inte (eller inte jag i alla fall) sätta igång synk här i inställningarna utan det står alltid som avaktiverat men programmet synkar ändå och man kan göra det manuellt inifrån appen. För andra konton såsom google, FF Sync osv. så fungerar det.

Ett annat alternativ är att använda någon tredjepartswidget, jag har för mig att det fanns en sådan med i TW tidigare men den verkar inte finnas längre. Power Widget Lite kan nog fungera bra men det finns en uppsjö.

Permalänk
Medlem

Yes, Display -> Meddelandepanel löste det perfekt! Aningens dum man känner sig nu xD

Anledningen till att jag inte såg Synk längre var för att de två ikonerna hade lagts till och 10 st totalt är max, så Synk hade helt enkelt blivit bortknuffad.
Tack för hjälpen alla <3