Permalänk
Avstängd
Skrivet av olle360:

Nja, vi bytte till en ny server host.

nej du bör bara kunna para ihop 2st.

Folk parar ihop tiotals bilar på diverse twitch streams, ser fånigt ut. Som en 30 meter limousin.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Folk parar ihop tiotals bilar på diverse twitch streams, ser fånigt ut. Som en 30 meter limousin.

jo men på våran server går det bara med en bil bakom den första, lite mer realistisk.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Avstängd

Gællande Acex/JSRS går det kombinera dom?

Var ær servern før version? Beta? Isf vilken?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Gællande Acex/JSRS går det kombinera dom?

Var ær servern før version? Beta? Isf vilken?

Det finns en version av JSRS för Ace som följer med när du laddar ner JSRS. Jag tror du måste ha både JSRS och JSRS_Ace aktiverat för att kunna lira ljudmodden med Ace. Förresten, varför frågar du om det i den här tråden?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Murer:

Det finns en version av JSRS för Ace som följer med när du laddar ner JSRS. Jag tror du måste ha både JSRS och JSRS_Ace aktiverat för att kunna lira ljudmodden med Ace. Förresten, varför frågar du om det i den här tråden?

Før moddarna ær næmnda i denna tråden på Sida 1, i TS inlægg.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Før moddarna ær næmnda i denna tråden på Sida 1, i TS inlægg.

Ah, du menade ACE_SM, inte hela ACE-modden.

Permalänk
Avstängd

Dog servern eller?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Dog servern eller?

verkar som det, starta om den nu vet ej vad som var orsaken.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Avstängd

Kan ej hitta den ;/

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Kan ej hitta den ;/

Enligt mig är den uppe och jag kan hitta den.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Funkar denna mod med Arma 2 free och köpta Arrowhead?
Funkar ju med Dayz så tänkte det kanske det med denna mod med?

Permalänk
Skrivet av FortuN:

Funkar denna mod med Arma 2 free och köpta Arrowhead?
Funkar ju med Dayz så tänkte det kanske det med denna mod med?

Man behöver väll bara OA?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Man behöver väll bara OA?

Helvete vad gött!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Man behöver väll bara OA?

OA har ju inte chernarus.
Modden frågar även efter just addons som finns i Arma 2 mappen, som just Chernarus.

Förövrigt finns båda spelen som Combined ops på Gamefly, steamnycklar för ca 100 kr.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Har redan Operation Arrowhead, har inte lust att lägga ut mer pengar på det, så får testa med Arma 2 free och OA då, eller så blir det väll Dayz fram till Arma 3

Permalänk
Medlem

Ta gärna bort nametags och avstånds mätningen när man scrollar. helt värdelöst att snipa eller gömma sig.
Känns som en BF3/CoD:MW grej, avståndet ska inte vara gratis, och nametags... kom igen... tar ju bort hela spelupplevelsen.

Annars, bra jobbat med servern! Synd bara att inte alla använder TS och ska prata i side channel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tupptupp:

Ta gärna bort nametags och avstånds mätningen när man scrollar. helt värdelöst att snipa eller gömma sig.
Känns som en BF3/CoD:MW grej, avståndet ska inte vara gratis, och nametags... kom igen... tar ju bort hela spelupplevelsen.

Annars, bra jobbat med servern! Synd bara att inte alla använder TS och ska prata i side channel.

vi kommer ta bort avstånd och crosshair tills nästa restart hoppas vi.

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

vi kommer ta bort avstånd och crosshair tills nästa restart hoppas vi.

Nametags också? Jag vet inte hur många gånger jag fått upp ett namn i ett skogsbryn av "misstag" för att sedan leta upp denne person genom att kika på kartan om senaste position.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Nametags också? Jag vet inte hur många gånger jag fått upp ett namn i ett skogsbryn av "misstag" för att sedan leta upp denne person genom att kika på kartan om senaste position.

tror det ska se

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Admins på servern verkar ju inte vara så aktiva tyvärr..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Admins på servern verkar ju inte vara så aktiva tyvärr..

Idag?
Vi sitter alltid på teamspeak. Vi kan tyvärr inte alltid sitta inne i spelet då vi tyvärr har liv

Leif som är mest aktiv har ju lite annat för sig detsamma med mig. Men vi sitter alltid på teamspeak. Kollar loggar emellanåt, har upp rcon osv.

Är det något så är det bara att joina toybear.tk eller swec-wasteland.tk på teamspeak och fråga antingen mig,leif eller toybear

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av gn1p:

Idag?
Vi sitter alltid på teamspeak. Vi kan tyvärr inte alltid sitta inne i spelet då vi tyvärr har liv

Leif som är mest aktiv har ju lite annat för sig detsamma med mig. Men vi sitter alltid på teamspeak. Kollar loggar emellanåt, har upp rcon osv.

Är det något så är det bara att joina toybear.tk eller swec-wasteland.tk på teamspeak och fråga antingen mig,leif eller toybear

Well, Leif såg jag var inne på servern. Frågade otaliga gånger efter en admin, men inget svar.

Vi hade i Blufor en snubbe som dödade oss med flit.
EDIT: Ni har inte funderat på att skaffa fler admins?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Well, Leif såg jag var inne på servern. Frågade otaliga gånger efter en admin, men inget svar.

Vi hade i Blufor en snubbe som dödade oss med flit.
EDIT: Ni har inte funderat på att skaffa fler admins?

Leif sitter inne ibland fast han är afk...
Fler admins jo visst men det är svårt att hitta några man litar på
Sen tror jag inte antalet spelar någon större roll här då majoriteten kommer vara borta under dagen på vardagarna. Vi behöver fler arbetslösa i Sverige

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Så där, om 10min kommer serve restarta och vi kommer ha det så här:

Ingett avstånd när man scrollar/mellanslag
Inga name plates när man siktar på fiender
Inga fiende markers på kartan (bara friendly)
Ingett crosshair när man skjuter från höften

allt annat är som vanligt hoppas att ni gillar ändringarna!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

Det var en trevlig kväll/natt igår, en liknande bas får vi bygga upp igen, saknades bara lite vapenlådor

Det var lite nervöst när tanken körde förbi i början men annars så

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Det var en trevlig kväll/natt igår, en liknande bas får vi bygga upp igen, saknades bara lite vapenlådor

http://i.imgur.com/LeMYPol.jpg

Det var lite nervöst när tanken körde förbi i början men annars så

Fint
Det var kul att snipea er på 1200m

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Det är synd att det alltid är fullt på kvällarna

Visa signatur
Permalänk

Finfin server! Spelat på den ett tag nu o jämfört med t.ex sixty8s o sigclans servers så flyter det på riktigt bra tycker jag.
Nice!

Visa signatur

CPU: i7 8086K, MK: Asus Maximus Apex, Minne: Corsair 32GB 3000
PSU: Seasonic 850W 80+P, Kylare: Corsair 150iPro, GK: MSI 1080ti Gaming X trio, Låda: Fractal design define r6 Blackout TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Det är synd att det alltid är fullt på kvällarna

Bättre det än tomt

Skrivet av joakim_hansson:

Finfin server! Spelat på den ett tag nu o jämfört med t.ex sixty8s o sigclans servers så flyter det på riktigt bra tycker jag.
Nice!

Mycket roligt att höra! Vi prioriterar flyt så mycket vi kan

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

nedladdning

Inte för att vara snål men har ni någon länk för CBA och Celle2 som jag inte behöver betala 30 kr för att ladda hem. speedyshare kräver premium