Permalänk

Gul triangel i enhetshanteraren

Provade ladda upp bilder direkt men fick det inte funka. Har provat gå till ASUS hemsida och laddat ner ny chipset driver till moderkort P8Z77-V LX och installerat och startat om. Funkade inte. Vad är lösningen? Tacksam för svar.

http://www.ladda-upp.se/image.php?id=28467&size=full
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=28468&size=full

Permalänk
Medlem

Nyaste chipsetdriver hittar du på intel.com
Hittade detta på ett annat ställe, snarlikt moderkort

2. SM Bus Controller VEV_8086 DEV 1E22. You need the chipset drivers. They forgot to list on P8Z77-V LE PLUS downloads site. Just go to another P8Z77 model and "CHIPSET" will be there. Silly oversite.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

Nyaste chipsetdriver hittar du på intel.com
Hittade detta på ett annat ställe, snarlikt moderkort

2. SM Bus Controller VEV_8086 DEV 1E22. You need the chipset drivers. They forgot to list on P8Z77-V LE PLUS downloads site. Just go to another P8Z77 model and "CHIPSET" will be there. Silly oversite.

Hm. Efter att jag körde in det senaste enligt min första post jag hittade hos Asus så har den gula varningen försvunnit från enhetshanteraren och allt ser ok ut men popupsen (enligt bild) är kvar. Jag har gjort ett par omstarter och dom försvinner inte.

Permalänk

Men vänta nu, popupsen frågar ju efter drivers dom inte kan hitta på D:

Det måste ju vara nån slags hangup då? Hur löser man det?

Permalänk
Medlem

msconfig > startup.
Deaktivera vad som inte förefaller vara av nytta.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

När du installerade chipset så vill den att du startar om datorn och behåller skivan i, för att sedan fortsätta installationen när den startat om.

Permalänk
Skrivet av luuf:

När du installerade chipset så vill den att du startar om datorn och behåller skivan i, för att sedan fortsätta installationen när den startat om.

Det var det som slog mig också så jag gjorde det. Och visst gör jag framsteg. Nu är det bara den popup som det står "value is NULL" kvar... suck

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

msconfig > startup.
Deaktivera vad som inte förefaller vara av nytta.

Ok, det drabbar inte eventuella framtida varningar?

Permalänk
Medlem

Det såg ut som ett installationsprogram som ville fortsätta köra efter omstart, men du har kanske plockat ur cd-skivan ur läsaren?
Med manuellt deaktiverade startupfiler i msconfig får du en fråga vid varje uppstart som berättar att du har deakativerade saker.
Många av program som lägger sig i startup via registret är helt onödiga.

Pröva även att avinstallera Asus skräp från kontrollpanelen, ladda sedan ner chipset drivers från intel.com om varning återkommer.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara