World of tanks-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilomies:

Stab,vent och rammer är mer eller mindre ett måste för frontline heavyn.

Har en fråga, hörde en fågel kvittra om den nya Amerikanska heavyn skulle få buffs nån som vet vart man kan hitta sån info ?

Här http://worldoftanks.eu/news/4727-public-test-version-82/ eller i forumet https://forum.worldoftanks.eu/ / (https://forum.worldoftanks.com/

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte någonting om att amerikanska tanks skulle buffas i detta.

Vänligen specificera.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Jag hittar inte någonting om att amerikanska tanks skulle buffas i detta.

Vänligen specificera.

Nä men han frågade ju bara efter vart man kunde se sån info. Om jag tolkade han fel ber jag om ursäkt.

Hur som finns nog info här: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/177402-public-t... eller http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/181885-82-v1-t.... Fast vad det verkar så är det nog bara ett ryckte.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nä men han frågade ju bara efter vart man kunde se sån info. Om jag tolkade han fel ber jag om ursäkt.

Hur som finns nog info här: http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/177402-public-t... eller http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/181885-82-v1-t.... Fast vad det verkar så är det nog bara ett ryckte.

Nej han frågade om någon vet vart man kan hitta information om att T57:an skulle buffas.

Men om du missförstod frågan är det ju inget problem längre.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem

Va trevligt att ja måste rekrytera en loader när man kommer till tier9 122-54an

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Har snart låst upp Su 100 och ser att trädet delas efter den. Vilken väg bör man gå? Inte så insatt i td men jag bör gå på den vägen som har bäst kanon?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har snart låst upp Su 100 och ser att trädet delas efter den. Vilken väg bör man gå? Inte så insatt i td men jag bör gå på den vägen som har bäst kanon?

Själv så tycker jag att SU-152 linjen var lite trevligare att spela. Sitter just nu och nöter su-100m1 och den är väl sådär.
Den är ganska snabb skjuter snabbt men den känns som en torn lös medium. Fast om du gillar snabba och små tanks kör på 100m1 linjen. Vill du ha en riktig UMPF skada kör på su-152.

Visa signatur

Stationär: Intel i7 920, 12GB ram, GTX 680 CUII, Intel X25-M G2 system drive, 9TB lagring, P193 chassi, Asus P6T6 WS Revolution
Laptop: Asus G70s, Intel core 2 T9500, 4GB ram, 320gb x2 HDD.
Filserver: AMD E-350, ASUS E35M1-I DELUXE, 2GB crucial ram, Corsair F60A, 8TB lagring, Fractal Design Array R2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saber:

Själv så tycker jag att SU-152 linjen var lite trevligare att spela. Sitter just nu och nöter su-100m1 och den är väl sådär.
Den är ganska snabb skjuter snabbt men den känns som en torn lös medium. Fast om du gillar snabba och små tanks kör på 100m1 linjen. Vill du ha en riktig UMPF skada kör på su-152.

Lite så jag misstänkte det var. Men då kör jag åå su152

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade på TD så la det spåret åt sidan nu håller jag på med franska light (AMX 12T snart xp till 13 75) och Ryska Arty men är det någon som haft Su-14 och gått över på obj 212? Om jag tittar på modulerna så är det samma kanon motor osv, det nya är tracksen. Är det samma sega klump med lite mer HP och bättre traversering eller vad det kallas på svenska. Eller vad är nytt? Något jag ogillar på SU-14 är att man knappt kan vrida kanonen någonting.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag tröttnade på TD så la det spåret åt sidan nu håller jag på med franska light (AMX 12T snart xp till 13 75) och Ryska Arty men är det någon som haft Su-14 och gått över på obj 212? Om jag tittar på modulerna så är det samma kanon motor osv, det nya är tracksen. Är det samma sega klump med lite mer HP och bättre traversering eller vad det kallas på svenska. Eller vad är nytt? Något jag ogillar på SU-14 är att man knappt kan vrida kanonen någonting.

212:an är mindre, smidigare, tar mer ammo, skjuter lite snabbare, siktar lite bättre och kan vrida kanonen 1 grad mer åt vadera håll. Blev själv trött på att inte kunna vrida kanonen så mycket och gav upp den ryska arty-linjen till förmån för den franska. På T8 är man tillbaks på bara +-5 grader igen, inget för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xizten:

212:an är mindre, smidigare, tar mer ammo, skjuter lite snabbare, siktar lite bättre och kan vrida kanonen 1 grad mer åt vadera håll. Blev själv trött på att inte kunna vrida kanonen så mycket och gav upp den ryska arty-linjen till förmån för den franska. På T8 är man tillbaks på bara +-5 grader igen, inget för mig.

Kanske ni visste redan men man kan ju låsa tornet om man måste rotera hela tanken. Då behöver man inte börja om med siktet helt och hållet igen. Håll bara ner höger musknapp. Det kan man även använda för att kolla runt på banan utan att behöva flytta sitt sikte. Ett till tips är att tryka "X" för att låsa traverseringen så man inte av misstag snurrar å tanken och får därmed sikta om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kxdude:

Kanske ni visste redan men man kan ju låsa tornet om man måste rotera hela tanken. Då behöver man inte börja om med siktet helt och hållet igen. Håll bara ner höger musknapp. Det kan man även använda för att kolla runt på banan utan att behöva flytta sitt sikte. Ett till tips är att tryka "X" för att låsa traverseringen så man inte av misstag snurrar å tanken och får därmed sikta om.

Fungerar dock dåligt på tanks med låg traverse på kanonen där man måste flytta på tanken för att kunna träffa något

Permalänk
Medlem

Bump igen dårå. Behöver input.
Ska skaffa mig 13 90 nu i helgen. 13 75 har jag tagit mig igenom med bara vents men tänkte att man ska försöka kosta på sig med 13 90 då det trots allt är en längre grind och en tier där man förväntas göra bra ifrån sig. Vent är en no brainer men därefter? På 13 75 hade jag nät och farmors kikare för att man var snål. Coated optics makes sense, även om jag är usel som aktiv scout. GLD föreslår många men jag ser inte meningen med't, då man ändå ofta är så pass upp i baken på fi'n att det inte spelar någon roll. Vad skulle man kunna ersätta GLD med om det inte passar ens stil? Spall liner lägger ju till extra vikt, men är det värt det med tanke på hur många gånger man kommer ramma scouts och arty? CO2, säger fåtal, för att man brinner ofta. Har inte tänkt på att 13 90 brinner ofta, vad säger ni som kör den?
Vidare ska man införskaffa antingen Ferdi, JgPanthII eller båda om man orkar grinda silver innan dess. Någon som kört båda? Är 200 front armor något som man använder i Ferdin eller är det bara en bonus. Tycker om smidiga TDs och JgPanthII verkar då som ett bättre val, om det inte var för den toklåga armorn. Smidig eller tjock, hur går det oftast till i tier VIII TDs?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Hm, Ferdin är helgrym när man nu fått på tracks, sista motorn samt PaK 44an. Stock så är den väldigt seg. Hittar man en bra pos så ryker det mesta framför dig med Ferdin.
Vill man ha en mer Ferrari skapelse med kannon så kan man ju handla en JgdPanther II. Fast den tankar inge skott.

Aim time på 3 sek är ju ganska smärtsamt på AMX 13 90.

Permalänk
Medlem

Skall snart göra samma val mellan Ferdi och JgdPantherII. När jag själv möter någon av dem så brukar jag iallafall sucka högst när det är en Ferdinand som står i en bra position. Med tanke på att de har samma usla camo-värde så kommer jag nog att köra ferdin då jag inte har "sixth sense". Blir att studsa två skott för att sen ompositionera sig. Tror att det kommer att gå finemang så länge jag är tillräckligt feg. ;P

Visa signatur

Gigabyte GA-P55A-UD4 | Intel i7 870 | Gigabyte GTX 760 | DDR3 8GB A-Data |

Permalänk
Medlem

Köpte igår T29 och gillar den faktiskt rätt mycket trots att den är helt standard med undantag för kanon som jag har 90mm. Besättning är 100%. Men vad skulle ni säga ger mest på denna? Ska jag satsa på motor radio kanon eller band? Tycker faktiskt inte den känns så seg med standard motorn.
Måste jag köpa de bästa banden för att kunna montera top kanonen? (med första tornet)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Köpte igår T29 och gillar den faktiskt rätt mycket trots att den är helt standard med undantag för kanon som jag har 90mm. Besättning är 100%. Men vad skulle ni säga ger mest på denna? Ska jag satsa på motor radio kanon eller band? Tycker faktiskt inte den känns så seg med standard motorn.
Måste jag köpa de bästa banden för att kunna montera top kanonen? (med första tornet)

Jag börjar alltid med tracks (band) så man kan montera annan utrustning. Med 105mm kanonen är T29 ett monster, en riktigt rolig Heavy att köra

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Skrivet av warh0g:

Jag börjar alltid med tracks (band) så man kan montera annan utrustning. Med 105mm kanonen är T29 ett monster, en riktigt rolig Heavy att köra

Jo fast kan man slippa banden till att börja med så kör jag gärna kanon och motor först men tråkigt att köpa kanon och inte kunna montera pga vikt , så tänkte om någon annan gjort som jag tänkt innan:P
I övrigt tycker jag den är riktigt trevlig förutom det stora skrovet jobbigt med artilleri, och fronten är kass trots att den egentligen borde vara bättre än den på tiger (samma tjocklek och mer vinklad.)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo fast kan man slippa banden till att börja med så kör jag gärna kanon och motor först men tråkigt att köpa kanon och inte kunna montera pga vikt , så tänkte om någon annan gjort som jag tänkt innan:P
I övrigt tycker jag den är riktigt trevlig förutom det stora skrovet jobbigt med artilleri, och fronten är kass trots att den egentligen borde vara bättre än den på tiger (samma tjocklek och mer vinklad.)

fronten är kass men på den vagnen ska du bara sticka upp tornet som är stenhårt. jag kör alltid kanon först om det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boombastic:

fronten är kass men på den vagnen ska du bara sticka upp tornet som är stenhårt. jag kör alltid kanon först om det går.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag vet att man ska köra den hull down men trodde i alla fall man kunde använda fronten mot tier 5 och 6.
Har nu 105mm kanonen. Och för att svara på min egna fråga, ja man var tvungen att köpa tracks först pga vikt. Tror jag ska låsa upp motor och radio nu, tornet lockar mig inte något det är inte bättre bepansrat och ger bara 100hp extra. Sen ser det ut som det har två rejäla weakspots på sidorna?
Men som ni sa är den grym med sin 105mm kanon lite dålig pricksäkerhet bara

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jo jag vet att man ska köra den hull down men trodde i alla fall man kunde använda fronten mot tier 5 och 6.
Har nu 105mm kanonen. Och för att svara på min egna fråga, ja man var tvungen att köpa tracks först pga vikt. Tror jag ska låsa upp motor och radio nu, tornet lockar mig inte något det är inte bättre bepansrat och ger bara 100hp extra. Sen ser det ut som det har två rejäla weakspots på sidorna?
Men som ni sa är den grym med sin 105mm kanon lite dålig pricksäkerhet bara

Man får bättre relod med nya tornet:)

Sen har dom tagit bort öronen från hitboxen.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Läste detta på deras hemsida "The opportunity to sell your T26E4 SuperPershing tier VIII premium tank has now been released, this opportunity was mentioned with the release of the 8.6 update. So you are now able to sell this tank in game for gold! However this will only be available until the release of the 8.9 update. " Varför kan man göra det nu? Är den på väg att bli ersatt av något i samma prisklass eller? Jag kollade och jag kommer få 7200 guld om jag säljer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Läste detta på deras hemsida "The opportunity to sell your T26E4 SuperPershing tier VIII premium tank has now been released, this opportunity was mentioned with the release of the 8.6 update. So you are now able to sell this tank in game for gold! However this will only be available until the release of the 8.9 update. " Varför kan man göra det nu? Är den på väg att bli ersatt av något i samma prisklass eller? Jag kollade och jag kommer få 7200 guld om jag säljer.

De förändrar/nerfar tanken. För att spelare inte ska känna sig lurade så får man sälja tillbaka den om man inte tycker om resultatet. Ett bra val av WG.
Känn efter hur den känns nu och funta på dessa 7200 guld, som kanske gör sig bättre på någon annan tank.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

De förändrar/nerfar tanken. För att spelare inte ska känna sig lurade så får man sälja tillbaka den om man inte tycker om resultatet. Ett bra val av WG.
Känn efter hur den känns nu och funta på dessa 7200 guld, som kanske gör sig bättre på någon annan tank.

Okej ska ta o känna efter några rundor. Men har du någon aning om vad de gjort mer än som de själva skriver " Rebalanced the T26E4 SuperPershing tank (front armour and some other parameters" Ändrats till bättre eller sämre?

Edit kan inte påstå att jag märkte någon större skillnad efter 2 matcher i alla fall. Den har 50 mer hp och ska ha högre topfart (något som den ändå är för slö för att nå) Och enligt spec 1 mm tunnare torn och hull bör inte påverka något eller?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Alltså var ska man sikta på en KV-1S? Den verkar bounca lite random. Ska inte tornet vara hårdare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Alltså var ska man sikta på en KV-1S? Den verkar bounca lite random. Ska inte tornet vara hårdare?

Beror på vad du har för kanon, men jag tycker jag peneterar väldigt enkelt med min lilla amx 13 75 och då är det bara en 75mm kanon. Men undvik att skjuta om du inte har en rak vinkel så bör det vara lungt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har börjat spela lite igen och tatt mig upp till en foch nu och siktar på 155an i nästa steg, men då har ja läst lite otrevliga rykten om att den ska nerfas? Någon som vet något?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

Har börjat spela lite igen och tatt mig upp till en foch nu och siktar på 155an i nästa steg, men då har ja läst lite otrevliga rykten om att den ska nerfas? Någon som vet något?

Alla TD-s kommer få någon typ av nerf/buff, i 8.9 eller 9.0. WG har inte bestämmt sig ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Alla TD-s kommer få någon typ av nerf/buff, i 8.9 eller 9.0. WG har inte bestämmt sig ännu.

Aha
Inga gold spenderade på tds då i alla fall.
Ska dom balansera upp nått mer?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Nu är jag nästan ledsen här. Köpte t32 och har allt stock bortsett från motor som är max. Det känns som den har alla nackdelar från t29 och inga av fördelarna, i alla fall inte förrän jag låst upp nästa torn med vettig pansar. + att man får möta en tier högre.
Hade hoppats på att den skulle vara ok i alla fall. Men kan jag köpa och montera nästa kanon utan att byta tracks?
Ångrar nästan bytet hade riktigt roligt i t29...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb