Vi som äger Samsung Galaxy Note 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

jag har inte fått den iallafall....

Finns 4.1.2 nordisk (nee) på samfirmware
http://www.sammobile.com/firmware/?page=3&model=GT-N7100&pcod...

Permalänk
Medlem

4.1.2 har jag fått sen längeee sen

4.2 lär nog dyka denna månad,, läste en del artiklar om det
Fast personligen är jätte nöjd med min nuvarande 4.1.2 så lär nog inte ändra så länge sammy inte lägger till mera godis! eller min mobil krashar

Ni vet väll att ni kan ladda ner den versionen ni vill ha (Gratis) och uppdatera direkt från telefonen via Mobleodin eller en dator.. Utan att förlora er data (Så länge ni inte laddar ner en Wipe version)

För er som inte vet så är denna en bra länk http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1896696

Permalänk
Medlem

Fick hem min Note II i eftermiddag. Kan heller inte uppdatera till 4.1.2, kör jag 'Programvaruuppdatering' säger den bara att jag redan har den senaste versionen.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Fick hem min Note II i eftermiddag. Kan heller inte uppdatera till 4.1.2, kör jag 'Programvaruuppdatering' säger den bara att jag redan har den senaste versionen.

samma för mig :/

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem

Har ni root?
Låst telefon?
3 som operatör eller så?

Och som sagt tidigare Swedroid + Xda.. Där har ni även senaste uppdateringar och ladda ner och köra via dator/odin mobile.. Lätt och funkar lika bra! Finns även färdig rootade versioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Låst telefon?
3 som operatör eller så?

Kör med Halebop. Att det kan spela roll har jag faktiskt inte tänkt på.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Kör med Halebop. Att det kan spela roII har jag faktiskt inte tänkt på.

T.ex jag som har root får inga uppdateringar..
Den som har 3 eller telia låst får uppdateringar senare/Segare..

Sen för den som har olåst, finns ett tricks som kan påverka!
Rensa cashe på 2 processorer som har hand om uppdateringar.. Minns inte deras namn exakt men letar man så lär man hitta det
Själv laddar ner alltid senaste Europa uppdateringar.. dem brukar vara nyare än Sv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Kör med Halebop. Att det kan spela roII har jag faktiskt inte tänkt på.

Är luren brandad så måste man vänta på att operatören ska få tummen ur efter att samsung släppt mjukvaran.
Det går att flasha obrandad mjukvara med odin så slipper man vänta. Operatörslåset ligger dock kvar iaf.

Permalänk
Medlem

Snackade nyss med Halebops kundtjänst. Enligt honom jag chattade med lägger dom sig inte i när uppdateringen ska bli tillgänglig/vilken uppdateringen som blir tillgänglig. Ska gå att uppdatera så fort tillverkaren gör den tillgänglig.

Då kan jag inte anta så mycket annat än att Samsung har problem just nu, alternativt att dom, av någon anledning, gjort så att uppdateringen endast är tillgänglig för 4G-versionen.

Edit: Läste runt på Swedroid. Rätt många med samma problem där. Ryktas om att Samsung dragit tillbaka 4.1.2 på grund av diverse problem som folk hade med det, men att dom arbetar på en korrigerad version. Känns dock som skitsnack då det borde skapat rubriker, eller åtminstone betydligt fler diskussioner runt det.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Säkerhetspaketet

galaxy note 2 4g, nyss inköpt med flytt av mitt comviqabonnemang.

Är det värt att ha eller finns antivirus att fixa för android på bättre sätt. 29krmånad för ett år låter dyrt?

Mobilen kommer vara uppkopplad mest hela tiden i och för sig.

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av kretin:

galaxy note 2 4g, nyss inköpt med flytt av mitt comviqabonnemang.

Är det värt att ha eller finns antivirus att fixa för android på bättre sätt. 29krmånad för ett år låter dyrt?

Mobilen kommer vara uppkopplad mest hela tiden i och för sig.

mvh

Vill du ha något sådant så kika på avast.

Permalänk
Medlem

widget problem

hallå är nybliven note 2 ägare har haft sgs2 innan. har haft problem med widgets sen den va ny. går inte å trycka på dom å dom uppdateras inte å bara allmänt irriterande.. nån som har någon idé?

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0ul:

hallå är nybliven note 2 ägare har haft sgs2 innan. har haft problem med widgets sen den va ny. går inte å trycka på dom å dom uppdateras inte å bara allmänt irriterande.. nån som har någon idé?

Låter konstigt!
EJ hört talats om nåt sånt..
Orkar med återställning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Låter konstigt!
EJ hört talats om nåt sånt..
Orkar med återställning?

helst inte :). uppdaterade den de första jag gjorde när jag fick den så den har varit så sen dess..

Permalänk
Medlem
Skrivet av z0ul:

helst inte :). uppdaterade den de första jag gjorde när jag fick den så den har varit så sen dess..

Hmm.. vill man inte återställa så testa att läs på XDA... Största forumet med mycket info.
Annas Swedroid.se
Lycka till

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3kgt:

Hmm.. vill man inte återställa så testa att läs på XDA... Största forumet med mycket info.
Annas Swedroid.se
Lycka till

a får göra de :). tackså mycket

Permalänk

Tja! Nu har min Note2 gjort sitt!

Den vill inte gå igång/ladda! Igår kväll så skulle jag ladda mobilen men det hände inget när jag stoppade i laddaren, bara att det stog att det laddade (Blixt på batteriet) men den laddade inte! Den fungerade perfekt tills batteriet tog slut och det är nu det börjar!

Den vill inte ladda eller starta. Jag har startat om den flera gånger, rensat kontakten på smuts, Fabriks återställa den. Tagit ut batteriet och pröva stoppa bara i laddaren sen efter 10 sec stoppa in batteriet igen, har också prövat att ha laddaren i och stoppa in och ut batteriet snabbt men inget hände. Har bytt sladdar och allt det där flera gånger så inget att fråga om!

När jag väl får igång den med det lilla batteri som jag kan få en snabbis så kommer jag till boot screen, sen så står det samsung och där står den ett tag sen dör den bara! jag vet inte vad jag ska göra! Finns det någon som skulle kunna hjälpa? Har suttit i några timmar och letat på internet men inget funkar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JakeNsnekeN:

Tja! Nu har min Note2 gjort sitt!

Den vill inte gå igång/ladda! Igår kväll så skulle jag ladda mobilen men det hände inget när jag stoppade i laddaren, bara att det stog att det laddade (Blixt på batteriet) men den laddade inte! Den fungerade perfekt tills batteriet tog slut och det är nu det börjar!

Den vill inte ladda eller starta. Jag har startat om den flera gånger, rensat kontakten på smuts, Fabriks återställa den. Tagit ut batteriet och pröva stoppa bara i laddaren sen efter 10 sec stoppa in batteriet igen, har också prövat att ha laddaren i och stoppa in och ut batteriet snabbt men inget hände. Har bytt sladdar och allt det där flera gånger så inget att fråga om!

När jag väl får igång den med det lilla batteri som jag kan få en snabbis så kommer jag till boot screen, sen så står det samsung och där står den ett tag sen dör den bara! jag vet inte vad jag ska göra! Finns det någon som skulle kunna hjälpa? Har suttit i några timmar och letat på internet men inget funkar!

Ja förstod inte direkt!
Laddar den eller inte? Kan det vara laddaren? Testat med andra laddare?
1: Rotad telefon? stock rom?
2: Har du testat Vol Ner/Vol Upp + Mitten knappen + power ? Och se om det händer nåt?
3: Koppla till datorn och kör ny firmware via datorn? Testat detta i download mode.
Och åter igen XDA Och Swedroid om inte mina tips funkar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av JakeNsnekeN:

Tja! Nu har min Note2 gjort sitt!

Den vill inte gå igång/ladda! Igår kväll så skulle jag ladda mobilen men det hände inget när jag stoppade i laddaren, bara att det stog att det laddade (Blixt på batteriet) men den laddade inte! Den fungerade perfekt tills batteriet tog slut och det är nu det börjar!

Den vill inte ladda eller starta. Jag har startat om den flera gånger, rensat kontakten på smuts, Fabriks återställa den. Tagit ut batteriet och pröva stoppa bara i laddaren sen efter 10 sec stoppa in batteriet igen, har också prövat att ha laddaren i och stoppa in och ut batteriet snabbt men inget hände. Har bytt sladdar och allt det där flera gånger så inget att fråga om!

När jag väl får igång den med det lilla batteri som jag kan få en snabbis så kommer jag till boot screen, sen så står det samsung och där står den ett tag sen dör den bara! jag vet inte vad jag ska göra! Finns det någon som skulle kunna hjälpa? Har suttit i några timmar och letat på internet men inget funkar!

Lämna in på service låter som en bra idé.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Har just nu beslutsångest. Fick testa en Note 2 och blev såld på pennan och storleken. Det trista är att jag samtidigt har en känsla av att jag köper en föråldrad telefon nu när S4 kommer. Så antingen vänta på s4 eller så kör jag på Note 2?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JohnnyGreed:

Har just nu beslutsångest. Fick testa en Note 2 och blev såld på pennan och storleken. Det trista är att jag samtidigt har en känsla av att jag köper en föråldrad telefon nu när S4 kommer. Så antingen vänta på s4 eller så kör jag på Note 2?

Skulle nog vänta tills S4:an.. Vad har du för lur nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Skulle nog vänta tills S4:an.. Vad har du för lur nu?

Har en SGS2 och tänkte byta nu i slutet på månaden ev.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av JohnnyGreed:

Har en SGS2 och tänkte byta nu i slutet på månaden ev.

Håll i den, fortfarande en bra telefon. Vänta definitivt tills S4an släpps och se hur den är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Har just nu beslutsångest. Fick testa en Note 2 och blev såld på pennan och storleken. Det trista är att jag samtidigt har en känsla av att jag köper en föråldrad telefon nu när S4 kommer. Så antingen vänta på s4 eller så kör jag på Note 2?

S4an e saknar pennan och är mindre, jag skulle slagit till på N2an ..
Dels för att flesta mjukvaru funktionerna kommer komma till N2.
Och dels att priset på S4 kommer ligga på 6-6500
+ Pennan självklart!
Enda hårdvaran som skiljer mellan S4 och N2 är CPU + upplösning.
CPU lär nog inte kännas av så pass! Det är ingen PC vi pratar om här.
Så det är bara upplösningen kvar! Och N2 har en vacker skärm som är bättre än S3an, men säkert ett steg under S4an.

Permalänk

Jag beställde en Note 2 4g i fredags och hoppas på att den ska uppfylla alla mina förväntningar. =)Har en SGS2 nu, så det lär ju bli en markant skillnad på storlek, hoppas på att den inte känns för stor bara...

Permalänk
Medlem

jag är sjukt sugen på en Note 2 (eller sugen på den stora skärmen)
har lite frågor:

1: Fungerar 4gn i Sverige? eller det är bara speciella LTE zoner som i stockholms innerstad?
2: hur fungerar den efter lite användning? har sett på några klipp att den gärna det seg och laggig efter en tid.
3: Hur är batteri tiden?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Beställde en Note 2 3G från Cyberphoto i helgen och undrar om det är någon mer som köpt den vita modellen därifrån nyligen? Anledningen till att jag undrar är denna tråden i XDA forumet:

Note 2 SDS (sudden death syndrome)

En i Finland som precis köpt en Note 2 och tydligen fick den drabbade versionen. Känns lite dumt att man kan få en version där man inte kommer att våga göra några modifieringar p.g.a. risken att den kan dö när som helst och då sitter man där utan möjlighet att kunna utnyttja garantin. Och tydligen ska man inte kunna se vilken version man har utan att köra igång den och installera den där appen som nämns i tråden och då lär det ju inte gå att lämna tillbaka den eftersom den inte är i oförändrat skick.

Sedan undrar jag om någon köpt det jättestora batteriet från Mugen och kan tala om hur det har fungerat?

Mugen Power 6400mAh Extended Battery for Samsung Galaxy Note 2 with Battery Door [HLI-N7100XL]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Beställde en Note 2 3G från Cyberphoto i helgen och undrar om det är någon mer som köpt den vita modellen därifrån nyligen? Anledningen till att jag undrar är denna tråden i XDA forumet:

Note 2 SDS (sudden death syndrome)

En i Finland som precis köpt en Note 2 och tydligen fick den drabbade versionen. Känns lite dumt att man kan få en version där man inte kommer att våga göra några modifieringar p.g.a. risken att den kan dö när som helst och då sitter man där utan möjlighet att kunna utnyttja garantin. Och tydligen ska man inte kunna se vilken version man har utan att köra igång den och installera den där appen som nämns i tråden och då lär det ju inte gå att lämna tillbaka den eftersom den inte är i oförändrat skick.

Sedan undrar jag om någon köpt det jättestora batteriet från Mugen och kan tala om hur det har fungerat?

Mugen Power 6400mAh Extended Battery for Samsung Galaxy Note 2 with Battery Door [HLI-N7100XL]

Kan bara säga att tänk inte för mycke på så kallad "sudden death" o liknande!
På N1an så skulle det finnas en "bugg" i del av dess versioner som gjorde att ifall man återställer, eller flashar ny room skulle dö helt..
Kan säga att enligt den buggen som skulle min version ha denna! Men ja körde minst en 10 åter ställningar, flasha en massa och aldrig fick denna "sudden death"
Så sluta tänk på sånt.. det är som att tänka på att du ska inte gå ut fram huset, kanske nån bil kör på dig eller nån rånar dig .. U get the point i hope..

Permalänk
Medlem

Fungera LTEn i sverige (Telenor)

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Tänkte fråga här om någon med note 2 vet något gutt armband som funkar bra när man ska jogga,cykla eller gymma?

mvh Thommy