1 eller 2 Grafikkort i datorn

Permalänk
Medlem
Skrivet av eparaggare:

Då har du något problem med burken. Kör mitt 7970 på ref för tillfället, och allt på high, med MSAA, AA osv med allt på max, även HBAO and so on.

Åker inte längre ner än max 60-65fps. Så nått fel borde du ha

Så du får aldrig lägre fps med de inställningarna på stora banor med 40-50 spelare?

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av zilleosse:

Men tycker också det är konstigt. Jag har allt på max utom MSAA som jag har på 2x.Ligger aldrig under 55fps. Har kortet klockat till 1125mhz core och 1800mhz på memory.

Hade mitt på 1100/1500 innan, men det hjälpte inte, så jag kör 1000/1375 nu. Men jag menar hallå, det är ett flaggskeppskort. Då ska man väl iallafall kunna spela på High? (Nu är det just MSAA som förstör om jag kör på Medium, men det är väl en funktion som man ska kunna ha aktiverad på ett flaggskeppskort?)

Jag kör sällan på servrar med fler än 32 spelare.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

När skrev jag att jag inte kunde "hantera" en dator?

När du skrev att du har problem med drivrutiner och baserar dina köp efter det på en fullt fungerande serie.

Det finns två typer som har stora problem med drivrutiner till kort av AMD. Den första gruppen är nybörjare som inte kan hantera en dator. Den andra gruppen är nvidia användare.

Jag har kört med olika märken och kort sedan Trio 64 och aldrig stött på ett enda problem som inte går att lösa. Därför tvekar jag starkt på att en person som läst till sig "fakta" över Internet vet något över huvudtaget.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

men det där är kort som kostar över 4k, här pratar vi om budgetkort

det är alltid såklart bäst och köra sli/cf med dyra och kraftfulla kort som dina

TS pratade om kort i 2000kr klassen och där är det microstruttering all the way

Skitsnack, har inga problem med microstuttering. Och har två gamla 470gtx.

Skrivet av Woods:

SLI har fortfarande vissa problem. Jag sitter med två 460 och det händer att man har tearing i vissa spel så man måste använda VSYNC. I det flesta fall är det dock super, men jag tror jag säger som några andra här redan sagt: Två kort, ja det är bra prestanda för pengarna, men det blir varmt alt högljudt, finns fortfarande problem samt dåligt stöd i många spel för multikort. Ett kort håller längst även om det nödvändigtvis inte är "bättre" fpsmässigt

Klart som fan att du får tearing när din FPS överstiger din skärms HZ. Spelar ingen roll om du har 1 eller 2 grafikkort i detta fall.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fade-swe:

Skitsnack, har inga problem med microstuttering. Och har två gamla 470gtx.

att inte ha problem vs att det alltid finns är två helt skilda fenomen.
En del uppfattar det som problem när andra inte gör det.

singelkort är alltid att föredra.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsa på ett riktigt bra kort för 4k (typ 7970/680) för att vid senare tillfälle om det känns nödvändigt uppgradera med ett kort till.

Köra SLI/CF med budgetkort ger oftare microstuttering än att köra med high-end kort i flerkortslösningar såvitt jag vet.

Dessutom går det säkert att köpa ett av ovan nämnda kort billigt strax innan nya serierna släpps och på såsätt få en prestandaboost. Finns ju begagnat också om man vågar.

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Skitsnack, har inga problem med microstuttering. Och har två gamla 470gtx.

Klart som fan att du får tearing när din FPS överstiger din skärms HZ. Spelar ingen roll om du har 1 eller 2 grafikkort i detta fall.

470 va inga 2000 kronors kort vid lansering det var gtx 460 768mb versionerna som var i den klassen då och de är totalt värdelösa i SLI idag pga av minnesbrist

470 har väl ändå 1280mb? 384 bit buss? nästan samma pcb som 480? klart inte de korten lider av samma problem som billigare kort som TS nämnde runt 2000kr klassen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

att inte ha problem vs att det alltid finns är två helt skilda fenomen.
En del uppfattar det som problem när andra inte gör det.

singelkort är alltid att föredra.

Tyvärr så brukar jag vara ganska känslig när det gäller rörelse och bild i allmänhet, och upplever ändå inte problemet. Såg microstutter för några år sedan fast med kort i 200 serien vilket inte alls var trevligt och därav var jag lite orolig att jag skulle störas av det när jag köpte mitt andra kort som jag fick tag i hyffsat billigt. Men till min förvåning upplever jag det inte alls utan flyter på fint, iaf de spel jag spelat de sista två åren. (korten är av ref design och samma tillverkare)

Skulle jag köpa nytt, skulle jag köpa ett singel kort TILLS dess att jag kan köpa ett till billigt. Precis som jag gjorde sist.

Skrivet av Uvania:

470 va inga 2000 kronors kort vid lansering det var gtx 460 768mb versionerna som var i den klassen då och de är totalt värdelösa i SLI idag pga av minnesbrist

470 har väl ändå 1280mb? 384 bit buss? nästan samma pcb som 480? klart inte de korten lider av samma problem som billigare kort som TS nämnde runt 2000kr klassen

Gav 2300kr för första kortet, 1000kr för andra. Nu bör de inte ens kosta mer än 7-800kr... (kan jag tycka iaf)

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Så du får aldrig lägre fps med de inställningarna på stora banor med 40-50 spelare?

Ne jag sitter på 60fps+ på dessa inställningar

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

Nästan alltid att föredra 1 kort för kostnaden av 2 kort, det ända du vinner med två kort är prestanda, större risk för krångel, kan krävas mer kylning och drar oftast mer ström