Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Köpte dessa på amazon

https://www.amazon.se/gp/product/B000OZL8ES/ref=ppx_yo_dt_b_a...
Funkar perfekt!
Kör detta utöver det som redan sitter i.

Ah okej! tack för tips! Ska absolut kika på det

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Nybyggt Mode Envoy

Konverterad solder PCB till hot-swap med Mill-max 3305
Cherry New Nixie brytare med TX 62g fjäder och L+F
TX AP stabs
GMK Norse caps

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Fick hem min nya uppsättning keycaps idag.
ePBT Dreamscape

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

https://i.imgur.com/yfNIMWD.jpg

Fick hem min nya uppsättning key caps idag.
Epbt Dreamscape

Ser riktigt nice ut! Hur länge fick du vänta? Två år typ? Är det bra gjort då eller är du besviken på något? Jag menar ePBT har ju varit aningens överbokade ett tag nu

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Ser riktigt nice ut! Hur länge fick du vänta? Två år typ? Är det bra gjort då eller är du besviken på något? Jag menar ePBT har ju varit aningens överbokade ett tag nu

Missade groupbuy. Fick upp ögonen för dom i december/januari. Beställde torsdag förra veckan (13/7) från KBDfans, leverans idag Många som väntat i över 2 år, tagit tid med färgsamples osv från ePBT.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 Ash | Corsair SF750 | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition
AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix B550-I Gaming | Alpenföhn Blackridge (NF-A12x15 Chromax)
Corsair Vengeance LPX 32gb @ 3600Mhz | MP600 Pro 2TB + 970 Evo Plus 1TB

Samsung Odyssey G7 27" | Razer Deathadder Elite | GMMK Pro Olivia / Ikki68 Dreamscape | Steelseries Arctis 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av antherz:

https://i.imgur.com/yfNIMWD.jpg

Fick hem min nya uppsättning keycaps idag.
ePBT Dreamscape

Ae fy fan va snyggt!

Permalänk

Ja ePBT har hamnat på efterkälken med alla nya tillverkare som dykt upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Ja ePBT har hamnat på efterkälken med alla nya tillverkare som dykt upp.

Vad är ePBT?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Vad är ePBT?

En tillverkare av keycaps 👆i stil med GMK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

En tillverkare av keycaps 👆i stil med GMK.

Okej

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Kallas även för enjoyPBT. Vet inte om det är samma företag som gör PBTfans, men jag har alltid misstänkt det. 🙃

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Kallas även för enjoyPBT. Vet inte om det är samma företag som gör PBTfans, men jag har alltid misstänkt det. 🙃

Okej! Men GMK gör väl i ABS plast, och ePBT i pbt eller? Läste någonstans att de gör först Keycaps i oem profil, fast så kanske inte är fallet. ☺️

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Kallas även för enjoyPBT. Vet inte om det är samma företag som gör PBTfans, men jag har alltid misstänkt det. 🙃

Skrivet av sINsen:

Okej! Men GMK gör väl i ABS plast, och ePBT i pbt eller? Läste någonstans att de gör först Keycaps i oem profil, fast så kanske inte är fallet. ☺️

ePBT gick även under enjoyPBT tidigare ja, kanske fortfarande använder det namnet officiellt men jag har inte sett det skrivas ut de senaste åren

GMK gör enbart caps i ABS, och de äger original Cherry-formarna. ePBT gör också Cherry profile caps, men som alla andra så har de egna formar för det (samt andra profiler). ePBT gör främst caps i PBT, men har även gjort i ABS

PBTfans är en annan tillverkare, som ägs av KBDfans. Gör också främst Cherry profile och i både PBT och ABS. Både ePBT och PBTfans är Kina-baserade om jag inte missminner mig. GMK däremot är tyska med tysk tillverkning

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

ePBT gick även under enjoyPBT tidigare ja, kanske fortfarande använder det namnet officiellt men jag har inte sett det skrivas ut de senaste åren

GMK gör enbart caps i ABS, och de äger original Cherry-formarna. ePBT gör också Cherry profile caps, men som alla andra så har de egna formar för det (samt andra profiler). ePBT gör främst caps i PBT, men har även gjort i ABS

PBTfans är en annan tillverkare, som ägs av KBDfans. Gör också främst Cherry profile och i både PBT och ABS. Både ePBT och PBTfans är Kina-baserade om jag inte missminner mig. GMK däremot är tyska med tysk tillverkning

De är skönt o fråga dig om sånt här, man får alltid så utförliga svar. Det gillas och uppskattas.
Men vad jag har förstått så är de GMK som är the best of the best när de kommer till Keycaps vart man än läser så hyllas dom, och alla vill ha deras caps

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Nyinkommet

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Var sugen på att köra med Granite igen.
Utan tvekan en av mina favoriter.
Tråkiga är väl att det mesta man använder efter dessa känns som rätt låga till kvaliten

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Nya caps.
Före

Efter

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Nya caps.
Före
<Uppladdad bildlänk>

Efter
<Uppladdad bildlänk>

Kanske inte vad du vill höra, men jag föredrar nog före-bilden I alla fall till utseendet. Jag kan ju inte anmärka på känslan över en bild

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Här är mitt egenbyggda KBD8X MKII

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Kanske inte vad du vill höra, men jag föredrar nog före-bilden I alla fall till utseendet. Jag kan ju inte anmärka på känslan över en bild

Nej, jag visar bara upp mitt tangentbord Vad andra tycker rör mig inte i ryggen. Enligt mig är pulse de snyggaste setet, därför har jag det i i 2 olika profiler

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Keychron Q5 med Keychron OEM Dye-Sub PBT Beach

Köp det

Keychron V1, lackat i marinblått och sidenmatt klarlack. Bitumen "billjudsmatta" för mer vikt.
Deep sea predator keycaps.

Permalänk
Medlem

Keychron Q5 med Gateron Baby Kangaroos & PBTfans Spark Light

Visa signatur

Fractal Design Define R5 White

ASUS ROG STRIX X570-E | AMD 5900X | EVGA RTX 3080
Corsair LPX 32GB | Samsung 970 1TB / Samsung 850 Pro 512GB / Samsung 870 4TB

Permalänk

Spenderade helgen med att bygga ett nytt tangentbord. Toknöjd med resultatet!

Landade i följande:

Bräda: Mighty Setups Akuma
Switchar: Gateron G Pro 2.0 Yellow
Stabs: Durock V2 Stabilizers
Keycaps: PBTfans Purpurite

Permalänk

Byggde denna i våras. Hade en vanlig Q1 innan men blev sugen på att köra trådlöst.

Keychron Q1 Pro
PBTfans Kabuki-Cho
Alpaca V2, smörjd med 205g0
Två lager maskeringstejp och force breakat

Permalänk

Varmilo VA88M Silent red med vita keycaps.
De gråa/svarta orginalknapparna var ej optimalt för att lära pojken skriva på tangenterna.

Permalänk
Medlem

Logitech DiNovo Edge, 17 år gammalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Totalkloud:

Byggde denna i våras. Hade en vanlig Q1 innan men blev sugen på att köra trådlöst.

Keychron Q1 Pro
PBTfans Kabuki-Cho
Alpaca V2, smörjd med 205g0
Två lager maskeringstejp och force breakat

<Uppladdad bildlänk>

Hur funkar det trådlösa? Bra batteritid?

Permalänk
Skrivet av pasen:

Hur funkar det trådlösa? Bra batteritid?

Funkar helt felfritt. Nu kör jag ju utan någon RGB belysning, och jag behöver bara ladda den en gång var 10-14:e dag, vilket jag bara gör över natten. Tror den stängs av/ställs in på viloläge om du är inaktiv efter ett tag också.

Använder på både min privata- och min arbetsdator och det går väldigt smidigt att koppla till olika enheter. Håller bara ner FN + 1 eller 2 i någon sekund så är det klart.

Enda nackdelen jag har att säga är väl att några knappar behövdes bindas om, men jag tror andra Keychron tangentbord har samma issue också

tl;dr Funkar kanon och jag är jättenöjd!

Permalänk

Starfield?

Iqunix og80 som jag tagit isär och fyllt med dämpmaterial. Glorius panda switchar och fick nu i veckan Trailblazer keycaps från Alohakb.

Visa signatur

/SlickSlack

Permalänk
Medlem

Gillar verkligen färgerna på Spark setet från PBTfans
Tangentbordet är ett QK75, med Gateron Box Pink brytare.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850