Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Många (kanske alla, jag har inte kollat) av artiklarna är tydligt märkta med
”Denna produkt är en retur/ångerrätt från en större elektronikkedja. Originalemballaget är brutet.”
Vågar man gissa att de kommer från Netonet i närliggande Borås?

PS Auctions är duktiga på att sälja saker dyrt genom att sälja utan moms, lägga på relativt höga serviceavgifter utan moms och ta bra betalt för frakten. Ibland lockar de med fri frakt men har då i stället höjt serviceavgiften med motsvarande belopp.
Jag har mer än en gång sett dem lyckas sälja begagnade saker utan någon som helst garanti till priser som ligger mycket nära eller till och med över normala marknadspriser!

Ett bra exempel på att de som bjuder inte tänker på alla extrakostnader samt att priserna är exklusive moms är det nätagg (Corsair CX750M) som finns nästan först bland varorna, och som går att köpa för en dryg tusenlapp med fri frakt enligt Prisjakt.
Det högsta budet på detta nätagg är redan 500 kronor. Den som vinner auktionen får dessutom betala en serviceavgift på 130 kronor. Sedan tillkommer moms på allt samt frakt. Om detta förblir det högsta budet får köparen betala 630 kronor plus moms, vilket blir 788 kronor. Sedan tillkommer frakten och den kostar troligen minst en hundring. Det blir alltså nästan 900 kronor för en vara som inte är ny och som kommer att vara krånglig att reklamera vid eventuella senare fel.

Inget sägs heller om varför varorna, till exempel en bildskärm, har returnerats. Är jag den enda som tror att många nog väljer att utnyttja öppet köp i stället för att reklamera en skärm som har någon form av pixelfel ...?

Hade inte sett hemsidan förrän idag efter tipset här, och vid en första anblick såg det ju sjukt bra ut med attraktiva prylar.

Det visade ju sig vara precis som du beskrev det efter jag läst lite grann på sidan. Det tillkommer flera ytterligare avgifter och det trissar upp priset rejält, och det var således lite för bra för att vara sant.

Tack för bekräftandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viktorph:

Hade inte sett hemsidan förrän idag efter tipset här, och vid en första anblick såg det ju sjukt bra ut med attraktiva prylar.

Det visade ju sig vara precis som du beskrev det efter jag läst lite grann på sidan. Det tillkommer flera ytterligare avgifter och det trissar upp priset rejält, och det var således lite för bra för att vara sant.

Tack för bekräftandet.

Skickades från m.sweclockers.com

Man får vara medveten om de risker man tar, till exempel krånglet med eventuella reklamationer. Det kan säkert gå att reklamera många saker hos den svenska generalagenten, men det blir troligen klart bökigare ...

Det kan mycket väl gå att göra fina fynd på auktioner – det har jag själv gjort ett antal gånger – men då är det ofta udda eller lite ovanligare saker. Det blir ofta ”budkrig” om populära prylar och det är precis så auktioner fungerar.
Själv tycker jag att ett auktionsfynd ska kosta omkring halva butikspriset för att vara värt risken att man köper något som kanske inte är perfekt.

Det ska bli intressant att se slutpriserna på fredag. Om någon bjuder över på det nätagg jag använde som exempel landar slutpriset med frakt troligen på en tusenlapp.

Permalänk
Medlem

Tack @Monkeyapa letat efter en sådan gpu låda rätt länge och varit nära på att köpa en för runt 3000 innan men för 3620 eller vad det blev med ett 1080 till så är ju lådan i stort sett gratis. Frågan är om jag kan byta ut 1080 mot mitt 2070 men det återstår att se

Visa signatur

Blank

Permalänk
Skrivet av lasseTM:

Tack @Monkeyapa letat efter en sådan gpu låda rätt länge och varit nära på att köpa en för runt 3000 innan men för 3620 eller vad det blev med ett 1080 till så är ju lådan i stort sett gratis. Frågan är om jag kan byta ut 1080 mot mitt 2070 men det återstår att se

Inga problem, hittade den av en slump men har inget laptop med thunderbolt 3 så har inget behov av den själv. Enbart GTX 1080 är ju värd runt 3000 begagnad, kanske lite svårt att få sålt en sådan specialvariant som ingen känner till dock. Själva lådan är extremt liten, mycket mindre än alla andra eGpu-lådor du kan hitta, du kan i princip ha med den i en vanlig ryggsäck. Det leder även till att nästan inga andra kort får plats i lådan + att det bara finns ett visst antal pins på det inbyggda nätagget, som passar till just det gtx 1080 som sitter i lådan.

Permalänk
Föredetting

Tror det kan bli tight om Aorus-lådorna. Beställde också en, min orderbekräftelse kom 19:05. Stod två kvar innan jag beställde och det gör det än... Nåja, får se vad som händer.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Skrivet av Meantek:

Tror det kan bli tight om Aorus-lådorna. Beställde också en, min orderbekräftelse kom 19:05. Stod två kvar innan jag beställde och det gör det än... Nåja, får se vad som händer.

Lurigt, jag har haft koll på dem sedan i måndags och de låg från början på 4, i tisdags på 3 och sedan idag på 2. Förmodligen har hemsidan inte världens bästa uppdatering av lagersystemet.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Monkeyapa:

Lurigt, jag har haft koll på dem sedan i måndags och de låg från början på 4, i tisdags på 3 och sedan idag på 2. Förmodligen har hemsidan inte världens bästa uppdatering av lagersystemet.

Tror jag blir utan i alla fall. Tio pers som gillat ditt tipsinlägg, tror det är en del av de tio som beställt och två av oss har tillkännagivit våra beställningar i tråden.

Hade inte varit fel med ett kliv upp från ett GTX 980, men antar att jag kan vänta lite till.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Om någon vill köra kortet i en stationär dator men fläkten slår i moderkortet kanske en sådan här fungerar, rent spekulativt

https://www.komplett.se/product/817145/datorutrustning/datork...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Tror jag blir utan i alla fall. Tio pers som gillat ditt tipsinlägg, tror det är en del av de tio som beställt och två av oss har tillkännagivit våra beställningar i tråden.

Hade inte varit fel med ett kliv upp från ett GTX 980, men antar att jag kan vänta lite till.

Sorry Noob fråga men----> Funkar detta grafikkort för VR i hyfsad kvalitet med säg en moderna i5 propp?

Visa signatur

OSX Core i7 4790K 4,0GHz , AMD Radeon HD 7970, 2 x 850 EVO Series 250Gb, 2Gb Thoshiba P300, X GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance 16GB 1600MHz DDR3, Define R5 Black Pearl, Hyper 212 Evo, Drobo 4 Bay usb3, Dell UltraSharp U2412M, M-Audio AV 40, M-Audio Fast Track Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Tror det kan bli tight om Aorus-lådorna. Beställde också en, min orderbekräftelse kom 19:05. Stod två kvar innan jag beställde och det gör det än... Nåja, får se vad som händer.

17:56 fick jag min bekräftelse får se om jag får en
Edit: riktigt trevligt att para ihop denna med en nuc8i7 lär funka med de flesta spel och med ett custom chassi blir detta mindre än ett ghost s1

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Integrerad rörförstärkare
PrimaLuna Prologue Classic
Svart eller silver
Nu:12 995 kr
Normalpris 18 990 kr

Hos Pause Ljud & Bild i Stockholm - veckans erbjudande
https://www.pauseljudbild.com/produkt/primaluna-prologue-clas...

Verkar vara rätt bra pris kostar tex $1799 i USA, 1700£ i England och 2000€ i Tyskland. Verkar bli en regnig sommar lika bra köpa en fin förstärkare och sitta inne och mysa.

https://cdn.shopify.com/s/files/1/1564/1247/products/08ae16723243f0d4f5ebe81a203888d2_compact.jpg?v=1517871981

Hur funkar detta..?

Är 0 ohm negativ och sen väljer man mellan 4 eller 8 ohm beroende på högtalaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Hur funkar detta..?
https://i.imgur.com/eRBjsRh.png
Är 0 ohm negativ och sen väljer man mellan 4 eller 8 ohm beroende på högtalaren?

Jag antar att precis som vanligt så kopplar du bara högtalarens nolla till 0ohm och den positiva sidan på kabeln till 4 eller 8ohm (beroende på högtalarens rekommendation)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Tror det kan bli tight om Aorus-lådorna. Beställde också en, min orderbekräftelse kom 19:05. Stod två kvar innan jag beställde och det gör det än... Nåja, får se vad som händer.

Skrivet av Monkeyapa:

Lurigt, jag har haft koll på dem sedan i måndags och de låg från början på 4, i tisdags på 3 och sedan idag på 2. Förmodligen har hemsidan inte världens bästa uppdatering av lagersystemet.

Det står att min är packad just nu ock ska skickas med dhl

Visa signatur

Blank

Permalänk
Föredetting
Skrivet av lasseTM:

Det står att min är packad just nu ock ska skickas med dhl

Själv har jag inte fått någonting alls. Blir förmodligen utan.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Själv har jag inte fått någonting alls. Blir förmodligen utan.

Har de dragit pengarna och skickat en orderbekräftelse till dig?

Borde ju vara bindande..

Permalänk
Föredetting
Skrivet av jimjans:

Har de dragit pengarna och skickat en orderbekräftelse till dig?

Borde ju vara bindande..

Orderbekräftelse fick jag direkt, betalade med kreditkort just för att jag förutsåg att den här situationen skulle uppstå.

Bindande är det nog i juridisk mening, men vad ska man bråka om när de inte har några fler kvar? Det mest underhållande är ju att Compliq verkar vara en leverantör av webbutiker, med en riktigt 2008-tastic lösning på sin egen.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Hur funkar detta..?
https://i.imgur.com/eRBjsRh.png
Är 0 ohm negativ och sen väljer man mellan 4 eller 8 ohm beroende på högtalaren?

En normal rörförstärkare har en utgångstransformator eftersom rör jobbar med hög spänning och låg ström vilket är motsatsen till vad normala dynamiska högtalare kräver, därför ansluter man rören till en transformator som på andra sidan ansluter högtalarna och på högtalarsidan har man ofta olika uttag som ska matcha högtalarimpedansen så att filtereffekten inte blir för stor.
Ett bra sätt att veta hur du ska koppla är att läsa manualen, 0 är "minus" och 4 eller 8 är "plus"

https://www.primaluna-usa.com/owners-manuals

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

PIA (Private Internet Access) 3 år vpn för 60$. Mullvad tar ~60$/år. Ange koden Weekend25

https://deals.ghacks.net/sales/private-internet-access-vpn-su...

koden har gått ut, någon annan kod som ev fungerar?

edit: fungerar nu.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Föredetting

Haha, fick mail från Compliq nu.

Citat:

Måste tyvärr göra dig besviken, ledsen för det. Vi hade bara två kvar när helgerna började och tyvärr klarar vårt Visma-baserade system inte av att hålla koll på lagersaldon när det kommer in så många ordrar samtidigt. På normal arbetstid, vardagar 8-17, uppdateras lagersaldon en gång i timmen men på kvällar och helger fungerar tyvärr inte det. Lagret hann ta slut tyvärr.

Jag har hävt reservationen på kort.

Så här många kom det in samtidigt, ledsen att vi inte hade tillräckligt många så att du också kunde få ett.

*Screenshot på 15 ordrar*

Oh, well.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Orderbekräftelse fick jag direkt, betalade med kreditkort just för att jag förutsåg att den här situationen skulle uppstå.

Bindande är det nog i juridisk mening, men vad ska man bråka om när de inte har några fler kvar? Det mest underhållande är ju att Compliq verkar vara en leverantör av webbutiker, med en riktigt 2008-tastic lösning på sin egen.

Du skulle kunna kunna göra ett täckningsköp och kräva ersättning för mellanskillnaden enligt Konsumentköplagen (1990:932) 32 § samt 33 §

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Cenorida:

Du skulle kunna kunna göra ett täckningsköp och kräva ersättning för mellanskillnaden enligt Konsumentköplagen (1990:932) 32 § samt 33 §

Jo, fast nu är jag inte den som är den, trots allt.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk

Dell

Någon som vet något företag som brukar ha kampanjer på Dell-skärmar?

Jag brukar kolla Dustin bland andra men finns det fler bra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arjay_Gamer:

Någon som vet något företag som brukar ha kampanjer på Dell-skärmar?

Jag brukar kolla Dustin bland andra men finns det fler bra?

Kom ihåg att kolla på Dells egna sida då de brukar kunna ha rätt bra kampanjer själva emellanåt. Ibland har de även separata kampanjer länkade från andra sidor som inte finns nåbara direkt från deras egna sida. Även om de ofta har högre standard-priser brukar de bli betydligt billigare vid kampanjer.

Visa signatur

There can be only one...

Permalänk
Medlem

Nån som shoppat och använt diskarna från amazon som externa och inte bara plockat ut disken?

Min DAS verkar ha rasat i helgen, funderar på att ersätta den med en 8-10TB extern, behöver egentligen inte mer.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Anmäl misstänkta regelbrott. Diskussioner kring vem som kanske har brutit mot några regler eller bör stängas av tas inte öppet. Detta av respekt för alla inblandade.

Om man är osäker på reglerna så finns de här för uppfriskning av minnet: https://www.sweclockers.com/forum/regler Annars får man mer än gärna kontakta oss.

För tydlighetens skull i detta fall: nej, så kallade referral-länkar/koder som en person tjänar pengar på att någon annan använder är inte tillåtna.

Permalänk
Skrivet av kwame:

Lite rabattkoder via Benify:
deals2019 se -> 35% på Philips onlineshop.
Beställde en Sonisk eltandborste, DiamondClean för 1300 mot ord. pris 2000!

20% rabatt på mycket via Apoteket: apoteket20
15% Åhlens: BENIFY19

Hur får jag rabatten hos philips.se ?

Permalänk
Medlem

Såg ett tips om Google Home Hub från Tibber med extra rabattkod, men nu verkar det inlägget försvunnit, någon som har kvar koden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DirtMaster:

Hur får jag rabatten hos philips.se ?

jag undrar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DirtMaster:

Hur får jag rabatten hos philips.se ?

Skrivet av Masen666:

jag undrar också.

deals2019se

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av DirtMaster:

Hur får jag rabatten hos philips.se ?

Skrivet av Masen666:

jag undrar också.

Lägg till produkter i kassan och använd sedan koden deals2019se

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080