Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt 1060 idag. Trots olika sms och mail om att det skulle bli försenat. Ännu mer förvånad då jag tog gratisalternativet på frakten.

Väldigt nöjd än så länge. Låter inte högt alls och jag känner mycket bättre flyt

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Vart är alla skatteåterbäringskampanjer som brukar vara vid den här tiden? Har inte sett någon

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

@Jaxione: Skatteåterbäringen kom innan påsk för de som deklarerade i tid på nätet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jaxione:

Vart är alla skatteåterbäringskampanjer som brukar vara vid den här tiden? Har inte sett någon

Majoriteten fick ju skattepengarna för ett bra tag sedan...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Fick hem mitt 1060 idag. Trots olika sms och mail om att det skulle bli försenat. Ännu mer förvånad då jag tog gratisalternativet på frakten.

Väldigt nöjd än så länge. Låter inte högt alls och jag känner mycket bättre flyt

När beställde du? Fick du inget mail när de levererade?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

@Jaxione: Skatteåterbäringen kom innan påsk för de som deklarerade i tid på nätet.

Nja, det gäller bara de som inte har några ändringar. De som gjort avdrag (eller tillägg för den sakens skull) får sin ev återbäring den här veckan om de inte åkt på granskning.

Det är faktiskt sex gånger fler personer som får sina pengar nu än för påsk: 3,2 miljoner jämfört med 0,5 miljoner.

https://www.skatteverket.se/omoss/press/pressmeddelanden/riks...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Nja, det gäller bara de som inte har några ändringar. De som gjort avdrag (eller tillägg för den sakens skull) får sin ev återbäring den här veckan om de inte åkt på granskning.

Det är faktiskt sex gånger fler personer som får sina pengar nu än för påsk: 3,2 miljoner jämfört med 0,5 miljoner.

https://www.skatteverket.se/omoss/press/pressmeddelanden/riks...

Skickades från m.sweclockers.com

Japp, 180 friska kronor på kontot. Var tusan är alla erbjudande!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

När beställde du? Fick du inget mail när de levererade?

Beställde runt kl 12 på natten mellan torsdag och fredag.

Fick mail om att det skulle bli försenat till onsdag. Men innan det hade jag fått ett SMS om att det skulle bli försenat till fredag.
Sedan fick jag ett SMS helt plötsligt på måndagen om att jag kunde hämta ut det hos ombudet

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Spotify Premium 3 månader för 9 kr

https://www.spotify.com/se/

Gäller endast konton som inte haft Premium tidigare. Har du haft Premium tidigare så kan du istället få 3 månader Spotify Premium för 99 kr på ditt konto (logga in på hemsidan för att ta del av erbjudandet).

Erbjudandet gäller fram till (och förmodligen med) 26/6 2017.

Hittar inget om "Har du haft Premium tidigare så kan du istället få 3 månader Spotify Premium för 99 kr på ditt konto (logga in på hemsidan för att ta del av erbjudandet)." själv. För mig som har aktivt premium som går ut den 15:e vore det intressant om det funkar att säga upp det och sen påbörja på nytt med detta erbjudande. Vore i alla fall 200 enkla kronor man sparar. Skulle det funka tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morphond:

Hittar inget om "Har du haft Premium tidigare så kan du istället få 3 månader Spotify Premium för 99 kr på ditt konto (logga in på hemsidan för att ta del av erbjudandet)." själv. För mig som har aktivt premium som går ut den 15:e vore det intressant om det funkar att säga upp det och sen påbörja på nytt med detta erbjudande. Vore i alla fall 200 enkla kronor man sparar. Skulle det funka tror ni?

Hittade ett villkor på hemsidan:

Erbjudandet gäller inte användare som avslutat Premium efter 2017-04-15.

Så om du har för närvarande Premium eller har haft Premium som avslutades efter 2017-04-15 så kan du inte utnyttja erbjudandet tyvärr.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Hittade ett villkor på hemsidan:

Erbjudandet gäller inte användare som avslutat Premium efter 2017-04-15.

Så om du har för närvarande Premium eller har haft Premium som avslutades efter 2017-04-15 så kan du inte utnyttja erbjudandet tyvärr.

Typiskt! Men tack så mycket för infon

Permalänk
Medlem

Någon annan som beställde ett 1060 från elgiganten? Beställde det natten mellan torsdag och fredag, fick en beställningsbekräftelse men inte hört något sen dess. Borde det inte kommit en leveransbekräftelse vid det här laget? Kanske p.g.a. röd dag? Fan vad jag är otålmodig

Permalänk
Medlem

Jays trådlösa hörlurar, 20% rabatt med koden JAYSSWEDEN i Jays onlineshop - Gäller t.om 15 juni

1432:- med koden, billigast på prisjakt är 1790:-

https://www.jaysheadphones.com/u-jays-wireless

Permalänk
Medlem

Är det någon här som vet hur denna är?
Har inte orkat googla runt om den, tänkte mest om någon här som erfarenhet / läst reviews om den.
Allt jag såg att den har MLC minnen, vilket är ju positivt.

Har haft bra upplevelse med deras vanliga SATA diskar innan, haft en Corsair Force 120GB sata 2 ssd, som rullar på ännu (fick en defekt först, men fick den utbytt utan problem till en ny, och som sagt, den har väl rullat på i snart 6?år utan problem)

Och sen har jag haft en Corsair GT 60gb som har fungerat bra, fast den ville inte fungera med min 4790k z97 dator att installera windows på, men till min äldre 1090t amd och en i7 920 fungerar den utmärkt till. som också har många år på nacken.

Permalänk
Medlem

Till er som beställde gtx 1060 från elgiganten. Jag bad elgiganten att skicka mig kvitto till mailet och där fick jag även promotion code till dawn of war 3. Jag behöver bara serialnummer från kortet antar jag för att kunna få den.

Så att ni vet.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av araby:

Någon annan som beställde ett 1060 från elgiganten? Beställde det natten mellan torsdag och fredag, fick en beställningsbekräftelse men inte hört något sen dess. Borde det inte kommit en leveransbekräftelse vid det här laget? Kanske p.g.a. röd dag? Fan vad jag är otålmodig

Ganska säker på att det stod i lager 10e juni när jag beställde!

Permalänk
Medlem

Varför blev mitt inlägg om Battlefield 1 borttaget? Det var inte ett digitalt erbjudande på spel, utan en fysisk produkt, alltså ett fodral som kommer på posten, från en vanlig butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Varför blev mitt inlägg om Battlefield 1 borttaget? Det var inte ett digitalt erbjudande på spel, utan en fysisk produkt, alltså ett fodral som kommer på posten, från en vanlig butik.

Erbjudandet var redan postat lite högre upp så antagligen därför.

Permalänk
Medlem

@Potatissallad: Det förklarar saken! Jag får vara mer observant

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

Till er som beställde gtx 1060 från elgiganten. Jag bad elgiganten att skicka mig kvitto till mailet och där fick jag även promotion code till dawn of war 3. Jag behöver bara serialnummer från kortet antar jag för att kunna få den.

Så att ni vet.

Om det är en sån kod som aktiveras via Geforce Experience så måste grafikkortet vara installerad i datorn för att koden ska fungera. Så var det för Ghost Recon Wildlands när jag köpte mitt grafikkort.

Visa signatur

"Den som sätter skräck i andra är själv ständigt skräckslagen"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foffi:

Ganska säker på att det stod i lager 10e juni när jag beställde!

Hej. Du har rätt att det stod så i mailet man fick. Dock så sa de till mig idag att den ska levereras den 9:e.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ylledjur:

Varför blev mitt inlägg om Battlefield 1 borttaget? Det var inte ett digitalt erbjudande på spel, utan en fysisk produkt, alltså ett fodral som kommer på posten, från en vanlig butik.

Hittar inte erbjudandet i tråden. Kan du länka?

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av gwingis:

Hittar inte erbjudandet i tråden. Kan du länka?

Här: https://www.netonnet.se/art/veckansklipp/pc-battlefield-1/234...

Och här är länken från dagens fynd-tråden: #16850574

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwingis:

Hittar inte erbjudandet i tråden. Kan du länka?

Här är länken: https://www.netonnet.se/art/dator/spelkonsol/spel/pc-battlefi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

Till er som beställde gtx 1060 från elgiganten. Jag bad elgiganten att skicka mig kvitto till mailet och där fick jag även promotion code till dawn of war 3. Jag behöver bara serialnummer från kortet antar jag för att kunna få den.

Så att ni vet.

Hur kontaktade du dem? ringde, mejade eller via chatten?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xfade:

Hur kontaktade du dem? ringde, mejade eller via chatten?

Hej! Jag ringde dem. Anledning till att jag ringde var egentligen för att de skulle skicka mitt kort till en annan stad där jag bodde tidigare även om jag skrev den rätta adressen när jag beställde. Då sa han att det är fixat och att han skulle skicka kvitto till mailet och i den stod den angående spelet.
Med vänlig hälsning

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem

Hej. Jag undrar om det finns någon samlingstråd för all fyndtrådar och källor till fynd där ute på nätet. Med tanke på att Netonnet tipset har funnits i fyndtråden på Swedroid sedan 26 maj så skulle det vara intressant att samla alla ställen man kan hitta fynd på i en lista. Kan ju vara värt att skapa en egen tråd om det finns tillräckligt många ställen.

På rak arm kommer jag bara på här på Sweclockers, fyndtråden samt fyndtråden för digitala erbjudande, den på Swedroid samt möjligtvis prisjakts Dagens deal.

Någon som vet några andra?

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Är G-Syncen på Asus ROG Swift PG248Q något att ha eller ska man gå för den billigare modellen MG248Q istället med AMD freesync?

Det känns som att g-sync är endast till för de grafikkort som inte orkar dra spel i 144fps+?

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwingis:

Är G-Syncen på Asus ROG Swift PG248Q något att ha eller ska man gå för den billigare modellen MG248Q istället med AMD freesync?

Det känns som att g-sync är endast till för de grafikkort som inte orkar dra spel i 144fps+?

Beror ju på om du har, eller ska köpa, ett grafikkort från Nvidia eller AMD?

EDIT: Freesync funkar tydligen med Nvidia-kort om man inte behöver "active freesync"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Beror ju på om du har, eller ska köpa, ett grafikkort från Nvidia eller AMD?

Har ett fabriksöverklockat 1070. Kommer räcka bra längre att driva spel i 1080p antar jag.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.