Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Är det någon mer som upplever Komplett och deras 6 timmars rea som mycket rörig just nu?

Edit: Det ordnade sig, fick inte fram "framsidan" det blev lite enklare med den.
Vet inte om det är jag eller Komplott som är orsaken, inte första gången det blivit så här.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

@Bogey: Har själv sett en del bra där. Menar du att sidan är rörig? Eller vad är rörigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggs:

@Bogey: Har själv sett en del bra där. Menar du att sidan är rörig? Eller vad är rörigt?

Skrev ovanför.

Naj jag får inte fram headern ibland och det är rätt hopplöst utan den när allt blandas.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danielc:

Kan man spela filer från en NAS som inte orkar köra Plex?
Har digitaliserat mina favorit DVD:s

Den spelar de flesta format.

Min NAS har 128MB RAM och en enkärnig cpu på 1.2 Ghz.
Infuse spelar upp filmer över SMB utan problem.

Permalänk
Medlem

Inga grafikkort? missade 18:00 rean. Borde vara grafikkort nu innan Pascal/Polaris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ruzikx:

Inga grafikkort? missade 18:00 rean. Borde vara grafikkort nu innan Pascal/Polaris.

var ett 390 samt ett 970

Permalänk
Medlem

@muppeddie:

Till vilka priser? det som är intressant

Permalänk
Medlem

@Ruzikx: 390 kostade 3099 om jag inte minns fel. Såg även ett 980 för ca 4,3k.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk
Medlem

@Ruzikx: 3k tror jag 970 kostade, 390 vet jag inte tyvär. Det var inga wow-priser direkt. Kolla tillbaka 22 så borde de finnas kvar.

Permalänk
Medlem

Nu missade jag rean totalt, men 3k för ett 970 idag känns inte direkt prisvärt, i det prisspannet har det ju legat till och från i över ett år. Inte bara referenskort då heller.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av John L:

Detta är ju en snäppet bättre deal än den som erbjuds via Telia (199 kr/mån för fem konton). Låter som att man borde avbeställa Telia-familjekontot och beställa ett nytt direkt via Spotify då!

Du som har familjekonto, gäller det endast för boende på samma adress som "huvudägaren" till Spotify familj?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Entusiast

Trevligt med en Logitech G502 Proteus Spectrum för 499kr, har väntat ett tag på att den skulle dyka i pris
Dags att äntligen pensionera min 6 år gamla MX 518, den har tjänat mig väl men är lite väl sliten nu.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0iZE:

Du som har familjekonto, gäller det endast för boende på samma adress som "huvudägaren" till Spotify familj?

Du kan dela med vem som helst bara alla skriver samma adress som personen som äger kontot ni tecknar det på.

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Embu:

Du kan dela med vem som helst bara alla skriver samma adress som personen som äger kontot ni tecknar det på.

"Vilka är begränsningarna för de medlemmar jag kan lägga till i Premium for Family?

Personer som du kan lägga till i Premium for Family måste:

Bo på samma fysiska adress som du."

Redan där har Spotify själ till att neka anslutningen/säga upp det, då ni bryter mot ett krav.....
Gör det på rätt sätt, köp separata abonnemang.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

"Vilka är begränsningarna för de medlemmar jag kan lägga till i Premium for Family?

Personer som du kan lägga till i Premium for Family måste:

Bo på samma fysiska adress som du."

Redan där har Spotify själ till att neka anslutningen/säga upp det, då ni bryter mot ett krav.....
Gör det på rätt sätt, köp separata abonnemang.

Ganska roligt att du säger att "gör det på rätt sätt, köp separata abonnemang" när man tex går in på telia
så säger dom att hela den där biten är en gråzone.

OM man har dela vårdnad eller någon familje medlem flyttar för att plugga någon annanstans och man har haft
family sedan innan. Ska man då ta bort sin family medlemskap o köpa standard premium? tror jag inte någon
i sitt rätta sinne hade gjort.

Om din familj har family och har 2st premium platser kvar, hade du då gått då o köpt premium för dig själv?

sååå ska man vara paragraf ryttare så köp premium till dig själv om du inte bor med din familj.

Bryr du dig inte o känner att det inte är så farligt att gå mot röd gubbe då o då. Köp family dela med dr. alban om du vill och njut av livet.

Visa signatur

Chassi Lian Li O11 MINI Black MB Asus ROG Strix X570-F CPU Ryzen 5900x / NZXT Z63 RAM 64Gb DDR4 HyperX SSD 2T+2 M.2 + Seagate 2Tb + 2 Ssd GPU Asus Strix GTX3080Ti Oc PSU Corsair SF750 Skärm Odyssey G9 G93SC/ 2x27" LG GP850.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hultron:

Fick hem Apple TVn igår och körde in Infuse "Pro". Jävligt imponerad!
Så simpelt, snyggt och bra flyt.
Exakt vad jag behövde! (Eller vad frun och barnen behöver)
Nu får boxee boxen gå i graven

Hmm, låter som att jag får hålla lite span på en Apple TV med. Börjar tycka att min Boxee börjar bli redo pensionering snart...
Funkar Infuse Pro med alla versioner av Apple TV eller bara den senaste (gen 4)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Hmm, låter som att jag får hålla lite span på en Apple TV med. Börjar tycka att min Boxee börjar bli redo pensionering snart...
Funkar Infuse Pro med alla versioner av Apple TV eller bara den senaste (gen 4)?

Bara Apple tv 4 som har en app store och kan installera appar som infuse.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Embu:

Ganska roligt att du säger att "gör det på rätt sätt, köp separata abonnemang" när man tex går in på telia
så säger dom att hela den där biten är en gråzone.

OM man har dela vårdnad eller någon familje medlem flyttar för att plugga någon annanstans och man har haft
family sedan innan. Ska man då ta bort sin family medlemskap o köpa standard premium? tror jag inte någon
i sitt rätta sinne hade gjort.

Om din familj har family och har 2st premium platser kvar, hade du då gått då o köpt premium för dig själv?

sååå ska man vara paragraf ryttare så köp premium till dig själv om du inte bor med din familj.

Bryr du dig inte o känner att det inte är så farligt att gå mot röd gubbe då o då. Köp family dela med dr. alban om du vill och njut av livet.

Knappast roligt då det är från verkligheten.
I fallet med delad vårdnad så är det den som har barnet skriven hos sig som får lägga in familje premium.
Och flyttar en för att plugga så är det samma där, adressändrar dem så är det inte längre giltig som familj egentligen.

Gå mot röd gubbe är inte lagligt, och kan straffas som vårdslöshet i trafik om en trafikfarlig situation uppstår.

Jag njuter av livet utan att för den skull gå runt regler/policy som företagen sätter för sina tjänster.

Men vill man riskera avstängning så kör på att bryta mot policyn...

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Bara Apple tv 4 som har en app store och kan installera appar som infuse.

Bug o bock, då har jag lite koll på läget!
Äpple TeVe 4 som gäller mao...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Logitech z906 går att fixa för 1990 kr genom Netonnet.se

Prisjakt 2790 kr på Elgiganten http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=830443

Edit: prata med deras kundtjänst så fixar dom priset till 1990 kr åt er. http://m.imgur.com/me7nZrx

Uppdaterat till 1990:- på hemsidan nu.
https://www.netonnet.se/art/dator/hogtalarekommunikation/hogt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Bre pris på 65" 4K UHD TV.
NetonNet svarar på Webhallens sänkning genom att gå ner ytterligare 3000kr.

Samsung UE65JU6075 9990:-
https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/63tumochstorre/samsun...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3131991

Nån som vet om den TVn är nåt att ha?

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Nån som vet om den TVn är nåt att ha?

Är också lite nyfiken på denna, kan inte hitta någon recension eller dylikt om den.
För att vara 4K utan någon HDR men 65" verkar det ändå va rätt bra pris, skall nog köpa den
under förmiddagen som kommer, varit sugen länge att uppgradera från min 42" plasma.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Embu:

Du kan dela med vem som helst bara alla skriver samma adress som personen som äger kontot ni tecknar det på.

Ah ok! Tack!!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Jag skulle inte rekommendera någon att köpa ny tv i dagsläget, oled kommer finnas i bra pris under mellandagsrean och nästa år

Permalänk
Medlem

Såg att nån länkade till nya priser för spotify familj.
Jag hittar dock ingen läsning om vad som räknas som en "familj"?

Dvs, är det ok att jag stoppar in morsan, syrran, bror och far, trots att vi alla är vuxna och bor på olika adresser?

https://www.spotify.com/se/legal/family-plan/

Är det nån som vet vad spotify gör för "checkar"?
Vad hindrar t ex 5 polare att dela på detta?
Tycker det verkar väldigt suspekt, känns som att dom kan förlora extremt mycket stålar...

Visst att några kommer nappa, typ nån förälder som lägger till Family så att kiddsen får premium.
Men dessa borde väldigt fort motarbetas av att 5 polare = 500:- / mån går ihop och helt plötsligt bara betalar 150:-.
Mao en potentiell förlust på 350:- / 5 pers för spotify?

EDIT: Okey, i sista steget innan man ska betala så stod det, märkligt att detta inte syns nån annanstans?

Citat:

Premium for Family är begränsat till familjemedlemmar som delar adress.

Men min fråga kvarstår då, hur fasen ska Spotify verifiera att man delar adress?
Det enda man (eventuellt) har fyllt i är ju Land, Postnummer och Födelsedatum...

Permalänk

"Bre pris på 65" 4K UHD TV.
NetonNet svarar på Webhallens sänkning genom att gå ner ytterligare 3000kr.

Samsung UE65JU6075 9990:-"
https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/63tumochstorre/samsun...

Är denna bra, tänkte på skillnaden mellan 100Hz och 200, har dålig koll Finns ju 65" med 200Hz för runt 14000:-. Kanske mer värt?

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

@BasseBaba: Jag delar, eller jag delade fram tills igår, med en kompis. Min kompis betalade för alltihoppa via Telia som kostade mindre. Det jag fick göra var att bevisa att jag bor på samma adress som min kompis. Han gav mig hans adressuppgifter som jag fick fylla i. Sedan har jag kunnat använda Premium ett några år.

Visa signatur

Wahoo

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheMuffinMan:

"Bre pris på 65" 4K UHD TV.
NetonNet svarar på Webhallens sänkning genom att gå ner ytterligare 3000kr.

Samsung UE65JU6075 9990:-"
https://www.netonnet.se/art/ljudbild/tv/63tumochstorre/samsun...

Är denna bra, tänkte på skillnaden mellan 100Hz och 200, har dålig koll Finns ju 65" med 200Hz för runt 14000:-. Kanske mer värt?

Får du inga svar här, kolla med folket på http://www.minhembio.com/

Permalänk
Medlem

@deques Okey, det är alltså en fråga som kommer när man vill länka konton?

Gällande Samsungen som nån länkade tidigare: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3131991
Är det nån som faktiskt jobbar i branschen och kan förklara lite?
För känslan jag får är att ÅF:arna har stora påslag?

På 10 dagar har den tvn droppat från 17k till 10k => ~40%.
Och jag utgår från att NoN inte säljer den med förlust.
Dom sitter alltså och kränger apparater och tjänar mer än 40% / 7k per såld tv?
Är det inte en sjuk fördelning mellan ÅF och tillverkare?

Intressanta är då när man läser detta:
http://it24.idg.se/2.2275/1.656861/media-markt-kedjor-tv

Citat:

Nu vill förre Media Markt-vd:n utmana kedjorna
...
Att ge sig in och tampas med de stora kedjorna på en redan prispressad marknad är så klart ingen lätt sak, men Mikael Hagman tror att den nya tv-sajten kan röra om en del.

Tja, jag skulle inte säga att en kategori där man drar över 40% marginal som ÅF är prispressad?

Kan även bekäfta detta genom att tvn jag själv köpte i april, gick från 35kkr till 27kkr med en personalrabatt jag har via mitt jobb hos en ÅF. Det var en sprillans nylanserad 2016 års modell, så jag fick 8kkr rabatt och tvn såldes då ändå med vinst...
Så tycker att påslagen på tvapparater hos ÅF:ar verkar helt sjuka?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Är också lite nyfiken på denna, kan inte hitta någon recension eller dylikt om den.
För att vara 4K utan någon HDR men 65" verkar det ändå va rätt bra pris, skall nog köpa den
under förmiddagen som kommer, varit sugen länge att uppgradera från min 42" plasma.

Jag har också en Plasma nu, en rätt fin 46" Panasonic, så jag undrar om jag skulle bli nöjd med den Samsungen...

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"