Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Ni som har/haft Apple+, finns det några guldkorn där att se? Med 3 månader så hinner man ju plöja en del 😁

Ja det är generellt hög klass på serierna där även om utbudet är ganska litet. Kan varmt rekommendera Severance, Silo, Foundation, Black Bird, The Morning Show, Platonic och Shrinking. Ted Lasso är helt OK också, mångas favoritserie men lite för glättig för min smak.
Andra serier som ska vara bra men som jag ännu inte sett är For All Mankind, Drops of God, The Crowded Room, The Afterparty och Slow Horses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Ni som har/haft Apple+, finns det några guldkorn där att se? Med 3 månader så hinner man ju plöja en del 😁

Ted lasso, echo 3, hijack, black bird är mina favoriter

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Ni som har/haft Apple+, finns det några guldkorn där att se? Med 3 månader så hinner man ju plöja en del 😁

Ted Lasso

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Ni som har/haft Apple+, finns det några guldkorn där att se? Med 3 månader så hinner man ju plöja en del 😁

Ted Lasso är en rolig komedi av skaparen av Scrubs. Foundation kan du testa, lite oklart om man gillar den men Lee Pace som kejsaren är nåt av det bästa jag sett. Ett antal filmer, bland annat två med Tom Hanks. Silo har jag hört mycket gott om, inte sett den än. For All Mankind om du inte sett något (inte kommit ny säsong på länge), alternativhistoria om rymdkapplöpningen av skaparen av Battlestar Galactica. Severance fick god kritik, inte heller sett den än.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyclaw:

Ja det är generellt hög klass på serierna där även om utbudet är ganska litet. Kan varmt rekommendera Severance, Silo, Foundation, Black Bird, The Morning Show, Platonic och Shrinking. Ted Lasso är helt OK också, mångas favoritserie men lite för glättig för min smak.
Andra serier som ska vara bra men som jag ännu inte sett är For All Mankind, Drops of God, The Crowded Room, The Afterparty och Slow Horses.

Skrivet av davitto:

Ted lasso, echo 3, hijack, black bird är mina favoriter

Skrivet av dartan:

Ted Lasso

Skrivet av mpat:

Ted Lasso är en rolig komedi av skaparen av Scrubs. Foundation kan du testa, lite oklart om man gillar den men Lee Pace som kejsaren är nåt av det bästa jag sett. Ett antal filmer, bland annat två med Tom Hanks. Silo har jag hört mycket gott om, inte sett den än. For All Mankind om du inte sett något (inte kommit ny säsong på länge), alternativhistoria om rymdkapplöpningen av skaparen av Battlestar Galactica. Severance fick god kritik, inte heller sett den än.

Tack för alla svar, verkar finnas en del!

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishchef_90:

Tack för alla svar, verkar finnas en del!

Och snart kommer nog Masters of the air med 😀👍🏼

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Och snart kommer nog Masters of the air med 😀👍🏼

Inget datum på den, och det blir det nog inte förrän den strejken är över så de kan marknadsföra ordentligt, men det är sagt 2023.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av mpat:

Inget datum på den, och det blir det nog inte förrän den strejken är över så de kan marknadsföra ordentligt, men det är sagt 2023.

Jag hoppas verkligen på 20 september, men man vet aldrig, har sett fram emot den här serien länge nu

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Herregud, Ted Lasso är absolut segaste skådespelet någonsin, varför denna serie hyllas är obegripligt.

Ska man se en enda serie på Apple är det Severance.

Permalänk
Hedersmedlem

***Tillbaka till topic, snicksnack om serier o.d. hör inte hemma här***

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nimbus:

"This offer is only available for new subscribers." - visas för befintliga prenumeranter

Synd. Köpte Zelda på Elgiganten i maj, fick en betalningsbekräftelse och tänkte inte mer på det. Nu idag har de skickat mig ett kvitto på den transaktionen med dagens datum. Har dock ett par månader kvar av det erbjudande man fick med PS5, men det vore trevligt om man kunnat fylla på med några månader till.

Permalänk
Skrivet av TaunyTiger:

Ja jag har inte sett något brev, men förstår att det blivit försenad.

Fick nytt brev i går om att den är på väg och UPS knackade precis på för att lämna en Renegade.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av General Nord:

RTSP ska fungera på denna kamera även om d-link inte specificerar det.
https://github.com/mouldybread/DCS-6100LH

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tudz:

Produkt: Western Digital Ultrastar DC HC520 SATA Enterprise HDD 7200 RPM, 12 TB
Länk: https://www.amazon.se/dp/B071W4BVVT
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4316024
Pris: 1802 kr

150kr per TB! Dock endast en kvar i lager.

Slut redan

Permalänk
Skrivet av Edvin-89:

RTSP ska fungera på denna kamera även om d-link inte specificerar det.
https://github.com/mouldybread/DCS-6100LH

Kan bekräfta detta. Gick in smidigt i Home assistant med RTSP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JustNuVetJagInte:

Fick nytt brev i går om att den är på väg och UPS knackade precis på för att lämna en Renegade.

Ja jag fick mail idag om att min disk blivit skickad, beräknad leverans tisdag!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvcop:

Hur har det gått? Sitter och pillar på köpknappen.

Vet inte om erbjudandet är kvar men jag fick då min disk i dag, lång leveranstid kan tyckas men inget fel på priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rockybruz:

Kan bekräfta detta. Gick in smidigt i Home assistant med RTSP.

Gick den att köra även om den inte har tillgång till internet?

Visa signatur

Älskar att bygga, reparera och modifiera (typ) allt, datorer, tv-spel, servrar, osv. Startade Modda.se för att hitta likasinnade.

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna ge lite mer information om bärbara datorn som postades i andra tråden, MSI C12M-652NEU.

Skulle detta vara något slags värstingfynd? Den verkar vara ganska okej men hittar lite infor om den. Sedan så verkar endast MEdiaMarket sälja den( Numera Power, pga uppköp) .

Någon som köpt den under helgen och kan ge en lite recension. Tack på förhand.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Skulle någon kunna ge lite mer information om bärbara datorn som postades i andra tråden, MSI C12M-652NEU.

Skulle detta vara något slags värstingfynd? Den verkar vara ganska okej men hittar lite infor om den. Sedan så verkar endast MEdiaMarket sälja den( Numera Power, pga uppköp) .

Någon som köpt den under helgen och kan ge en lite recension. Tack på förhand.

Hittade en relativt utförlig recension här (översatt från spanska)

(tror det är exakt samma modell men alltid lite oklart med laptops)

Permalänk
Officiell jultomte
Skrivet av Rockybruz:

Kan bekräfta detta. Gick in smidigt i Home assistant med RTSP.

Måste den vara ansluten till deras moln eller kan du köra den "lokalt"?

Visa signatur

PC1: i5-13600kf, 32gb DDR5@6000MHz, GTX 1080, Prime Z690-A, Windows 11
PC2: Ryzen 5 5600X, 16GB DDR4, GTX 1070Ti, ROG STRIX B550-F, Windows 10
SRV1: i5 10500T, 16GB DDR4, Debian
Home Assistant-tråden | Stryktipset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Moseby:

Måste den vara ansluten till deras moln eller kan du köra den "lokalt"?

Undrar samma sak. För om den inte behöver deras moln så blir det ett köp direkt, men annars får det vara.

Visa signatur

CPU : Intel Core i7-12700K GPU: MSI GeForce RTX 3070 Ti GAMING X TRIO 8G MB: MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 RAM: Kingston FURY Beast DDR4 3200MHz 32GB; Kingston FURY Beast DDR4 3600MHz 32GB SSD: SSD: Samsung SSD 980 1TB; Samsung SSD 980 PRO 2TB; KINGSTON SNV2S2000G 2TB; Samsung SSD 980 1TB Chassi: Fractal Design Define 7 TG Compact PSU: Seasonic Focus GX 850W CPU kylare: Noctua NH-U12A Skärmar: 2x Asus VG27AQ 27"TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Skulle någon kunna ge lite mer information om bärbara datorn som postades i andra tråden, MSI C12M-652NEU.

Skulle detta vara något slags värstingfynd? Den verkar vara ganska okej men hittar lite infor om den. Sedan så verkar endast MEdiaMarket sälja den( Numera Power, pga uppköp) .

Någon som köpt den under helgen och kan ge en lite recension. Tack på förhand.

Jag har köpt en och den kommer med budbee imorn. Den fanns inte i några varuhus så det är nog svårt att få en recension innan leveranser börjat imorn. Värstingfynd är det ju absolut inte, det är dock väldigt prisvärt i min värld, är dock förvånad över hur många likes den fick och hur snabbt dom tog slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormtrooper:

Produkt: LG 32'' UltraGear 32GQ950 4K Nano IPS 160 Hz HDR HDMI 2.1
Länk: https://www.lg.com/se/monitor/lg-32gq950p-b
Kategori: Bildskärm
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6671763
Pris: 9999 kr (med Benify-rabatt 30% + LG välkomstrabatt 10%)

Klickade hem en själv. I mitt tycke bland de bästa allround-skärmarna för gaming, kontorsarbete och produktivitetsarbete kombinerat. En bra bit under historiskt lägsta pris.

Är den här Benify-rabatt 30% koden personlig?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D • Gigabyte X570S AORUS Pro AX • Noctua NH-D15S Chromax Black •
Crucial Ballistix RGB 3600MHz CL16 2x16GB • 3x Seagate FireCuda 520 2TB •
Gigabyte 3070 AORUS Master • Xiaomi Curved Gaming Monitor 34 •
Asus ROG Strix 850W • Fractal Design Define R5 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Är den här Benify-rabatt 30% koden personlig?

BEN23_LG_MNT_Autumn22 men skaffa benify annars ☺️

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remuz:

Jag har köpt en och den kommer med budbee imorn. Den fanns inte i några varuhus så det är nog svårt att få en recension innan leveranser börjat imorn. Värstingfynd är det ju absolut inte, det är dock väldigt prisvärt i min värld, är dock förvånad över hur många likes den fick och hur snabbt dom tog slut.

Tack för återkopplingen, härligt att du fyndade, hoppas du blir nöjd. Jag var själv sugen men såg att den inte kommer in i lager förens 23 oktober wtf. Eller på hemsidan står det iaf: Förväntas i lager: 2023-10-13.

Alltså får man vänta i 6 veckor innan den ens skickas ut ifrån något lager i Sverige, är detta korrekt uppfattat?! Brukar ElJättarna jobba såhär?!? Kan jag gå in på Elgiganten/NetOnNet och köpa likadan dator och hävda prisgaranti hos konkurrenter?

Det var ju väldigt fräckt mot oss konsumenter, vad händer om något skiter sig så den inte kommer in förens November? Kan man hävda köper när som? Dras pengarna direkt eller betalar man när man hämtar ut varan?!

Tacksam för svar.

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stormtrooper:

Produkt: LG 32'' UltraGear 32GQ950 4K Nano IPS 160 Hz HDR HDMI 2.1
Länk: https://www.lg.com/se/monitor/lg-32gq950p-b
Kategori: Bildskärm
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=6671763
Pris: 9999 kr (med Benify-rabatt 30% + LG välkomstrabatt 10%)

Klickade hem en själv. I mitt tycke bland de bästa allround-skärmarna för gaming, kontorsarbete och produktivitetsarbete kombinerat. En bra bit under historiskt lägsta pris.

Hur får man välkomstrabatten med 10%?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paw:

Är den här Benify-rabatt 30% koden personlig?

Nix, se @Swedishchef_90 svar nedan

Skrivet av Swedishchef_90:

BEN23_LG_MNT_Autumn22 men skaffa benify annars ☺️

Skrivet av Bobvid:

Hur får man välkomstrabatten med 10%?

Vid registrering av ett nytt konto dyker den upp som en kupong som därefter kan nyttjas i kassan tillsammans med Benify-rabattkoden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Tack för återkopplingen, härligt att du fyndade, hoppas du blir nöjd. Jag var själv sugen men såg att den inte kommer in i lager förens 23 oktober wtf. Eller på hemsidan står det iaf: Förväntas i lager: 2023-10-13.

Alltså får man vänta i 6 veckor innan den ens skickas ut ifrån något lager i Sverige, är detta korrekt uppfattat?! Brukar ElJättarna jobba såhär?!? Kan jag gå in på Elgiganten/NetOnNet och köpa likadan dator och hävda prisgaranti hos konkurrenter?

Det var ju väldigt fräckt mot oss konsumenter, vad händer om något skiter sig så den inte kommer in förens November? Kan man hävda köper när som? Dras pengarna direkt eller betalar man när man hämtar ut varan?!

Tacksam för svar.

Du kan tyvärr bara hävda prisgaranti på lagerförd vara. Det fanns ett gäng när jag beställde, sedan postade jag i fyndtråden och 15 likes senare var den slut i lager ungefär. Jag köpte min med klarna då skickas fakturan som du har 14d på dig att betala först när varan skickas. Normalt har du alltså cirka 13d på dig att testa varan innan fakturan ska betalas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Tackar Ser ju ut att fungera. Är mycket möjligt att de har bytt kontroller sedan den hamnade på den där listan. Får bli att beställa ett par stycken, kostar ju inte många kronor.

Uppdatering: Hämtade idag ut en Orico till, och nu är det JMicron-kontroller!

Jag har just nu ingen välfungerande SSD jag är beredd att testa med (ifall det skiter sig), men spontant känns det inte riktigt bra. Vid ett kortare test med en dålig SSD (Asenno 120GB) låser sig kontrollern om man aktiverar Trim; reserverar mig för att det kan vara SSDn också, menmen...

De två tidigare Orico-kabinetten har varit de minst strulande jag haft, ofta tycks de ha klarat sig med mindre ström än mina Inateck exempelvis, men det är trist när tillverkare byter själva modermodemet och det fortfarande säljs som samma artikel.

Bildexempel:

PSY-SSDn sitter i min äldre Orico, med ASMedia-nånting, och Kingston-SSDn sitter i min nya Orico, med Jmicron "Bus 002 Device 003: ID 152d:0578 JMicron Technology Corp. / JMicron USA Technology Corp. JMS578 SATA 6Gb/s"

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7