Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem

Förstår inte. Om du inte har en telenor butik i närheten så är det ju inte på lika villkor. Du försöker jämföra med en butik du inte själv kan köpa den i pga geografisk begränsning vilket tydligt är det som de också anger. Sen spelar det ju nada roll on Kalle i Kiruna kan köpa den lokalt för ett pris medans du bor i ystad och går in på Elgiganten och vill ha samma pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Stämmer. Det är inte geografiskt begränsat. Erbjudandet gäller i alla Telenorbutiker i hela landet. Hur det är i Norge och andra länder vet jag inte, men det gäller i hela Sverige. Kanske möjligen om de hävdar att faktumet att det "bara" gäller i Sverige är en geografisk begränsing (vilket rent faktamässigt det nog kan betraktas vara).

Verkar alternativt som Elgiganten hittat på en ny (troligen oskriven?) regel att varan måste finnas att köpa även i nätbutiker. Fysiska butiker räknas isf. inte längre tydligen.

Men vem vet? Nästa gång kommer det säkert nya begränsningar varför prisgarantin inte gäller.

Mitt tips är att inte räkna med så kallade "prisgarantier" alls, utan bara se det som en fin extra bonus i de få fall som man kan lyckas få de tillämpade.

Ja det var enligt mig tydligt att det var en oskriven regel att det måste finnas i nätlager, eller i en annan butik lokalt. Jag tänkte att en switch lite för halva priset var intressant, så var tvungen att prova. Jag föreslog att de skulle uppdatera sina regler som de avspeglar hur de faktiskt gör, vilket de höll med om.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Förstår inte. Om du inte har en telenor butik i närheten så är det ju inte på lika villkor.

Hur nära måste butikerna ligga varandra för att det skall räknas?

Är det ett visst maxantal mil (tex. 10 mil) ifrån varandra som gäller som gräns, eller måste butikerna vara i stort sett "grannar" (tex. inom exakt samma köpcentrum) för att prisgarantin skall gälla?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Förstår inte. Om du inte har en telenor butik i närheten så är det ju inte på lika villkor. Du försöker jämföra med en butik du inte själv kan köpa den i pga geografisk begränsning vilket tydligt är det som de också anger. Sen spelar det ju nada roll on Kalle i Kiruna kan köpa den lokalt för ett pris medans du bor i ystad och går in på Elgiganten och vill ha samma pris.

De höll i i alla fall men om att reglerna inte var tydliga. De hade kunnat skrivit det betydligt tydligare och inte haft med exemplen som de hade, vilket bara förvirrar eftersom det inte är vad som gäller.

Det låter som att du tror att jag är upprörd men det är jag inte :). Jag hade ett bra samtal med personen i kassan och med kundtjänst och vi var alla överens om att texten på hemsidan i deras regler är oklar och inte stämmer med deras policy de tillämpar. Tänkte det var intressant info och jag hoppas de uppdaterar sina villkor för att spegla deras faktiska policy.

Visa signatur

Ryzen 5800X, Asus ROG Strix B550-E Gaming, Asus ROG Strix 3080 Ti OC, G.Skill Trident Z Neo DDR4 32 GB RAM@3600 MHz cl16, LG 34GN850 + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Vet någon om man fortfarande kan köpa s23 från Samsung för ett billigt pris?
Tror jag behöver en och funderar på Tele2 erbjudande men Samsungs är ju klart bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av milan979:

Vet någon om man fortfarande kan köpa s23 från Samsung för ett billigt pris?
Tror jag behöver en och funderar på Tele2 erbjudande men Samsungs är ju klart bättre.

https://www.samsung.com/se/smartphones/galaxy-s23/buy/
erbjudandet gäller till 11.06.2023

gäller välja rätt färg/storlek som finns i lager

Permalänk
Medlem

Grymt bra tips om Switch Lite, dotter traskade hem med en länge efterlängtad konsol igår. Tack!

Visa signatur

Skräddaren säger nej.

Permalänk
Medlem

Gick in till Telenor på I-huset i Linköping och det var inga som helst konstigheter. Han visste inte riktigt vad en Nintendo Switch var för något. De hade väl typ inte sålt en enda innan så de verkar dumpa dem rejält! Blir skolavslutningspresent till kidsen.

Visa signatur

In Win A1 Plus || AMD Ryzen 5600X || Be Quiet! Dark Rock Slim || Asus ROG Strix B550I || Zotac RTX 3060Ti || Corsair Vengeance LPX 3200Mhz 16Gb

Permalänk
Medlem

Jag köpte en S23 med Tele2. När säger jag upp abonnemanget för att inte få mer än 1 månads betalning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av raptor18:

Jag köpte en S23 med Tele2. När säger jag upp abonnemanget för att inte få mer än 1 månads betalning?

Så snart det startats antar jag (inom 14 dagar är väl ångerrätten). Väntar på att mitt ska dyka upp hos en annan leverantör, men läser man runt lite så verkar det vara sådär om det faktiskt kommer dyka upp ett abb hos dom 😅

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ping:

Jag beställde i fredags med leveranssätt Instabox, sen i lördags beställde jag en till min sambo också men med Postnord. Hon har fått notis att den finns att hämta på ombud, men jag har inte sett skymten av något Instaboxmejl. Skulle ha valt Postnord den här gången.... men den som väntar på något gott som man brukar säga

Beställde en S23 Ultra i lördags som enligt Samsung är skickad i måndags men går inte ens att spåra med Instabox så verkar helt obehandlad där, hade den iaf gått att spåra hade det varit okej men kommer inte använda instabox igen.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ChipZ:

<Uppladdad bildlänk>

Innan jag la till tv-n så låg priset på 6800kr ungefär, när jag la till den droppade det till ett totalpris på 4900-nånting med en s8 i inbyte.

Har även fått mail från vimla att abonnemangsbeställningen inte gick igenom så behöver nog inte ens avbeställa den

Jag har fått mail från Samsung om:
Order completed.
Testade att logga in på Hallon och där finns inte mitt personnummer registrerat.

Verkar som att det blev automatlöst för mig med!

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag har fått mail från Samsung om:
Order completed.
Testade att logga in på Hallon och där finns inte mitt personnummer registrerat.

Verkar som att det blev automatlöst för mig med!

Om jag får gissa så är det manuell hantering. Kan dröja innan det hoppar igång om ni har otur.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag har fått mail från Samsung om:
Order completed.
Testade att logga in på Hallon och där finns inte mitt personnummer registrerat.

Verkar som att det blev automatlöst för mig med!

Samma här, dessutom justerades fakturan ned med värdet på inbytestelefonen, innan jag ens har skickat in den (har inte fått returkuvertet än). Ska givetvis göra det ändå, så man inte får en otrevlig räkning, men jag trodde det skulle göras först när dom kollat telefonen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Har ni lagt ut era mobiler på blocket än då?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Darboux:

Har ni lagt ut era mobiler på blocket än då?

Givetvis inte, mobilen ska ju användas.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darboux:

Har ni lagt ut era mobiler på blocket än då?

Sur för att du inte fick/hann köpa en?

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin1984:

Sur för att du inte fick/hann köpa en?

Dårå? Erbjudandet är ju uppe fortfarande. Men man märker ju en plötslig tillströmning av oöppnade enheter på marknaden som av någon anledning inte tillfredställde säljaren. 🤣
Då kanske man borde bjuda @Min på en öl, i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darboux:

Har ni lagt ut era mobiler på blocket än då?

Tänkte ha min som reserver/komplement till min normala iPhone SE3, som är min huvudtelefon.

Var nog 11 år sedan jag hade en Android-telefon senast. Hade en billig ZTE 2010-2011 med Android 2.x-3.x.

Körde sedan iPhone som privat mobil och Windows Phone/Windows Mobile (7.x-W10) som jobbtelefon (fantastiskt telefonsystem, och grymt bra integration med Exchange/Outlook) fram tills ca 2019 när det tyvärr lades ner av Microsoft.

Har varit 100% iOS och iPhone sedan dess, så skall bli kul och spännande att se hur Android utvecklat sig under de drygt 10+ år jag varit helt borta från det ekosystemet.

Här skall inte säljas något!

Skrivet av DavidtheDoom:

Givetvis inte, mobilen ska ju användas.

Exaktemente!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Telenor i Helsingborg stod att de hade få Nintendo Switch lite på lager, när jag kom dit sa de att deras batch var slut men att de eventuellt skulle få in fler imorgon..

Permalänk
Medlem

Fick bara den trådlösa laddaren skickad i ett separat paket, vilken besvikelse när man öppna och trodde det skulle ligga en S23a där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Fick bara den trådlösa laddaren skickad i ett separat paket, vilken besvikelse när man öppna och trodde det skulle ligga en S23a där.

Fick något iallafall, enligt samsung support håller de kvar min mobil under "behandling" för att den trådlösa laddaren är slut i lagret och de måste skicka bägge i samma packet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Givetvis inte, mobilen ska ju användas.

TVn däremot, den får jag inte ens behålla för sambon

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

Fick bara den trådlösa laddaren skickad i ett separat paket, vilken besvikelse när man öppna och trodde det skulle ligga en S23a där.

Beställde du också en av "görs på beställning"-färgerna? Jag fick nämligen också bara trådlösa laddaren igår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Beställde du också en av "görs på beställning"-färgerna? Jag fick nämligen också bara trådlösa laddaren igår.

någon "samsung-shop-only-grå"
Tänkte att den skulle vara dedikerad för webshopen och inte konkurrera med butikernas kampanjer så den skulle finnas på lager.
Men hade nog fel på den punkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kivi95:

Fick något iallafall, enligt samsung support håller de kvar min mobil under "behandling" för att den trådlösa laddaren är slut i lagret och de måste skicka bägge i samma packet...

Referera till denna tråden när det gäller att skicka allt i samma paket 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

någon "samsung-shop-only-grå"
Tänkte att den skulle vara dedikerad för webshopen och inte konkurrera med butikernas kampanjer så den skulle finnas på lager.
Men hade nog fel på den punkten.

Haha, jag trodde oxå jag var lite smart.
17/6 är preliminärt datum.

Visa signatur

4790k | 780

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrik_:

Haha, jag trodde oxå jag var lite smart.
17/6 är preliminärt datum.

😂 Står att de tillverkas på beställning. Levaran beräknas på 4 veckor. Graphite heter färgen. Beställde själv en och upptäckte sedan att den var för lite. Beställt en gång till... 😂

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Beställde du också en av "görs på beställning"-färgerna? Jag fick nämligen också bara trådlösa laddaren igår.

Ja gjorde det, mitt paket väger 650g har inte hämtat ut än då jag är hemma om ca 1v. Hur mycket vägde ditt i appen?

Permalänk
Medlem

Var tvungen att hämta ut mitt paket för att se om det bara var en laddare. Hör o häpna, det låg en telefon i paketet också. S23 (Svart).

Tänker dock inte vara en sweclockers-moraltant och behålla den utan kräma ut så mycket pengar som möjligt ur någon genom att sälja den. Hoppas det svider ordentligt. 😉