Permalänk
Medlem

Går inte vidare efter botskärmen

Efter min tidigare blunder med vätskekylning köpte jag in nya prylar på webhallen.

Nu krånglar datorn igen. Den fryser sig vid botskärmen och fortsätter inte. Detta efter jag installerat drivrutiner för kortet och sånt. Har resetat BIOS och testat att det inte är minnen resp. grafikkort utan resultat. Är det dags att retunera kortet eller är det nåt mer jag kan testa?

Mitt nya MB är ett ASUS P8B75-V

börjar nu fundera på att köpa en xbox360 för skyrim och en Mac Mini för surf & annat.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk

Kan du komma in i BIOS inställningarna?

Visa signatur

- Man kan ju citera, eller skriva till tomma intet. -

Permalänk
Medlem

Det är det jag inte kan. Den stannar på boot där det står Press del to enter setup. Jag har iof ett trådlöst USB tangentbord och mus som kanske inte hinner gå igång.

Men nu har datorn helt plötsligt börja fungera igen. Det stod nåt om error och sen gick det att gå in bios där jag bara tog save and exit på inställningarna. Blir inte klok på maskinen.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk

edit och tog bort

Permalänk
Medlem

Kanske en bios uppdatering skulle råda bot. även om det fungerar nu så kanske det händer igen.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Var precis det jag funderade på att göra. Det har uppdaterats ser jag nu.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202