Senaste patchen DayZ, korkad?

Permalänk
Medlem

Senaste patchen DayZ, korkad?

Hej, är det bara jag som stör mig sjukt mycket på att de plockat bort respawn knappen?
Helt värdelöst när man dött och spawnar sjukt långt från sina polare, nu måste man antingen bryta ett ben eller bli dödad av zombies för att kunna respawna..

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem

Jag själv tycker faktiskt att det var bra att de tog bort den, men det är väl kanske möjligt att det blir tröttsamt i längden vad vet jag, men det ökar ju rädslan för att dö! Tänk dig själv, det är trots allt en mod om överlevnad, du kanske börjar själv, men även någon vid byn du spawnade i? På vägen för att överleva får du känna på både kärlek och hat, vänner och fiender vilket är en del av överlevnad, enligt mig iallafall.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Jag själv tycker faktiskt att det var bra att de tog bort den, men det är väl kanske möjligt att det blir tröttsamt i längden vad vet jag, men det ökar ju rädslan för att dö! Tänk dig själv, det är trots allt en mod om överlevnad, du kanske börjar själv, men även någon vid byn du spawnade i? På vägen för att överleva får du känna på både kärlek och hat, vänner och fiender vilket är en del av överlevnad, enligt mig iallafall.

Jag kunde inte säga det bättre!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Att du inte kan respawna är för att det ska vara lite mer realistiskt och för att respawning är det absolut mest krävande på hela spelet, det tar 0,2 sekunders serverprestanda för en respawn.

Permalänk

Det jag tycker är bra med detta är att nu kommer fler folk spawna i städer som Solnichniy vilket kör att alla kommer inta va i elektro / cherno. Folk kommer vara lite över allt nu.

Permalänk
Medlem

tycker att de ska gå steget lägre och att man ska få ett straff om man spawnar dör spawnar dör osv.... typ 30min bann, detta kommer göra spelet mycket mer intressant!

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

tycker att de ska gå steget lägre och att man ska få ett straff om man spawnar dör spawnar dör osv.... typ 30min bann, detta kommer göra spelet mycket mer intressant!

Ja för utom för vissa som kör det för första gången och spawnar dör spawnar dör spawnar dör....

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Ja för utom för vissa som kör det för första gången och spawnar dör spawnar dör spawnar dör....

Sant, men de kan man säkert komma runt t.ex hur mycket speltid han har eller om han bara står stilla när han blir attackerad etc...

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk

Att de tagit bort respawnen ändrar ingenting, tar bara lite längre tid att dö, och på så sätt hitta ett ställe att börja i närheten av dit man ska, så tycker inte det spelar någon större roll. Däremot verkar ju Six Launcher vara helt fuckad nu, skulle spela med min kompis igår, och varje server som jag hittar, hittar inte han, även om han söker på servernamnet (som vi har gjort ett 30tal gånger innan), och idag är det samma sak för mig och min sambo, som sitter på samma jävla nätverk, servrar jag hittar finns inte för henne, de hon hittar syns inte för mig...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Tror det var något bekymmer hos gamespy som gjort att serverlistan bara laddar 500st istället för alla (2200+).
Idag tankade jag ner senaste versionen av Dayzcommander och då verkade det fungera igen.

Permalänk
Medlem

Patchen har dock medfört en del buggar i suits, särskilt ghillie suiten. Finns stor chans att om du tar upp den så kommer den inte finnas i väskan eller om du tar på dig den så försvinner din backpack. Buggen att den i sällsynta fall dödar en har också kommit tillbaka.

Permalänk
Medlem

Jag spawnade mitt i en vägg i navy sobor (tror jag den heter). Trodde jag inte skulle kunna komma ut först men lyckades på något sätt gå igenom väggen och ta mig fri.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av lolflakes:

Jag spawnade mitt i en vägg i navy sobor (tror jag den heter). Trodde jag inte skulle kunna komma ut först men lyckades på något sätt gå igenom väggen och ta mig fri.

Jo, har ju tänkt på att det skulle vara bra att kunna respawna om man skulle fastna på något ställe som man inte kan ta sig ifrån, spelet är ju inte direkt buggfritt, så känns inte helt osannolikt att det händer förr eller senare, och är man på ett ställe där man inte kan bli "räddad", dvs skjuten av en kompis så får man sitta där i en evighet.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Stör mig inte speciellt mycket på att det inte finns någon respawn knapp när man lever. Men som ni säger så kan det ju bli problem om man fastnar någonstans och inte kan komma därifrån.
Enda alternativet då är väl att vänta tills man hungrar ihjäl.

Vad jag däremot hatar och avskyr är alla ALT+F4 töntar. Det måste fixas, 60-70% av alla man försöker knäppa gör det. Häromdagen var någon och campade mig och mina vänners tält där jag blev dödad. Men kompisen med L85'a och Ghillesuit lyckades flanka honom och hittade honom. Han drog 2 skott på honom, ett i huvudet enligt honom men det vet jag inte.
Men dessvärre hann fegjäveln köra ALT+F4 och loggade in på någon annan server där han käkade upp sitt liv, bandage och hela den biten. Sen springer han givetvis runt innan han loggar tillbaka på våran server och knäpper kompisen.

Sen är ju item duplication är stort problem just nu.
Har fått flyttat våra tält ett gäng gånger pga att vårat gömställe har blivit hittat. Men när man packat ihop tälten och ställt dom någon annanstans och har vägarna förbi gamla stället så står fortfarande tälten kvar (efter en server restart kommer de tillbaka med allt innehåll). Grejorna man tagit ur tälten man låter stå kvar kommer också tillbaka vid server restart.
Vissa har ju satt i system att duplicera grejor som flitiga små hamstrar.

Hittar du 7-8 tält så är chansen rätt stor att det exploitade dupe's. Just nu springer ju varenda en man möter runt med NVG's och vursting vapen.

Ja det är de 2 problemen jag innerligt hoppas de fixar snart. Det förstör verkligen nöjet med spelet när folk dör kan de bara springa till sina tält och ha nya vursting vapen. Å andra sidan är det ju en alpha så man ska väl kanske inte begära för mycket, men det borde ju vara en ganska "grov bugg" som man ska städa bort i alpha.
Jaja, får ser vad som händer i kommande patcher.

Ja det är de 2 problemen jag hoppas det fixar så snart som möjligt, för det förstör verkligen

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R6 | Moderkort: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | CPU: Intel Core i7 8700K | Minne: Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 16GB | GPU: Palit GeForce GTX 1080 Ti 11GB Jetstream | OS Disk: Samsung 960 EVO 500GB | PSU: Corsair RM750x 750W | Skärm: BENQ XL2720T@120hz
Kylning: Corsair H150 RGB (Vattenkylning)

Permalänk
Skrivet av Wiiga:

Stör mig inte speciellt mycket på att det inte finns någon respawn knapp när man lever. Men som ni säger så kan det ju bli problem om man fastnar någonstans och inte kan komma därifrån.
Enda alternativet då är väl att vänta tills man hungrar ihjäl.

Vad jag däremot hatar och avskyr är alla ALT+F4 töntar. Det måste fixas, 60-70% av alla man försöker knäppa gör det. Häromdagen var någon och campade mig och mina vänners tält där jag blev dödad. Men kompisen med L85'a och Ghillesuit lyckades flanka honom och hittade honom. Han drog 2 skott på honom, ett i huvudet enligt honom men det vet jag inte.
Men dessvärre hann fegjäveln köra ALT+F4 och loggade in på någon annan server där han käkade upp sitt liv, bandage och hela den biten. Sen springer han givetvis runt innan han loggar tillbaka på våran server och knäpper kompisen.

Sen är ju item duplication är stort problem just nu.
Har fått flyttat våra tält ett gäng gånger pga att vårat gömställe har blivit hittat. Men när man packat ihop tälten och ställt dom någon annanstans och har vägarna förbi gamla stället så står fortfarande tälten kvar (efter en server restart kommer de tillbaka med allt innehåll). Grejorna man tagit ur tälten man låter stå kvar kommer också tillbaka vid server restart.
Vissa har ju satt i system att duplicera grejor som flitiga små hamstrar.

Hittar du 7-8 tält så är chansen rätt stor att det exploitade dupe's. Just nu springer ju varenda en man möter runt med NVG's och vursting vapen.

Ja det är de 2 problemen jag innerligt hoppas de fixar snart. Det förstör verkligen nöjet med spelet när folk dör kan de bara springa till sina tält och ha nya vursting vapen. Å andra sidan är det ju en alpha så man ska väl kanske inte begära för mycket, men det borde ju vara en ganska "grov bugg" som man ska städa bort i alpha.
Jaja, får ser vad som händer i kommande patcher.

Ja det är de 2 problemen jag hoppas det fixar så snart som möjligt, för det förstör verkligen

Inte bara folk som kör alt+F4, tror även många har någon bot som disconnectar dem så fort någon skjuter mot dem, är många gånger jag skjutit mot folk med snipers där de försvunnit någon millisekund efter jag skjutit. Sen såklart finns det saker som när jag träffade på en snubbe som satt utanför sin pickup i skogen, jag smög mig mot honom och var bara 7-10 meter ifrån honom, började skjuta kanske 10 skott med min bizon (semi, inte full auto) som jag såg träffade, han la sig ner och kröp runt lite, och sköt då 18 skott till, var av säkert hälften måste träffat, och ändå dog han inte, utan kunde hoppa in i sin pickup och bränna iväg inåt skogen.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Inte bara folk som kör alt+F4, tror även många har någon bot som disconnectar dem så fort någon skjuter mot dem, är många gånger jag skjutit mot folk med snipers där de försvunnit någon millisekund efter jag skjutit. Sen såklart finns det saker som när jag träffade på en snubbe som satt utanför sin pickup i skogen, jag smög mig mot honom och var bara 7-10 meter ifrån honom, började skjuta kanske 10 skott med min bizon (semi, inte full auto) som jag såg träffade, han la sig ner och kröp runt lite, och sköt då 18 skott till, var av säkert hälften måste träffat, och ändå dog han inte, utan kunde hoppa in i sin pickup och bränna iväg inåt skogen.

Permalänk
Skrivet av Kryll:

Jo, något sånt var det kanske, men tror att det bara var bugg, för han stannade en bit bort (tror att han bandagerade sig).

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, något sånt var det kanske, men tror att det bara var bugg, för han stannade en bit bort (tror att han bandagerade sig).

Nope, godmode fusk.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Skrivet av davitto:

Nope, godmode fusk.

Vad vet du om det, du var ju inte riktigt där, eller hur? Och har varit med om många gånger om folk som inte dött på jättelänge, för att dö sen. Bara för att förtydliga pratar jag nu om min händelse, inte videon.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vad vet du om det, du var ju inte riktigt där, eller hur? Och har varit med om många gånger om folk som inte dött på jättelänge, för att dö sen. Bara för att förtydliga pratar jag nu om min händelse, inte videon.

Öh. Kolla du ens videon? Sen, hur upplyst är du om alla fusk på arma 2? Det där är 300% Godmode.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Hehe, läs sista meningen av vad lasergurka sa så förstår du

Apropå alt+f4 undrar jag varför man inte bara har som en logout timer/sensor. Med det menar jag som i vissa spel då spelet typ säger "du kan inte logga ut när fiender är nära, hitta en säker plats" och på det en liten timer dessutom. avståndet och lite mer precist hur det ska funka med sensorn kan man juh diskutera, men nått sånt skulle jag gilla iaf.

Visa signatur

Stuff

Permalänk

När jag installerade en update igår och skulle spela blev det 3% last på graffet och ca 1 fps
testade och spela idag och det fungerade utmärkt, nån som har haft likadant eller vet vad det kan bero på ?
datorn står i signaturen

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING, Intel Core i9 10850K kyld av custom loop 360+140mm rad, Corsair 16GB DDR4 3200MHz, EVGA RTX 2070 Black gaming, PNY 1TB NVME m.2, Ocz 480GB SSD, random 1 tb hårddisk, Corsair AX860i Och allt sitter i ett Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Jag har svårt nog att hitta mina kamrater och överleva zombier så det drabbar inte mig så hårt.

Permalänk
Medlem

Problemet med en logout-timer är att folk använder det för att dupa items med. Det är ju även ett faktum att servrarna är rätt instabila kan ju bidra till en hel del problem i samband med en timer. Rocket håller dock på och samlar data för att kunna skapa algoritmer som känner igen dc:ande för att på så vis kunna hive-banna folk.

@Kalsongen Det var problem med sevrarna igår, därav laggandet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalsongen:

När jag installerade en update igår och skulle spela blev det 3% last på graffet och ca 1 fps
testade och spela idag och det fungerade utmärkt, nån som har haft likadant eller vet vad det kan bero på ?
datorn står i signaturen

Skulle kunna ha varit något fel på servern.

Permalänk
Skrivet av davitto:

Öh. Kolla du ens videon? Sen, hur upplyst är du om alla fusk på arma 2? Det där är 300% Godmode.

Tur att du är läskunnig

Jag citerar min senaste kommentar; "Bara för att förtydliga pratar jag nu om min händelse, inte videon."

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av olle360:

tycker att de ska gå steget lägre och att man ska få ett straff om man spawnar dör spawnar dör osv.... typ 30min bann, detta kommer göra spelet mycket mer intressant!

Men villken briljant idé!........ om du dör så blir du bannad!
HA IN YOUR FACE! Med vänlig hälsning /Admin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hede:

Men villken briljant idé!........ om du dör så blir du bannad!
HA IN YOUR FACE! Med vänlig hälsning /Admin.

vad är det med den här killen?

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster