Webhallen under all kritik.

Permalänk
Medlem

Webhallen har oftast varit riktigt bra men i veckan som var typ tisdags skickade jag ett mail angående en kylare som gått sönder som jag ville reklamera. Fick inget mail så jag skickade ett nytt på fredagen och först nu idag kom ett svar att de skulle skicka en fraktsedel. Vad har hänt med webbis, min favorit butik för att beställa spel och dyl men att det ska ta nästan en vecka innan de svarar på mail är inte acceptabelt. Brukar bara beställa datordelar från Inet eller Komplett och där får man verkligen svar direkt angående reklamationer men i just detta fall hade ingen kylaren på lager förutom webhallen.

Kommer troligtvis fortsätta beställa spel därifrån men det kanske är dags att se sig om efter en ny butik.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av BooliBoo:

Webhallen har oftast varit riktigt bra men i veckan som var typ tisdags skickade jag ett mail angående en kylare som gått sönder som jag ville reklamera. Fick inget mail så jag skickade ett nytt på fredagen och först nu idag kom ett svar att de skulle skicka en fraktsedel. Vad har hänt med webbis, min favorit butik för att beställa spel och dyl men att det ska ta nästan en vecka innan de svarar på mail är inte acceptabelt. Brukar bara beställa datordelar från Inet eller Komplett och där får man verkligen svar direkt angående reklamationer men i just detta fall hade ingen kylaren på lager förutom webhallen.

Kommer troligtvis fortsätta beställa spel därifrån men det kanske är dags att se sig om efter en ny butik.

Typ tisdags? Antingen skickade du ett mail på tisdagen eller inte.

Glöm inte bort att det har varit söndag hela helgen inklusive fredag så det har ju bara tagit ett par dagar.
Du har inte WH i närheten?

Permalänk
Medlem

Skickade det första tisdag förmiddag och det andra torsdag eftermiddag. Men det kanske bara är jag som tycker att det tar för lång tid även fast det har varit midsommar och allt. Visst, förfesten kanske börjar redan på måndag och då kan man ju acceptera det. Men samtidigt så har ju webhallen varit betydligt snabbare på att svara på mail. Skickade man ett mail så hade an oftast svar 2-3tim senare det är ju mest det som är irreterande att de blivit så mycket sämre.
Jämför man dem med Inet som i princip alltid svarar efter 2-3 tim. Man kan till och med skicka mail kl 17 och man får svar kl 20 det är service det.

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Känner igen att WH tar evigheter att svara på mail. La en order på kvällen, märkte att jag hade glömt en kabel. Skickade ett mail om det en timme efter. Dagen därpå skockades mitt paket och jag fick det ytterliggare en dag efter det, utan sladd. Jag löste sladdproblemet i en butik i stan samma dag som jag fick paketet. Svar på mitt mail kom en vecka efter, personen frågade om hen skulle skicka en kabel. Jag avböjde och sa att det hade löst sig. Gick ytterliggare fem dagar, då fick jag ett mail till där det stod något i stilen, bra att det löste sig. WHs personal är trevlig men ddt känns som att dem borde vara fler och läsa nya mail varje morgon för att se om någon vill ändra i sin order.

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig haft några problem med Webhallen, och har säkert gjort 30+ beställningar därifrån. När jag gör en beställning så brukar paketet ligga i brevlådan (eller hos postombudet) efter 2 dagar. Jag har inte haft så värst mycket mail/telefonkontakt med dem, men i förrgår skickade jag faktiskt ett mail och fick svar dagen efter.