Permalänk
Medlem

Samsung 830 bulk

Om man köper en Samsung 830 utan vare sig Laptop eller Desktop paketet. Är det svårt att få den att passa i en laptop?
Vill inte betala extra för onöidgt krimskrams såsom Norton Ghost.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lethul:

Om man köper en Samsung 830 utan vare sig Laptop eller Desktop paketet. Är det svårt att få den att passa i en laptop?
Vill inte betala extra för onöidgt krimskrams såsom Norton Ghost.

Rätta mig om jag har fel, men jag tror att bulk versionen levereras utan "gummikanten" ovanpå disken, som gör den lika tjock som en "vanlig" 2,5" Hårddisk. så det kan hända att den sitter löst inuti laptopen då.
Dock borde du, om du är lite påhittig, kunna tillverka något liknande att fästa på SSDn så den får rätt tjocklek. Min första tanke var att klippa ut något i ex. skumgummi och trycka dit med dubbelhäftande tejp. Dock kan värmen i laptopen smälta tejpen, så se upp!

//Klirre

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Rätta mig om jag har fel, men jag tror att bulk versionen levereras utan "gummikanten" ovanpå disken, som gör den lika tjock som en "vanlig" 2,5" Hårddisk. så det kan hända att den sitter löst inuti laptopen då.
Dock borde du, om du är lite påhittig, kunna tillverka något liknande att fästa på SSDn så den får rätt tjocklek. Min första tanke var att klippa ut något i ex. skumgummi och trycka dit med dubbelhäftande tejp. Dock kan värmen i laptopen smälta tejpen, så se upp!

//Klirre

Det är just det jag funderade på om det går att lösa smidigt och säkert, om det är någon som har gjort det själv?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av lethul:

Det är just det jag funderade på om det går att lösa smidigt och säkert, om det är någon som har gjort det själv?

Silvertejp är din vän.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Låter dumsnålt, särskilt som CDON säljer laptop-versionen för samma pris som basic.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Låter dumsnålt, särskilt som CDON säljer laptop-versionen för samma pris som basic.

Du har nog rätt