Använd proxy för att köpa premium! [Battlefield 3][guide]

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Har testat med två olika indiska proxys en https och http, båda visar engelska. Har checkat alla protokoll

Jag använde indisk proxy och det fungerade. Tänk på att de pratar engelska i Indien!

Ett tips är att kolla så priserna är i rupies och att länken du är på visar något i stil med "en_IN"

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliffe:

Jag använde indisk proxy och det fungerade. Tänk på att de pratar engelska i Indien!

Ett tips är att kolla så priserna är i rupies och att länken du är på visar något i stil med "en_IN"

en_us blev det..

Nvm såg nu valutan, tack:)

Edit: Har köpt nu, dock så sket den i e-card.

Hur lång tid tar det för emailet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

en_us blev det..

Nvm såg nu valutan, tack:)

Edit: Har köpt nu, dock så sket den i e-card.

Hur lång tid tar det för emailet?

Du bör ha premium i BL efter nån minut bara mailet kom först efter nån timme för mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Avstängd

Jag kommer att få mitt refundat, EA's "Fraud Department" hade kollat mitt köp och tagit bort Premium från mitt konto, fick dock behålla CQ.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Release: 28/6

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av piercing:

Release: 28/6

Ja.men fortfarande ett bra pris

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Aaaah, vill ju inte vänta men 200 kr är ju rätt mycket billigare...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Köpt via indisk proxy, och får nu error när jag försöker starta en premium-server.

"This server requires Premium."

Permalänk
Medlem

Köpte via Indisk proxy för ca 1h sedan, pengarna är reserverade på min bank. Inte fått något mail och det står inget på Orgin/Orderhistoriken.
Hur lång tid tar det innan det händer något öht tro?

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Köpt via indisk proxy, och får nu error när jag försöker starta en premium-server.

"This server requires Premium."

Läste lite här ----> battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654348064089615/
Har du kollat om du har fått tillbaka pengar från EA ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennizaybek:

Läste lite här ----> battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654348064089615/
Har du kollat om du har fått tillbaka pengar från EA ?

Använde e-kort, vilket är borttaget nu skulle jag tro.. Så tvivlar på att jag får tillbaks nåt. Kommer iaf aldrig mer köpa något från EA vilket som.

Permalänk
Skrivet av m4gnify:

Köpt via indisk proxy, och får nu error när jag försöker starta en premium-server.

"This server requires Premium."

Skrivet av m4gnify:

Använde e-kort, vilket är borttaget nu skulle jag tro.. Så tvivlar på att jag får tillbaks nåt. Kommer iaf aldrig mer köpa något från EA vilket som.

Tror inte EA kommer lämna dig sådär typ . Du lär ju få tillbaka pengarna om du inte får tillbaka premium ?? Eller

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennizaybek:

Tror inte EA kommer lämna dig sådär typ . Du lär ju få tillbaka pengarna om du inte får tillbaka premium ?? Eller

med giriga EA vet man aldrig tbh.

Permalänk

Uppdaterar mitt nu, hoppas jag får ha kvar det... Läste också att det va folk som inte använt proxy som har samma problem (om de inte ljuger)

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem

Jag får prova med en idé jag fick förut.. "min farmor bor i Indien" fast får vänta tills imorgon since deras livechat e nere för dagen

Permalänk
Avstängd

Nu är även CQ borttaget från mitt konto..

Permalänk
Medlem

Done! Funkar som det ska

Permalänk
Medlem

Fick mitt för någon timme sedan, fungerar klockrent.
Frågan är bara när EA anser att jag har blåst dem och revokar min access..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rillee:

Jag löste det där med att ändra land under konto inställningar på ea kontot

Skickades från m.sweclockers.com

Får samma problem, dock har jag ändrat till indien på Ea kontot. Tar det tid att aktivera eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Ja.men fortfarande ett bra pris

Helt klart, där ska jag handla till min bror. Sjukt att det är billigare i butik än på utvecklarens egen webbshop.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av dennizaybek:

Läste lite här ----> battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654348064089615/
Har du kollat om du har fått tillbaka pengar från EA ?

Får se vad som händer då. Verkar ju inte som att alla som "ful köpt" blir av med det? Hur många här t.ex som köpt via Indisk proxy har blivit av med Premium?
Frågan man kan ställa sig är också, hur många, som blir av med Premium nu kommer att betala fullpris på "svenska" origin?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon188021:

Får samma problem, dock har jag ändrat till indien på Ea kontot. Tar det tid att aktivera eller?

Fixade det! Det tog lite tid bara:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Frågan man kan ställa sig är också, hur många, som blir av med Premium nu kommer att betala fullpris på "svenska" origin?

Ja du, inte jag iaf.

Permalänk
Avstängd

Varför fortsätter ni köpa med proxy? Ni kommer inte att få behållas premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Varför fortsätter ni köpa med proxy? Ni kommer inte att få behållas premium.

Dårå? strider det emot desas ToS? eller vad den nu heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Dårå? strider det emot desas ToS? eller vad den nu heter.

Jag skulle tro det. Har för mig att det står något om landstillhörighet när du handlar deras tjänster. Mitt Premium är kvar sen en vecka tillbaka i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samistar:

Varför fortsätter ni köpa med proxy? Ni kommer inte att få behållas premium.

har du en källa från EA själva? och inte bara ett Email eller en chattkonversation.

Det värsta som kan hända är att man blir av med premium, antar att man bör kunna betala en avgift för att behålla det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pewtah:

Dårå? strider det emot desas ToS? eller vad den nu heter.

Skrivet av Asynjur:

Jag skulle tro det. Har för mig att det står något om landstillhörighet när du handlar deras tjänster. Mitt Premium är kvar sen en vecka tillbaka i alla fall.

Skrivet av olle:

har du en källa från EA själva? och inte bara ett Email eller en chattkonversation.

Det värsta som kan hända är att man blir av med premium, antar att man bör kunna betala en avgift för att behålla det.

Jag fick inte behålla premium iaf. Har ingen källa men deras kundtjänst förklarade att deras bedrägeriavdelningen hade kollat på min betalning och tagit bort premium.

Permalänk
Medlem

Är priset i Indien höjt? När jag gick in nu var priset 2699 rupier eller vad det nu är de använder, var det inte 1499 innan?

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 16000 Moderkort: ASUS PRIME B350-PLUS Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 Ram: 16GB PSU: Corsair HX750W Chassi: Fractal Design Define C