Permalänk
Medlem

Jobbdator laptop programmering

Köpråd
Jag får "önska" en ny laptop på mitt nya jobb. Jag kommer att programmera, huvudsakligen mha Visual Studio, och jag funderar på en Ultrabook. Det är rätt stora projekt man håller på med så helst nån med bra prestanda. Jag kan väl nämna att de lite tyngre kompileringarna sker på arbetsstation / kompileringsserver, så därför vill jag gärna ha något som är portabelt (nån ultrabook).

Önskemål:
* Riktigt bra skärm. Matt så att den går att använda under olika belysningsförhållanden. Hög upplösning, minst 1600x900 så att jag inte behöver scrolla i källkodsfilerna.
* Riktigt bra tangentbord / musplatta. Jag kommer att sitta och skriva och det spelar stor roll att jag kan hamra på snabbt med ett responsivt tangetbord. Jag har mycket högt antal tangentnedtryckningar per minut när jag jobbar.
* Sandy Bridge CPU eller Ivy Bridge, Low Voltage OK.
* Måste inte nödvändigtvis officiellt vara en "Ultrabook" sålänge den väger under 2 kg.
* Måste vara tillgånglig i Sverige nu eller inom nån vecka då min nya arbetsgivare vill att jag börjar ASAP (trots att jag fortfarande jobbar på mitt gamla jobb dagtid lol)
* Det finns ingen prisgräns egentligen, men det får inte finnas ett Äppelmärke på datorn.

Jag hade helst velat ha den här men den verkar ju inte vara tillgänglig än: http://www.asus.com/Notebooks/Superior_Mobility/ASUS_ZENBOOK_...

Någon som kan föreslå något liknande ? Kanske en Lenovo ?
Mvh Oldskool