Till alla som lirar DayZ

Permalänk
Medlem

Till alla som lirar DayZ

Tjena! är osäker på hur många som har sätt detta men jag tänkte att det är lika bra att göra ny tråd för det och hoppas att de flesta ser.
Som många har märkt som lirar dayZ så är det ibland (eller oftast snarare) väldigt svårt att ta sig in på servrar då allt man får är "waiting for server to respond"
och de har varnat på forumet på dayZ till en del av varför.
För att folk spammar in i massa servrar eller på samma om och om igen när det får detta meddelande.
problemet då är att du redan en gång har hamnat i kö i deras hive program (vet inte exakt hur det fungerar) och den berabetas så snabbt den kan och när du spammar in och ut så gör den det om å om å om igen och det slutar med att hela programmet blir förvirrat och sprutar ut massa nonsen eller börjar tugga corrupt data vilket leder till ännu längre tid att ta sig in och värsta fall måste de starta om servern. (allafall vad jag förstod det som från vad en server admin skrev)
så vänta allafall 5-10 minuter (eller om ni hamnar i debug forest) innan ni prövar rejoina.
det är inte lika stort problem om man prövar olika servrar men det är helt klar inte bra för någon att göra det alls då det skapar mer problem för servrarna och andra spelare.
en admin visade dessa bilder för forumet

där vi kan se hur stor skillnad det är när folk connection spammar in och ut hela tiden emot normalt.
taget från samma admin

When all of a sudden you're hitting 45k and you can go into the server and watch a wall of disco/reco messages, you can be damn sure that when you open up the detailed reports and start filtering the results, you're going to a) be watching your server go absolutely apeshit and b) the server is going to be making whatever server it's trying to communicate with go absolutely apeshit as well.

mer information finns här
http://dayzmod.com/forum/showthread.php?tid=3208

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Ja enda sättet verkar vara att ge tillåtelse åt fler servrar, eller att koda om det så kontrollen sker efter man har loggat in på en server.

Jag menar om folk vill spela då är ju enda sättet att försöka hamra sig in på en server.

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem.

Men detta kommer väl lösas. Sist jag snacka med rocken skulle dom nog fimpa the hive.

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem

fixas, eller ta bort hive å köra med annat eller vad de nu än gör så är detta problemen som finns just nu
jag kände inte till det för än idag så jag tänkte att det är bästa att sprida på det så mycket som går så jag gjorde en tråd här

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem.

Ta bort the hive lär ju vara bäst.

1. Vi blir oberoende av devs servrar=mer tid för dom att utveckla modden ist.

2. Ingen server to server loot.

3. Ingen ghosting.

4. Eftersom din gubbe kommer att sparas på serven du lirar på kan du inte vara vilken skitstövel som helst, folk kommer att lära sig vilka som går att lite på och vilka som trollar folk.

Jag ser det bara positivt ja

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Prie:

Ta bort the hive lär ju vara bäst.

1. Vi blir oberoende av devs servrar=mer tid för dom att utveckla modden ist.

2. Ingen server to server loot.

3. Ingen ghosting.

4. Eftersom din gubbe kommer att sparas på serven du lirar på kan du inte vara vilken skitstövel som helst, folk kommer att lära sig vilka som går att lite på och vilka som trollar folk.

Jag ser det bara positivt ja

blir dock väldigt segt om man vill lira med polare och servern är full, eller om servern går ned (pga xxxx eller yyyy anledning) mm.
hela grejen som rocket sagt är att det ska kunna sparas vart du än är och det ska vara samma på alla servrar

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5