[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Oj, 3D! Känns fancy för 90-tal eller så är jag bara äldre än jag minns..
Kan det vara Tekken?

Inte Tekken, men turneringstemat har dom gemensamt.
Jag minns det som fantastiskt snyggt när det kom jämfört med andra spel jag spelat då.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Nu gissar jag vilt om en spelserie jag aldrig spelat: kan det vara någon av Toshinden spelen?
Typ tvåan?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nu gissar jag vilt om en spelserie jag aldrig spelat: kan det vara någon av Toshinden spelen?
Typ tvåan?

Mycket bra gissning, det är Battle Arena Toshinden 2 och bollen är din 😊

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Lite flyt där
Kommer knappt ihåg de spelen men mindes första spelet som mer primitivt, så gissade på en sequel

Ok, vi kör ett svårt spel (både att spela och att känna igen skulle jag tro ) kopplat till DrSwizz tidigare bild!

https://imgur.com/a/5UvaJsW

*edit*
jag har redigerat toppen av bilden lite lagom så man inte kan läsa titeln på spelet

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Roger W:

Lite flyt där
Kommer knappt ihåg de spelen men mindes första spelet som mer primitivt, så gissade på en sequel

Ok, vi kör ett svårt spel (både att spela och att känna igen skulle jag tro ) kopplat till DrSwizz tidigare bild!

https://i.imgur.com/K0Icie7.png
https://imgur.com/a/5UvaJsW

*edit*
jag har redigerat toppen av bilden lite lagom så man inte kan läsa titeln på spelet

Ser väldigt likt ut Lander?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Ser väldigt likt ut Lander?

Jag tror inte det finns några Panzer III stridsvagnar i Lander

*edit*
Menar du det här Lander?
https://www.youtube.com/watch?v=An7j5OQESIQ

Ännu ett spel jag missat - tack för inspirationen
(Ser inte jättelika ut?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Ser väldigt likt ut Lander?

Aha nu fattar jag!
Spelet Virus som nämnts förut började som ett demo som hetter Lander på Acorn Archimedes maskinerna. Sen ändrades namnet till Zarch när det släpptes "på riktigt" på Acorn, och ändrades igen till Virus när det släpptes på Amiga/Atari.
Så jag antar du tänker på det spelet och inte spelat ovan från Psygnosis?

Isåfall är du helt på rätt spår
(hint: vad kom sen med samma spelmotor?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Roger W:

Aha nu fattar jag!
Spelet Virus som nämnts förut började som ett demo som hetter Lander på Acorn Archimedes maskinerna. Sen ändrades namnet till Zarch när det släpptes "på riktigt" på Acorn, och ändrades igen till Virus när det släpptes på Amiga/Atari.
Så jag antar du tänker på det spelet och inte spelat ovan från Psygnosis?

Isåfall är du helt på rätt spår
(hint: vad kom sen med samma spelmotor?)

Haha ja jag tänkte på demo-spelet till Acorns RISC-burkar, brukar alltid dyka upp som häftigt exempel på tidig 3d.

Fuskade lite då och kom fram till att uppföljaren heter Conqueror!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Haha ja jag tänkte på demo-spelet till Acorns RISC-burkar, brukar alltid dyka upp som häftigt exempel på tidig 3d.

Fuskade lite då och kom fram till att uppföljaren heter Conqueror!

Yes rätt svar och snyggt grävt

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Sitter redaktör @UndaC på någon kluring att köra vidare med?

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Ok, jag vill veta vilket spel den här herren kommer från:

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

@UndaC: Moonstone, a hard Days Knight.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av kribb:

@UndaC: Moonstone, a hard Days Knight.

correctomundo!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

@kribb Som vinst får du lägga upp en ny bild på ett klurigt spel, eller bara ett bra spel 😊

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Jag tar över pucken på denna och följer upp med detta spel.
Lagt MÅNGA timmar på det i min ungdom.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Jag tar över pucken på denna och följer upp med detta spel.
Lagt MÅNGA timmar på det i min ungdom.

https://i.imgur.com/C25Pdwp.jpg

Millennium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribb:

Millennium?

Det är halva titeln.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av The_St1g:

Det är halva titeln.

Millennium 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribb:

Millennium 2.2

Korrekt.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem

Jag lägger in en då

Permalänk
Medlem

Denna tror jag inte har kommit upp i tråden tidigare

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av kribb:

Jag lägger in en då

Nån liten del av minnet grävde fram Escape from Colditz (kanske har varit i tråden för länge sen) och när jag citerade ditt inlägg så blev det bekräftat på en gång! (namnet på spelet finns ju i sökvägen till bilden, vilket gör det lite för enkelt att fuska )

Skrivet av BeanoBauer:

Denna tror jag inte har kommit upp i tråden tidigare

En bild i taget gäller i tråden
... men eftersom jag prickat kribb:s bild redan, så kan vi köra på din nu istället

*edit* kan spelet heta Area 51 eller nått sånt? Stuket känns bekant, lite 90-tals Midway arkadspel, men vet inte om jag blandar ihop lite olika spel nu.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

En bild i taget gäller i tråden
... men eftersom jag prickat kribb:s bild redan, så kan vi köra på din nu istället

*edit* kan spelet heta Area 51 eller nått sånt? Stuket känns bekant, lite 90-tals Midway arkadspel, men vet inte om jag blandar ihop lite olika spel nu.

Ursäkta, det missade jag! Hyfsat gissning, men inte korrekt

Måste haft otur med tänkandet tidigare och missade helt reglerna för tråden, så mitt inlägg kan tas bort, ska ju inte komma här och kapa tråden bara så där

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeanoBauer:

Ursäkta, det missade jag! Hyfsat gissning, men inte korrekt

Måste haft otur med tänkandet tidigare och missade helt reglerna för tråden, så mitt inlägg kan tas bort, ska ju inte komma här och kapa tråden bara så där

Nää jag tycker vi kör med din bild! Jag har ingen vettig bild på gång ändå. (börjar få ont om idéer )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeanoBauer:

https://i.ibb.co/hF13yBL/bb.jpg

Denna tror jag inte har kommit upp i tråden tidigare

Är det månne Time Crisis? Fick för mig att det var polygoner men la en sökning och det verkade ganska likt.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Ser ju lite likt ut Lethal Enforcers, fast lite för clean digitaliserad bild för det kanske.

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Är det månne Time Crisis? Fick för mig att det var polygoner men la en sökning och det verkade ganska likt.

Skrivet av UndaC:

Ser ju lite likt ut Lethal Enforcers, fast lite för clean digitaliserad bild för det kanske.

Inte korrekt. Detta spel släpptes för både mac och windows. Hade mardrömmar från "skurkarna" i spelet i mitten av 90-talet.

Visa signatur

Eglobal mini-pc // Intel i7 8750H // 16gb ddr4 @ 2666mhz // eGPU-lösning Sapphire RX Vega 56 nVME --> pcie x4

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeanoBauer:

Inte korrekt. Detta spel släpptes för både mac och windows. Hade mardrömmar från "skurkarna" i spelet i mitten av 90-talet.

Min första tanke var också Time Crisis, ett spel jag verkligen älskade.
Men mardrömmar för mig att tänka på House of the dead, även om jag inte ser några Zombies i bilden

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem

Hmm kan spelet heta Maximum force månne?
Det är inte house of the Dead iallafall
(För lite zombies och för lite polygoner)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.