SweC BF3 Event #4, "Infantry only"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Gör inget att du kommer igenom där machine gunners sitte roch trycker för du är ensam där uppe mot resterande 30 pers som kan skjuta dig innan du hinner ladda om.

De få gånger jag har spelat Metro efter den senaste patchen, så funkar det ca 90% av alla gånger jag försökt. Sen när man väl har kommit förbi springer man till C, när det andra laget ser att den går ner så får de panik. Släpper trycket på B, hela US kommer upp. Sen har RU det skit svårt att ta tillbaka B.

Annars tar man och ställer sig i den främre Rulltrappan och tittar upp och ner medans man plockar ut massa folk. Sen kommer man bara bakifrån, med G3A3 elr L85A2 som jag lirar vanligtvis. Så mejar du ner hela deras förvar så kommer dina medspelare upp. Det är vad jag kör de få gånger jag kommer in på Metro.

Permalänk
Medlem

kommer definitivt delta! Sjukt kul sist, fast det inte blev så länge för min del.

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Moderator
Moderator

Sprid ordet folk, se till att era kamrater på SweC vet om evenemanget! Posta på er platoon wall! Snacka på Skype! Twittra! Perkolera!

...ok, kanske inte det sistnämnda...

Jag utfäster en belöning för den som lyckas kniva widL, ni hamnar på "Wall of Fame" - en lista i första posten av denna tråd på utförda bounties. Länk till era tagna tags på Battlelog krävs! TK räknas inte.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Hmm, ser inte riktigt sammanhanget mellan SweC BF3 kvällar och HC?

Nu samlar vi donationer primärt för nuvarande server, vet inte hur de andra admins ställer sig eftersom ekonomin kommer först och frågan därmed inte väckts om en alternativ HC server.

1080 kr / tre månader, 32 slots
2130 kr / tre månader, 64 slots

Hämtat från RB's prislista.

Det talades löst om flera servrar om allt går vägen förut, och eran server med nuvarande spelregler ger mig inget nöje, jag spelar inte på servrar där du har lika mkt hälsa som i HC (jag klarar inte det faktum att en vanlig "double-tap" inte funkar för att du skall sänka en motståndare, ammokastning a la UT är inte intressant för mig), men jag skulle mer än gärna spela organiserade spel nån gång då och då så därför är jag intresserad utav en HC server och därmed undrade jag ifall planer fanns på att utöka med en sådan förutsatt att donationer går in i den mån att det skulle gå att upprätthålla servern.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Sprid ordet folk, se till att era kamrater på SweC vet om evenemanget! Posta på er platoon wall! Snacka på Skype! Twittra! Perkolera!

...ok, kanske inte det sistnämnda...

Jag utfäster en belöning för den som lyckas kniva widL, ni hamnar på "Wall of Fame" - en lista i första posten av denna tråd på utförda bounties. Länk till era tagna tags på Battlelog krävs! TK räknas inte.

*Slipar kniven*

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Hedersmedlem

Kniva mig alltså? Lycka till!

Permalänk
Skrivet av Lan:

Vi är mycket medvetna om Metro på 64. Vill dock spelarna ha den så ska vi överväga den men den är inte vårt förstaval. Metro med FF on ör lite smått intressant eftersom man måste tänka lite mer dock.

Tror tyvärr att det kommer vara en ganska stor skara som inte kommer tänka till/bry sig och istället TKa enorma mängder medspelare just pga att det är Metro som är en sån ytterst obalanserad map för CQ med explosives aktiverat.

Visa signatur

Modekort: ASUS P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 @ 4.0 Ghz Gpu: Gigabyte GTX 460 SLI @ 890/1780/2000 Ram: Corsair XMS3 6x2048MB CL9 @ 1600Mhz Nätagg: Corsair AX 850 Chassi: Corsair Obsidian 800D

Ändå, INTE endå | Enda ända | Learn how to use those words, PLEASE!!!

Permalänk
Entusiast

JAAAAA låt oss ha en M29 kill-fest!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av A_Müller:

Det talades löst om flera servrar om allt går vägen förut, och eran server med nuvarande spelregler ger mig inget nöje, jag spelar inte på servrar där du har lika mkt hälsa som i HC (jag klarar inte det faktum att en vanlig "double-tap" inte funkar för att du skall sänka en motståndare, ammokastning a la UT är inte intressant för mig), men jag skulle mer än gärna spela organiserade spel nån gång då och då så därför är jag intresserad utav en HC server och därmed undrade jag ifall planer fanns på att utöka med en sådan förutsatt att donationer går in i den mån att det skulle gå att upprätthålla servern.

Aha, nu hängde jag med.

Jag vet ärligt talat inte om;

  • någon av admins är intresserade av att försöka driva en HC server, frågan lades på is tills dess att vi uppnådde såpass mycket extra donerade pengar. Vi nådde aldrig denna gräns så diskussionen väcktes aldrig.

  • Ekonomin blir så lätt. Vi måste upp i tre månadsavgifter innan det blir intressant, alltså åtminstone 3240:- för en 32 slots. Detta är utöver vårt primära intresse som är 64 slot servern idag.

  • vi kan dra några slutsatser från event 1 och 2 angående serverbeläggningen.

Men jag kan fiska lite efter deras åsikter. Vi är ingalunda omöjliga.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av AndersonYYY:

Tror tyvärr att det kommer vara en ganska stor skara som inte kommer tänka till/bry sig och istället TKa enorma mängder medspelare just pga att det är Metro som är en sån ytterst obalanserad map för CQ med explosives aktiverat.

Kanske. Vi tog ju bort den ur rotationen just därför men vi får se. Den är definitivt ospelbar på public med 64 men under PW med SweC? Inte provat. Funkar det inte så har vi gjort det i alla fall. Om vi väljer att prova den denna ggn.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Skulle vara trevligt om vanliga bilar var på eftersom kan bli j*vligt segt annars att ta sig från spawn :/

Permalänk
Medlem

Utan M26 Dart vore att föredra, otroligt jobbig bugg. Inga RPG/Smaw eller M320 på Metro vore också trevligt. Bara att hoppas att man inte loadingbuggar. >_<

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wully:

Skulle vara trevligt om vanliga bilar var på eftersom kan bli j*vligt segt annars att ta sig från spawn :/

Jeepar kommer att finnas kvar på banor som normalt sett har det.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Wully:

Skulle vara trevligt om vanliga bilar var på eftersom kan bli j*vligt segt annars att ta sig från spawn :/

Skrivet av Kinekin:

Jeepar kommer att finnas kvar på banor som normalt sett har det.

Mycket riktigt är det jeepar kvar på vissa kartor, och på vissa även transporthelikopter. Problemet är bara att dessa bara kan flytta en liten del av laget, och med tanke på att man spawnar på samma ställen som vanligt så blir det snudd på omöjligt att ta tillbaka flaggorna om motståndarna skulle lyckas ta alla flaggor på kartan. Det kommer dessutom bli väldigt segt de gånger man måste/råkar spawna i huvudbasen, eftersom det är oerhört långt att springa till slagfältet. Man kan sammanfatta det hela med att DICE inte har tänkt speciellt mycket på hur kartorna spelas i inf only, och vi har därför fått utesluta många av kartorna.

Skrivet av Or0s:

Utan M26 Dart vore att föredra, otroligt jobbig bugg. Inga RPG/Smaw eller M320 på Metro vore också trevligt. Bara att hoppas att man inte loadingbuggar. >_<

Eftersom DART är buggad så förbjuder vi den. RGP/SMAW och M320 kommer inte förbjudas.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av widL:

...

Eftersom DART är buggad så förbjuder vi den. RGP/SMAW och M320 kommer inte förbjudas.

Nu när Procon servern verkar vara fixad (kollade precis) så ska jag testa Insane Limit med DART ban. Ville ju ändå prova den för lite tester.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Yay!
Räkna med mig! Hoppas det blir några trevliga Squad-members, för jag kommer att sitta i Mumble och panga folk som aldrig förr!

Permalänk
Medlem

Det här kan bli kul!

Dyker nog upp imorgon

Permalänk
Hedersmedlem

Dessa kartor kommer köras i kväll:

  • Grand Bazaar

  • Operation Mètro

  • Seine Crossing

  • Strike at Karkand

  • Sharqi

Resten av kartorna har vi bedömt inte kommer fungera i inf only av olika orsaker, bland annat balansproblem mellan lagen. Operation Metro kommer ev. bli kaos och TK-fest - om det blir så tar vi bort den ur rotationen för kvällen. Vi förbjuder endast M26 MASS, alla andra vapen är tillåtna, men tänk på TK-risken med granater och M320/RPG/SMAW.

Permalänk
Medlem

Inte för att vara sån.. men mortar lär fungera ganska bra hihi :]

Visa signatur

Computer science major | Web programming

Permalänk
Medlem

Fun fun fun

Permalänk
Hedersmedlem

Ikväll är det dags!

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot inf only och lite mer närstrid. Hoppas fler är med idag än senaste eventet

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sellwin:

Ser verkligen fram emot inf only och lite mer närstrid. Hoppas fler är med idag än senaste eventet

ännu fler:P Ska det va 200 pers i kö till servern eller?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

ännu fler:P Ska det va 200 pers i kö till servern eller?

Haha nej det hoppas jag verkligen inte, men sist var servern inte ens full

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sellwin:

Haha nej det hoppas jag verkligen inte, men sist var servern inte ens full

Det hade nog lite att göra med att mumble var ett krav också

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Det hade nog lite att göra med att mumble var ett krav också

Sant Blir M320 all the way ikväll Har snart 11 service stars med den

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Det hade nog lite att göra med att mumble var ett krav också

och att det var på en fredag!

kommer förhoppningsvis komma in med två andra kompisar, så se upp för "klara".

Permalänk
Medlem

Äntligen lite riktig bf3

Skrivet av Sellwin:

Sant Blir M320 all the way ikväll Har snart 11 service stars med den

Är du seriös?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sellwin:

Sant Blir M320 all the way ikväll Har snart 11 service stars med den

Då vet jag vem det är som skjuter om jag blir träffad med en sån

Skrivet av davidaxelsson:

och att det var på en fredag!

kommer förhoppningsvis komma in med två andra kompisar, så se upp för "klara".

Ja, kom in bara, jag ger mig inte så lätt mot 3 ynka motståndare

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Kommer bli en fröjd för min Type 88

Visa signatur

Computer science major | Web programming