SweC BF3 Event #4, "Infantry only"

Permalänk
Medlem

synd att inga vill vinna , blir ju så tråkigt med ett lag som pushar och tar obj. medans alla i det andra laget leker allan eller bara är ute efter kills.. är ju roligt med täta jämna matcher och nu var ja bara med i en match men där var det olidlligt nej blir inget mer för mig men tycker det är en kul ide´

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Battlelog verkar ha buggat lite. Password är samma!

Nepp det var i alla fall inte samma när det hoppade över till metro (tror jag det var). Försökte flertalet gånger, kan vara så att det är rätt nu.

Permalänk

Får tacka alla som var med och spelade för en mycket trevlig Battlefield 3 event kväll (:

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Hedersmedlem

Då är servern återställd till de vanliga inställningarna och kartorna! Stort tack till alla för en trevlig spelkväll. Slutsats: BF3 är inte gjort för inf only. Kommer troligtvis inte bli någon repris på detta event.

Skrivet av joojl:

Nepp det var i alla fall inte samma när det hoppade över till metro (tror jag det var). Försökte flertalet gånger, kan vara så att det är rätt nu.

Jag har i alla fall inte bytt lösenord under kvällen, så det måste ha varit ytterligare någon Battlelog-bugg. Ingen annan hade problem med lösenordet.

Skrivet av MyZk0:

Får tacka alla som var med och spelade för en mycket trevlig Battlefield 3 event kväll (:

Tack själv!

Permalänk
Medlem

Hade också riktigt kul, även fast det bara vart ett par få matcher!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Slutsats: BF3 är inte gjort för inf only. Kommer troligtvis inte bli någon repris på detta event.

Låter som en bra idé!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

tack för kampen om kartorna igår och att det var bra kommunikation i mumble

men det var tyvärr lite väl många snipers igår på vissa kartor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

tack för kampen om kartorna igår och att det var bra kommunikation i mumble

men det var tyvärr lite väl många snipers igår på vissa kartor

Skickades från m.sweclockers.com

Tyckte snarare att det inte var så många snipers, folk bryr sig inte lika mycket om att plocka kills när det är orankat utan går mer för att vinna omgången. Så det blev ju intensivare spel vilket var kul.

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sellwin:

Tyckte snarare att det inte var så många snipers, folk bryr sig inte lika mycket om att plocka kills när det är orankat utan går mer för att vinna omgången. Så det blev ju intensivare spel vilket var kul.

tyckte det skulle vara så med, men jag blev plockad rätt ofta av snipers, men då sprang jag en del på öppen gata, så då kanske jag får skylla mig själv;)
men det var riktigt kul

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att det var en grym upplevelse att se hela laget springa upp för kullen mot USAs bas på Caspian Border runt 21:30 snåret.
Vi var tråkigt nog ganska överlägsna och körde över det andra laget vilket var lite tråkigt.

Tack för ett grymt spel

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

När kommer nästa event och vad blir det då?

Igår var riktigt intensivt och framförallt roligt, kändes väldigt lyckat utan fordon också.
Vart mer spänning!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Hyrst:

När kommer nästa event och vad blir det då?

Igår var riktigt intensivt och framförallt roligt, kändes väldigt lyckat utan fordon också.
Vart mer spänning!

Vi har inte bestämt datum för nästa event än. Vi har lite idéer, men väntar med att avslöja vad det blir tills det närmar sig. Kul att du uppskattade gårdagen!

Permalänk
Medlem

För lite snack i Mumble.
Kinekin var för fin för oss undersåtar och ville inte beblanda sig, bara andra admins dög, buuh! ;p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zegrod:

För lite snack i Mumble.
Kinekin var för fin för oss undersåtar och ville inte beblanda sig, bara andra admins dög, buuh! ;p

Jag satt mest och lallade runt med sks (aldrig spelat recon förut) och support (knappt låst upp något som support överhuvudtaget) då jag inte tyckte att inf only riktigt var så kul på BF3 i alla fall i conquest, på rush var det faktiskt roligare.

Edit; ska påpeka att jag körde mycket inf only på BF2 där det var riktigt kul.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

jag inte tyckte att inf only riktigt var så kul på BF3 i alla fall i conquest, på rush var det faktiskt roligare.

Håller med dig, det var lite sådär, faktiskt.
Inget personligt påhopp heller, retades lite bara!

Och var för lite snack överlag tyckte jag, hoppade runt från Squad till Squad fyra gånger och frågade om folk satt i Mumble, men icke.

Kul grejer dock Admins! Omgång #2 - Reality var grymt kul, det vill vi ha igen!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zegrod:

Håller med dig, det var lite sådär, faktiskt.
Inget personligt påhopp heller, retades lite bara!

Och var för lite snack överlag tyckte jag, hoppade runt från Squad till Squad fyra gånger och frågade om folk satt i Mumble, men icke.

Kul grejer dock Admins! Omgång #2 - Reality var grymt kul, det vill vi ha igen!

tog absolut inte det som ett påhopp Det är bra med feedback om vad ni gillade för event också så kan vi överväga att köra ett liknande event igen.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Tycker det var lyckat med inf only, men det bästa eventet hitills tycker jag var med 3D mumble. Det hade jag gärna sett komma tillbaka som tema på något event

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Skrivet av MyZk0:

Får tacka alla som var med och spelade för en mycket trevlig Battlefield 3 event kväll (:

Tack själv Delta-squaden gjorde ju laget så att säga!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Sellwin:

Tycker det var lyckat med inf only, men det bästa eventet hitills tycker jag var med 3D mumble. Det hade jag gärna sett komma tillbaka som tema på något event

Kanske 3d mumble och realism i en och samma?

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Kanske 3d mumble och realism i en och samma?

Ja det låter som en rolig kombo Är ju ändå svårt att kommunicera med flyg och helikoptrarna med 3D funktionen

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kinekin:

Kanske 3d mumble och realism i en och samma?

Skrivet av Sellwin:

Ja det låter som en rolig kombo Är ju ändå svårt att kommunicera med flyg och helikoptrarna med 3D funktionen

"You ain't seen nothing yet..."

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

"You ain't seen nothing yet..."

tror dock inte BF3 klarar av mycket mer realism än så utan att mod tools släpps

Visa signatur

Meow

Permalänk
Skrivet av rumpnisse:

Måste bara säga att det var en grym upplevelse att se hela laget springa upp för kullen mot USAs bas på Caspian Border runt 21:30 snåret.
Vi var tråkigt nog ganska överlägsna och körde över det andra laget vilket var lite tråkigt.

Tack för ett grymt spel

Håller med det var riktigt kul att se alla knata upp där
Kändes lite som det var ojämnt i fördelningen av organiserade squads.. Alla hamnade visst på en sida

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Här kommer lite gameplay från eventet