Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanGashi:

Kan folk läsa förgående kommentarer så dom slipper skriva dubletterade meningar?

Det med att du inte har kopplat in ström till grafikkortet har INGET med detta problem att göra, men det måste du ansluta för att få det fungera utan fel sen!

Du borde också läsa ovanstående kommentarer.

Permalänk

Däremot tycker jag det ser lite mörkare på 24-pins kontakten, kan det vara så att du inte har tryckt i den helt och på så sätt orsakat detta mirakel?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Skruvade loss nätagget och luktade på det, inget konstigt på lukten iaf

Känner att det luktar bränt från den här delen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Govava:

Skruvade loss nätagget och luktade på det, inget konstigt på lukten iaf

Känner att det luktar bränt från den här delen
http://1.imgland.net/Ob8fA.jpg

Sitter ingen distans i övre högra hörnet där?

Permalänk
Skrivet av Gunvald Larsson:

Ingen vacker syn här inte Dock så orsakar dålig kabeldragning ingen smäll.
För att koppla fel i en dator krävs ett IQ som en fiskmås och en hel del fysisk kraft.

Däremot tycker jag det ser lite mörkare på 24-pins kontakten, kan det vara så att du inte har tryckt i den helt och på så sätt orsakat detta mirakel?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3275&arti...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Kan ju ge dig lite tips!

Koppla ur exakt allt, lägg distancerna efter hålen på ditt moderkort.
Vänd dina hårddiskar så att kontakterna "pekar innåt", så tar du bort sidoplåten och kopplar in via "baksidan", vänd din cpu fläkt mot baksidan för just nu blåser den upp mot ljuddämpningsmattan,
Dra kablarna snyggt, ser du gummi hålen? De är till för snygg kabeldragning, du kmr tjäna på de.!

Permalänk

Övre högra hörnet stämmer inte med normal ATX standard, jag har samma mobo och har inte heller något hål i chassiet som stämmer med de hålet i övre högra hörnet (Antec 900 chassie)

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme 3 | 2500K @ 3.3GHz | ASUS Radeon 7950 DCII Top | Corsair Vengeance 8Gb 1600MHz |Intel 330 180GB| Crucial m4 64GB | WD Blue 750GB | Thermaltake Thoughpower 750 W

Permalänk
Skrivet av Govava:

Skruvade loss nätagget och luktade på det, inget konstigt på lukten iaf

Känner att det luktar bränt från den här delen
http://1.imgland.net/Ob8fA.jpg

Hej, läs mitt övre inlägg.

"Däremot tycker jag det ser lite mörkare på 24-pins kontakten, kan det vara så att du inte har tryckt i den helt och på så sätt orsakat detta mirakel?"

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av willaim:

Har du kommit ihåg IO bakplåten till moderkortet? en skyddande aluminium grej.

Ska inte göra någon som helst skillnad.. Kör själv utan Bakplåten pga. att jag inte fick med någon till moderkortet.

Skrivet av Gunvald Larsson:

Ingen vacker syn här inte Dock så orsakar dålig kabeldragning ingen smäll.
För att koppla fel i en dator krävs ett IQ som en fiskmås och en hel del fysisk kraft.

Däremot tycker jag det ser lite mörkare på 24-pins kontakten, kan det vara så att du inte har tryckt i den helt och på så sätt orsakat detta mirakel?

Ursäkta mig men va!? Att koppla i en dator är inte så lätt som folk tror.. framförallt inte för en nybörjare. Att sedan påstå att man är intelligensbefriad bara för att man misslyckas med detta är bara barnsligt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk

Tror du har glapp i 24 pins...ej riktigt i tryckt...därav blixar och dunder!

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Skulle även kunna vara att du inte fått i ett av ram minnen ordentligt som orsakat problemet.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Ska inte göra någon som helst skillnad.. Kör själv utan Bakplåten pga. att jag inte fick med någon till moderkortet.

Ursäkta mig men va!? Att koppla i en dator är inte så lätt som folk tror.. framförallt inte för en nybörjare. Att sedan påstå att man är intelligensbefriad bara för att man misslyckas med detta är bara barnsligt.

Nåja...kanske inte alla som skall försöka sig på det...men va fan det är ju inte direkt raketforskning eller...läser man manualen samt går lugnt till väga så tror jag att nästan att ett barn som är van att bygga Lego klarar av det!:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Jag har varit med om att det small en gång när jag skulle starta en dator. Då var det nätaggregatet som hade gått. Provade med ett annat nätaggregat och det fungerade perfekt.

Så du kan kolla om nätaggregatet fungerar i en annan maskin.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Ska inte göra någon som helst skillnad.. Kör själv utan Bakplåten pga. att jag inte fick med någon till moderkortet.

Ursäkta mig men va!? Att koppla i en dator är inte så lätt som folk tror.. framförallt inte för en nybörjare. Att sedan påstå att man är intelligensbefriad bara för att man misslyckas med detta är bara barnsligt.

Okej, men jag får be dig göra såhär då.
Skriv tillbaka när du har lyckats koppla in dessa felvända
24-Pins
Molex
4-Pin
SATA
PCI-express

Hoppas du fattar min vinkel, det är möjligt att glömma koppla in en kabel, men att koppla in den fel i en dator, nja praktiskt omöjligt innan man inser att den inte kommer passa i kontakten.

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Kanske helt enkelt så att ditt nätagg lämnade hem... Som någon skrev i tidigare inlägg, ta ut agget och testa det genom att jorda den gröna kabeln. Den gröna ger startsignal till agget, alltså bygla gröna kabeln med en svart och se om aggregatet ger ngn spänning. Funkar det som det ska så är det nog tyvärr så att du har kortslutit ngt vid monteringen. Hoppas du slipper byta moderkort.....

Permalänk
Skrivet av Gunvald Larsson:

Okej, men jag får be dig göra såhär då.
Skriv tillbaka när du har lyckats koppla in dessa felvända
24-Pins
Molex
4-Pin
SATA
PCI-express

Hoppas du fattar min vinkel, det är möjligt att glömma koppla in en kabel, men att koppla in den fel i en dator, nja praktiskt omöjligt innan man inser att den inte kommer passa i kontakten.

Jodå med hammare, skruvstäd och en hel del våld så går det nog...men tror nog att även fiskmåsen förstår att det inte går rätt till då;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

ha ha du är rolig du castro hehe

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Om jag vore du så skulle jag tagit ut allt och provkört på skrivbordet eller dyl. Sen fixa kablarna,förlåt men det ser förjävligt ut

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av hjorten66:

Om jag vore du så skulle jag tagit ut allt och provkört på skrivbordet eller dyl. Sen fixa kablarna,förlåt men det ser förjävligt ut

Äh hjorten...det var väl inget farligt...när det ser ut så här då kan vi klaga;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Märkte att jag missat en distans. Tyvärr, jag som försökte göra mitt bästa för att vara noggrann.

Kan ni bekräfta att det stämmer? Om man glömmer en distans så smäller moderkortet och ryker?

Är mitt moderkort sönder nu undrar jag? Behöver jag köpa ett nytt? Ska jag blåsa butiken, säga att det inte var mitt fel och reklamera och kräva en ny vara? Går moderkortet att fixa? (service etc.)

Och sist, tack så jävla mycket. Fick väldigt många svar väldigt snabbt, det värmer mitt hjärta att det finns så fina människor. Tack igen.

MVH

Permalänk

Inte säkert att något konstigt hänt...sätt i distansen och testa igen...

Va fan för många år sen skulle jag göra CLR COMOS...med skruvmejsel (skulle peta ur en liten cap som jag skulle täcka över 2 pins med)...medans datorn var igång...gick inge bra...det blixtrade och rök...
Moderkortet funkar än idag;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

I värsta fall kan fler komponenter rykt med utöver moderkortet.

Permalänk
Skrivet av Johan9360:

I värsta fall kan fler komponenter rykt med utöver moderkortet.

Nu skall vi inte skrämma skiten av TS...en sak i taget..i med distansen och testa igen...kommer det stora lågor...stäng av och felsök vidare...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

kan jag sätta på datorn med chassit öppet så man se alla komponenter? eller måste datorlådan vara stängd?

Permalänk
Medlem

Den kan vara öppen.
För lättast felsökning så tar du bort chassit helt och kör delarna löst.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Äh hjorten...det var väl inget farligt...när det ser ut så här då kan vi klaga;)
http://img37.imageshack.us/img37/5866/doinitwrong13.jpg

ha ha ha snacka om trassel.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk

Den kan vara öppen...ibland har jag min mer utan sidoplåt än med sidoplåten på...jag gillar ju att pilla i maskinen:)
Nu för tiden med datorn avstängd och kabel ur;)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Låt lådan va öppen men pilla inte för möe i lådan då

Visa signatur

ASRock Z68 Extreme 3 | 2500K @ 3.3GHz | ASUS Radeon 7950 DCII Top | Corsair Vengeance 8Gb 1600MHz |Intel 330 180GB| Crucial m4 64GB | WD Blue 750GB | Thermaltake Thoughpower 750 W

Permalänk
Skrivet av Erixon_81:

Låt lådan va öppen men pilla inte för möe i lådan då

Helt rätt! som man säger till barnen....se men inte röra:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Avstängd

måste man ha distanser? jag har inte en enda i mitt nybygge haha :S