SweC BF3 event #2 (Reality, PW only)

Permalänk
Moderator
Moderator

SweC BF3 event #2 (Reality, PW only)

Tjena folket,

Tisdag 3 april, kl 19:00 så startar vi med en tillfällig config på SweClockers server. Detta är andra evenemanget, det kommer flera! Vi försöker med en låst server igen, lösenordet släpps på mumble en minut innan den postas här;

Lösenord: ryggbiff

Vad menas med Reality?
Tanken med kvällen är att höja lagarbetet till skyarna, ta en ordentlig titt på server settings som påminner mycket om BF2 Project Reality. Vi går bortanför hardcore och nu gör vi medics och engineers till de mest värderade spelarklasserna. Kolla mandowntiden eller fordonsrespawn, ta vara på era fordon för det dröjer innan ni får nya! Dör ni så kommer ni att ligga där ett bra tag innan respawn så ha medics med er!

Tickets ligger på 75%, alltså 300 tickets så run & gun funkar inte utan ta det lugnt, täck varandra! Revives! Varje ticket räknas!

För att underlätta så är all teambalance avslagen och vi kommer att försöka sköta det manuellt genom att flytta hela squads. Det kan hända att vi måste slå på den under kvällen om det går för illa.

Servern tas ner tjugo minuter innan utsatt tid för konfiguration.

Server settings blir custom, se nedan.

Friendly fire: På
Killcam: Av
Minimap: På
Show name tags: Av
Regenerate Health: Av
Show Hud: Av
Spawn only on Squad Leader: På
Unlock unlocks: Based on stats
Vehicles: På
Vehicle spawn delay: 300%
Gamemode counter: 75%
3D Spotting: Av
Minimap spotting: På
Third person vehicle cameras: Av
Team balance: Av
Bullet damage: 100%
Soldier Health: 60%
Player mandown: 200%
Player respawn time: 150%

Conquest 64, inte hard eller softcore.
Samtliga kartor utom Damovand, Highway och Metro.

Antal tickets kan justeras via ett script utan omstart, utvärderas löpande under kvällen.

Dold text

Ta tillfället i akt att samla vänner och spela i en riktigt rolig omgivning, vi kommer att köra fraps av och till för att göra det till en minnesvärd spelkväll!

Vi tar emot idéer och önskemål på nya events men lovar inte att genomföra det. Varje evenemang får en egen tråd som vi dessutom kommer att länka från BF3 server trådens första post så vi får lite historia också.

Se också till att få ordning på eran mic och headset, hoppa in på Mumble för detta blir nog en rekordkväll med god kommunikation!

Glöm inte att filma eget och posta här i tråden efter vi spelat den kvällen så andra ser hur roligt vi haft! Event #1 hade minst 100 i kö för att komma in på servern, mumble köades det också till.

Varmt välkomna!

Change & issue log!
* Beslut taget, vi prövar 60% hälsa (hardcore setting). Om det blir ett problem så kör vi med 100%, det går att öka utan omstart.
* Ytterligare tillfälliga servers kommer inte att nyttjas denna gången, tyvärr. För ont om tid denna gången men vi lovar att jobba på en sådan lösning.
* Upptäckte EA's smygsetting som inte tillåter att man ökar player mandown tiden över 10 sekunder. Irriterande.
* Satte igång SQL spawn only

Streaming från event# 2!

Citat:

Med Kinekin som krigets avatar:
http://www.twitch.tv/kinekin

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Detta är ett experiment från vår sida, det är verkligen inte vanligt public spel vi söker nu! Misslyckas det, so be it men vi har i alla fall försökt med lite annorlunda settings och det är kul i sig!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Avstängd

hoppas att jag har fått min nya dator tills detta så att man kan vara med

One shot kill settings ? please

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Det här kan bli kul!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se hur "PR settings" fungerar här
Gör plats i kalendern direkt!

Visa signatur

MSI P55A-G55 | i5 760 Quad @ 2.8 GHz | Cooler Master Hyper 212* Plus | 8 GB Corsair CL9 1600Mhz XMS3 | EVGA GTX680 2GB | Fraktfritt hos inet.se

Permalänk
Medlem

Spännande. Hoppas man lyckas komma in den här gången.

Meeen, som jag skrev tidigare, det här är ju ett utmärkt tillfälle att spexa till ännu mer vad gäller "realism"; ta bort allt vad unlocks heter. Gå "all out"!

Permalänk
Medlem

Som en gammal PR spelare så får man väl sätta sig i kö på att spela då, hoppas kön blir kortare än sist gång

Permalänk
Medlem

Kanske ska joina detta event för det ser grymt intressant ut!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Tjodd:

Spännande. Hoppas man lyckas komma in den här gången.

Meeen, som jag skrev tidigare, det här är ju ett utmärkt tillfälle att spexa till ännu mer vad gäller "realism"; ta bort allt vad unlocks heter. Gå "all out"!

Inte omöjligt, ska fundera på det. Motargumentet är möjligen att vi redan är rättså radikala...;)

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Låter trevligt. Har väldigt mycket tid spenderad vid PR, vill ha det till BF3 också! Men det ska bli skoj att få spela på servern när den är så nära som möjligt i stort sett!

Du vet var jag finns Lan om det behövs

Edit: Jag skulle gärna se högre Vehicle Respawn tid och längre respawn tid för dig som spelare. Visserligen är den mycket längre än standard, men kanske öka till 600% och 250-300%

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

måste ni köra på tisdag varje gång har träning då =(.

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Inte omöjligt, ska fundera på det. Motargumentet är möjligen att vi redan är rättså radikala...;)

Haha, visserligen sant. Spontant kan jag känna att utan unlocks och attachments så eliminerar man en del av "sten-sax-påse"-känslan som kan uppstå vid vissa strider. Framförallt fordonsstriderna. Sen att vissa har vant sig (även jag) vid vissa uppsättningar gör det ju hela mer spännande, och rättvist då alla inte låst upp allt.

Ironsight ftw!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av flaxehytt:

Låter trevligt. Har väldigt mycket tid spenderad vid PR, vill ha det till BF3 också! Men det ska bli skoj att få spela på servern när den är så nära som möjligt i stort sett!

Du vet var jag finns Lan om det behövs

Jadå, stort tack för erbjudandet. Måste bara prata lite med admins och fundera en vända, Sweclockers.com överväganden också (red har sagt flera ggr att de litar på oss men det gör bara mig än försiktigare! ).

Jag hoppas att dessa settings liknar PR så långt vi kan komma, visst kan man trissa upp tex vehicle respawn än mer men tja, vi tredubblar mot standard så får vi se.

Edit: heh, du skrev precis det jag funderade på!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Jadå, stort tack för erbjudandet. Måste bara prata lite med admins och fundera en vända, Sweclockers.com överväganden också (red har sagt flera ggr att de litar på oss men det gör bara mig än försiktigare! ).

Jag hoppas att dessa settings liknar PR så långt vi kan komma, visst kan man trissa upp tex vehicle respawn än mer men tja, vi tredubblar mot standard så får vi se.

Hehe inga problem! Ta din/er tid!

Jo precis, man måste ju börja någonstans så får man väl se till en annan gång om det behövs mer/mindre etc.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av dookie95:

måste ni köra på tisdag varje gång har träning då =(.

Det blev så just nu tack vare kalendern hos huvudadmins men vi ska försöka variera oss lite mer i framtiden.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Det här vill jag ogärna missa. Bara att bänka sig på mumble och hoppas på en plats då.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett ypperligt tillfälle att streama igen då.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Det här blir jävligt intressant;)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Ser sjukt roligt ut ! jag kommer garanterat vara med
Skulle också vara roligt, tror jag, om man tar bort crossair och ammo-sak...saken. på så sett så blir det ännu mera att man måste ta det lugnt och även tänka på ammo och allt det.

Visa signatur

| Intel i5-2500K @ 4,5ghz | MSI P67A-C45 REV B3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | SSD A-data SP900 128gb | Fractal Design 650W | HDD Samsung 1TB x2 | ASUS GeForce GTX680 DirectCUII TOP | Noctua NH-U12P SE2 | Corsair 800D | Samsung S27A950D 27" | Ducky SHINE3 TKL | Ace Edge 3200 | Seagate EE 2 TB x2 |
Citera gärna !

Permalänk

Börjar alla på lvl1 som tidigare event eller blir det ändring på det? //Itchy

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Ses på Tisdag, Munk Squaden kommer igen

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Moorfar:

Ser sjukt roligt ut ! jag kommer garanterat vara med
Skulle också vara roligt, tror jag, om man tar bort crossair och ammo-sak...saken. på så sett så blir det ännu mera att man måste ta det lugnt och även tänka på ammo och allt det.

Ingen hud innebär ju ingen ammo räknare.

Skrivet av Itchy Trojan:

Börjar alla på lvl1 som tidigare event eller blir det ändring på det? //Itchy

En nackdel med att köra password skyddad server, unranked = inga ranker, ingen exp. Så alla blir lvl 1.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

VARFÖR PÅ EN VARDAG!?!? :@

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

VARFÖR PÅ EN VARDAG!?!? :@

Hellre på en vardag än på helgen

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Fan va roligt! Project Reality till BF2, jäklar vad man lirade det..

Kommer lätt hänga på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aml417:

VARFÖR PÅ EN VARDAG!?!? :@

Ja undrar varför? Kanske för att merparten inte sitter vid datorn om spelar på Fre/Lörd kvällar!

Jag är lätt på!! Känns som det kommer att bli teamwork som gäller här!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Attans, kan inte, men ack vad kul det lät.

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk

Varför är det inga inne på servern?!

edit: oj fel månad....:$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

En nackdel med att köra password skyddad server, unranked = inga ranker, ingen exp. Så alla blir lvl 1.

Så det varför därför jag inte kunde välja FAMAS igår?

Permalänk
Medlem

Detta Eventet kommer bli extremt kul enligt mig

Creds till er som håller i servern och skapar dessa events! uppskattat!

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)